خوش آمدید

داروهای دیابت کالای لوکس نیستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افراد دیابتی قندخون خود را مدام چک کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، غزاله اسلامیان خاطرنشان کرد: افراد گوناگون، حس‌های متغیری در زمان ابراز کم شدن قند خون دارند؛ اگر حس معمول و طبیعی نداشتید، حتماً قند خون خود را چک کنید.

او گفت: اگر دچار کم شدن شدید قندخون می‌شوید این سوالات را از خود سوال کنید؛

آیا وعده یا بین وعده غذایی خود را مصرف کرده ام.

آیا قولهای غذایی خود را در زمان اشکار خورده ام.

آیا کمتر از معمول غذا خورده ام.

آیا کمتر از معمول منبع های غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف کرده ام.

آیا زیاد تر از معمول ورزش کرده ام.

آیا بیشتر از معمول انسولین تزریق کرده ام.

آیا اخیراً پزشک داروهایم را تحول داده است.

ادامه مطلب
۱۰ گل خاص اروپایی برای طارمی ثبت شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اسلامیان یادآور شد: در مواقعی که حس کم شدن قندخون به فرد دست می‌دهد، بلافاصله قندخون باید چک شود. اگر قندخون زیر ۷۰ می بود باید سریعاً یک ماده غذایی قندی دریافت شود. برای مثال نصف لیوان آب میوه یا شربت قندی بنوشد و یا یک قاشق غذاخوری عسل یا شکر را در یک لیوان آب ریخته و مصرف کند.

او گفت: باید ۱۵ دقیقه سپس قند خون فرد مجدد اندازه گیری شود. اگر تا این مدت قند خون زیر ۷۰ می بود، مرحله های بالا باید تکرار شود. در صورتی که فرد به قدری بی‌حال است که نمی‌تواند عمل های بالا را انجام دهد و یا با وجود انجام عمل های بالا، قند خون بعد از نیم ساعت، بالای ۸۰ نیامده با اورژانس (شماره ۱۱۵) باید تماس گرفته شود.

ادامه مطلب
تداوم نشست‌های تخصصی میراث فرهنگی/ از ثبت جهانی تا احیای کاروانسرا

این استادیار دانشگاه اصرار کرد: افراد دیابتی، مدام یک منبع کربوهیدرات ساده (همانند آب‌نبات) باید همراه داشته باشند تا در صورت افت قند خون مصرف کنند.

اسلامیان به افراد دیابتی پیشنهاد کرد در مواقعی که بیرون از منزل می باشند یک ماده غذایی شیرین همانند آب‌نبات همراه خود داشته باشند تا در زمان کم شدن قند خون منفعت گیری کنند. این چنین هنگامی که در حال رانندگی می باشند هنگامی دچار کم شدن قند خون خواهد شد نباید به رانندگی ادامه دهند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی