خوش آمدید

هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند

هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

شرکت‌های چینی در طول چند سال قبل تلاش کردند با گسترش سیستم‌عامل و نرم‌افزار، وابستگی خود نسبت به شرکت‌های آمریکایی را افت دهند. اکنون در گزارش جدیدی حرف های‌شده که هواوی با سیستم عامل هارمونی (Harmony) خود تصمیم دارد تا به اتکای چین روی ویندوز و اندروید برای همیشه آخر دهد.

رویترز در گزارش تازه خود با اشاره به مجموعه سیستم عامل‌های متن باز خانواده OpenHarmony که بر پایه هارمونی ساخته می‌شود، می‌گوید که چین چشم‌انداز خود نسبت به آینده نرم‌افزار را به خوبی نشان داده است، و سیستم‌عاملی را در اختیار دارد که به جانشین مناسبی برای ویندوز و اندروید تبدیل شده است.

هواوی هارمونی را به یک سیستم عامل مهم تبدیل می‌کند

هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند_تاشکن ۱۹

در ادامه این گزارش به برخی مزیت‌های خانواده سیستم‌عامل‌های OpenHarmony اشاره شده است. از جمله این که HarmonyOS ابتدا یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید می بود، اما اولین نسخه «خالص» آن در سال جاری انتشار شد که دیگر از برنامه‌های مبتنی بر اندروید حمایتنمی‌کند. کاری که اکوسیستم نرم‌افزاری چین را از بقیه جهان جدا می‌کند.

ادامه مطلب
تجهیزات پزشکی در سال آینده هم ارز ترجیحی می گیرد - تاشکن

علاوه بر این، «چارلی چنگ»، معاون مرکز نوآوری اکوسیستم هارمونی به رویترز می‌گوید که مقصد از اراعه آن به‌صورت متن‌باز، تکرار پیروزی اندروید در حذف هزینه‌های مربوط به مجوز کاربران و اراعه یک پلتفرم قابل‌تنظیم به شرکت‌ها برای اراعه محصولات خود بوده است. او می‌گوید:

«هارمونی قطعاً در نهایت به یک سیستم عامل مهم تبدیل خواهد شد و در کنار iOS و اندروید به مردم جهان یک سیستم عامل تازه اراعه می‌کند. چین از غرب درس می‌گیرید.»

هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز
هواوی می‌خواهد با هارمونی، چین را از سیستم‌عامل‌های آمریکایی بی‌نیاز کند_تاشکن ۲۰

تحلیلگران این چنین پیش‌بینی کرده‌اند که به گمان زیادً در سال جاری یا سال آینده HarmonyOS به رایانه‌های شخصی نیز راه اشکار خواهند کرد که این کار به پذیرفتن زیاد تر OpenHarmony منجر خواهد شد.

ادامه مطلب
گوگل فوتوز انگارً به ویژگی جدیدی برای افزایش کیفیت ویدیوها تجهیزمی‌شود_تاشکن

اکنون از OpenHarmony به‌گفتن یک «سیستم عامل ملی» در چین یاد می‌شود. یقیناً باید اشاره کرد که هواوی مدیریت OpenHarmony را برعهده ندارد و در سال ۲۰۲۰ کد منبع آن را به یک سازمان غیرانتفاعی با نام OpenAtom Foundation داده است.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی