خوش آمدید

کالکشن کینگدام هارتز روی استیم یک شاهکار کم‌نظیر است

کالکشن کینگدام هارتز روی استیم یک شاهکار کم‌نظیر است_تاشکن


به گزارش تاشکن

سال ۲۰۰۰ هنگامی که تتسویا نومورا کار خودش را روی تکه اول Kingdom Hearts اغاز کرد، اولین بار می بود که در نقش کارگردان برای یک بازی ویدیویی قرار می‌گرفت. همه چیز از هنگامی اغاز شد که اسکوئر انیکس ایده ساخت یک بازی سه‌بعدی شبیه Super Mario 64 را داشت. ایده‌ای که زیاد سریع اسکوئر فهمید شد که برای آن باید پشتوانه بزرگی در حد شخصیت‌های دیزنی برای رقابت با ماریوی بزرگ داشته باشد. باورش سخت است که این ایده به ظاهر خام، اکنون یکی از بزرگترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ را درست کرده است. کینگدام هارتز اکنون با کالکشنی به قیمت بیشتر از ۱۰ بازی و انیمیشن در قالب سه کالکشن مجزا روی استیم قرار گرفته است. نسخه‌ای که سه سال بعد از اراعه انحصاری‌اش روی اپیک گیمز برای استیم اراعه شده است. اما این کالکشن چرا قیمت توانایی بالایی دارد؟ در ادامه با بازدید ویجیاتو همراه باشید.

ادامه مطلب
حذف ناگهانی نوشاد عالمیان از رقابت‌های آسیایی هانگژو

یک ملاقات کوچک با یکی از مدیران دیزنی در آسانسور، راه را برای ساخت بازی توسط اسکوئر انیکس باز کرد. کینگدام هارتز از همین جا به گفتن یک کراس‌اور بین دنیایی تازه از اسکوئر و انیمیشن‌های والت دیزنی اغاز به کار کرد. بازی اول سال ۲۰۰۲ اراعه شد و پیروزی تجاری و رسانه‌ای خوبی را توانایی کرد. کینگدام هارتز با میانگین ۸۵ در متاکریتیک کار خودش را اغاز کرد و در ادامه نسخه دوم بعد از اراعه در سال ۲۰۰۴ توانست میانگین ۸۷ را در این وبسایت به دست آورد. در همان چند سال اول و بعد از اراعه بازی اول و نسخه‌های فرعی‌اش، زیاد سریع رسانه‌ها به این گفتن لقب Must-play را روی کنسول PS2 سونی دادند. در حدی که کینگدام هارتز برای بازه‌ای به یکی از امضاهای پلی‌استیشن تبدیل شد.

کالکشن کینگدام هارتز روی استیم یک شاهکار کم‌نظیر است_تاشکن ۱۹

در کالکشن پی‌سی بازی، ما سه ریزمجموعه گوناگون داریم که هر کدام شامل چندین DLC گوناگون خواهد شد. اول از همه کالکشن ۱.۵ + ۲.۵ از بازی اول کینگدام هارتز را داریم. این بازی علاوه بر نسخه اول، شامل نسخه Birth by Sleep و انیمیشن Re:Coded هم می‌شود. در واقع یک سری از نسخه‌های فرعی بازی هم در این کالکشن دیده خواهد شد که برخی از آن‌ها پورت مستقیم بازی نیستند و فقط کالکشن سینماتیک‌های بازی می باشند که کنار هم مونتاژ شده‌اند و قسمت داستان‌گویی ماجرا را تکمیل می‌کنند. کینگدام هارتز از نظر قصه اهمیت بسیاری دارد و برای توانایی کامل از هر کدام از نسخه‌ها، باید نسخه‌های قبلی را بشناسید و توانایی کرده باشید. به همین ترتیب کالکشن ۲.۸ و سپس از آن کینگدام هارتز ۳ و دی‌ال‌سی ReMind را هم داریم که داستان را تا جایی که بازی‌ها انتشار شده‌اند، می‌بندد.

ادامه مطلب
راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران

کینگدام هارتز روی پی‌سی برخلاف تعداد بسیاری از بازی‌های شرقی تازه همانند کالکشن متال گیر سالید یا No More Heroes، از ماوس و کیبورد به طور کامل حمایتمی‌کند. این که می‌توانیم یک بازی تماما کنسولی را اکنون روی پی‌سی با ماوس و کیبورد بازی کنیم و حداقل مشکل ممکن را داشته باشیم، خودش همانند یک کار بزرگ است. به جز یک سری تنظیمات منوی بازی که فقط از طریق کیبورد انجام می‌شود، حتی بازی با کنترلر هم می‌تواند در کالکشن کینگدام هارتز دلنشین باشد. بازی‌ها این چنین از آپشن‌های گرافیکی خوبی منفعت می‌برند و برای یک پورت پی‌سی قابل قبول می باشند. بیشترین تحول اما از نسخه سوم حس می‌شود که HDR حمایتمی‌شود و در نقاط گوناگون بازی می‌توانید حتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فریم روی بیشترین تنظیمات گرافیکی داشته باشید که نسبت به ۶۰ فریم روی PS4 Pro یک پیشرفت است.

ادامه مطلب
زلزله 7.6 ریشتری ژاپن خط ساحلی برخی مناطق را 200 متر جابه‌جا کرده است
آخرین مطالب
1719456425 2 کالکشن کینگدام هارتز روی استیم یک شاهکار کم‌نظیر است تاشکن
کالکشن کینگدام هارتز روی استیم یک شاهکار کم‌نظیر است_تاشکن ۲۰

در کینگدام هارتز شما با دنیاهای مختلفی از دیزنی، به خصوص انیمیشن‌های آن روبرو می‌شوید. از پرنسس‌هایی همانند سفید برفی، بل از دیو و دلبر و راپونزل گرفته تا دنیاهای پیکسار. انیمیشن‌هایی همانند Toy Story وجود برجسته‌تری در بازی‌های گوناگون کینگدام هارتز دارند و حتی قصه انیمیشن‌ها را برای مخاطب دلنشین‌تر می‌کنند. این چنین کراس‌اور با دنیای فیلم‌هایی همانند Tron و دزدان دریایی کارائیب در کینگدام هارتز از آن اتفاق‌های استثنائی دنیای ویدیوگیم است.

با وجود قیمت توانایی بالای کینگدام هارتز روی پی‌سی، قیمت آن هم چنان به شکل عجیبی بالاست. برای مجموعه اول از بازی‌ها که هر کدام زیاد تر از ۲۰ سال عمر دارند، اسکوئر انیکس ۵۰ دلار و برای کالکشن ۲.۸ و KH3 با دی‌ال‌سی، باید دو ۶۰ دلار دیگر پرداخت کنید. این قیمت حتی برای یک کالکشن با قیمت از بیشتر از ۱۰ بازی هم گران است و مجموع قیمت کل کالکشن را به بیشتر از ۱۷۰ دلار می‌رساند. به جز این، کینگدام هارتز هم چنان یکی از با قیمت‌ترین بازی‌های تاریخ از نظر تاثیرگذاری و پاپ کالچر باقی می‌ماند و کماکان یک شاهکار کم‌نظیر است.

ادامه مطلب
حالت ناگوار حمل و نقل درون‌شهری سرزمین، فرسودگی اتوبوس‌ها در کنار تشکیل ناکافی

بازدید این بازی بر پایه نسخه استیم که اسکوئر انیکس در اختیار ویجیاتو قرار داده شده انجام شده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی