خوش آمدید

ورزشکاران ژاپنی در المپیک 2024 با لباس‌های پیشرفته ضد نور مادون قرمز به میدان می‌روند

ورزشکاران ژاپنی در المپیک ۲۰۲۴ با لباس‌های پیشرفته ضد نور مادون قرمز به میدان می‌روند_تاشکن


به گزارش تاشکن

ژاپن اظهار کرده است که لباس برخی از تیم‌های ورزشی این سرزمین در المپیک، از بازتاب نور مادون‌قرمز ممانعت می‌نماید. این ویژگی از دیده‌شدن خطوط بدن در زیر لباس‌های نازک ورزشکاران، جلوگیری می‌کند.

نشریه فرانسوی Le Monde به‌تازگی گزارش داده است که سرزمین ژاپن تصمیم دارد از لباس اختصاصی‌ای در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس برای ورزشکاران خود منفعت گیری نماید. این لباس که در اختیار برخی تیم‌ها همانند والیبال و دو و میدانی قرار می‌گیرد، می‌تواند بهتر از لباس‌های عادی عمل به جذب طیف نور مادون‌قرمز نماید. این نوشته علتمی‌شود تا اشعه‌های مادون‌قرمز کمتری بازتاب شود و به حسگر دوربین‌ها نرسد.

لباس مخصوص ژاپن در المپیک چه مزیتی دارد؟

حسگرهای مادون‌قرمز طبق معمولً داخل دوربین‌های دید در شب و حرارتی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند؛ اما می‌توان از آنها برای دیدن جزئیات مخفی هم منفعت گیری نمود. برخی از تلفنهای هوشمند همانند وان‌پلاس ۸ پرو هم از فیلتر خاصی منفعت می‌برند که می‌توانند با منفعت گیری از این چنین قابلیتی، خروجی شبیه با تصویربرداری اشعه ایکس را اراعه کنند. هنگامی که با این تکنیک از اشخاص عکس‌برداری شود، جزئیاتی همانند خطوط بدن نمایان خواهد شد؛ مخصوصاً اگر لباس فرد نازک باشد. لباس ورزشکاران هم طبق معمولً از ضخامت مقداری برخوردار است و ژاپن تلاش داشته با منفعت گیری از الیاف جاذب مادون‌قرمز، این مشکل را رفع نماید.

ادامه مطلب
ایران با برد ژاپن به رده بیستم فیفا صعود می‌کند
ورزشکاران ژاپنی در المپیک ۲۰۲۴ با لباس‌های پیشرفته ضد نور مادون قرمز به میدان می‌روند_تاشکن ۱۴

شایان‌ذکر است که ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ به کمیته المپیک ژاپن به‌علت انتشار کردن عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های مادون‌قرمز شکایت کردند. این عکس‌ها به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی انتشار شدند و برخی از آنها با توضیحات نامناسبی همراه بودند. در ادامه چندین شرکت ژاپنی با همکاری یکدیگر موفق به ساخت پارچه‌ای شدند که از کشسانی کافی برای منفعت گیری در لباس‌های ورزشکاران برخوردار است و در عین حال می‌تواند مقدار بسیاری از نور مادون‌قرمز را به خود جذب کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فردین هدایتی قهرمان فرنگی ۱۳۰ کیلو رنکینگ مجارستان شد_تاشکن

شرکت Mizuno تصویری برای نمایش کارکرد این پارچه تازه انتشار کرده است که در آن، سخن C در زیر پارچه عادی و ضد مادون‌قرمز قرار دارد. همان گونه که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این پارچه می‌تواند تا حد بسیاری از نمایان شدن جزئیات زیر خود توسط دوربین مادون‌قرمز جلوگیری کند و گزینه مناسبی برای نگه داری حریم شخصی ورزشکاران است. ناگفته نماند که این لباس از چندین لایه گوناگون راه اندازی شده است و گمان دارد نگرانی ورزشکاران را برای عدم دفع مناسب گرما در پی داشته‌باشد. انتظار می‌رود که المپیک امسال با گرمای بی‌سابقه‌ای همراه باشد و شرایط را برای ورزشکاران دشوار سازد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
ژاپنی‌ها با باخت به اسپانیا جام جهانی زیر ۱۷ سال را از دست دادند

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی