خوش آمدید

رئیس جمهور چین خواستار رشد بیشتر این کشور در حوزه فناوری شد

رئیس جمهور چین خواستار رشد زیاد تر این سرزمین در حوزه فناوری شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

«شی جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین، اخیراً در یک سخنرانی چند بار به کاستی‌های این سرزمین در رقابت خود برای تبدیل‌شدن به قوت اول فناوری جهان اذعان کرد. او می‌گوید نوآوری‌های این سرزمین در عرصه فناوری «نسبتاً ضعیف» است و مسئولیت سنگینی بر دوش دانشمندان آن‌ها قرار دارد.

به گزارش «news.cn»، رئیس جمهور چین در یک کنفرانس ملی در پکن، به‌طور کلی صنایع علمی سرزمین خود را تحسین کرد؛ بااین‌حال او این چنین چالش‌های مهم در این عرصه را برجسته کرد و بر رشد هرچه زیاد تر فناوری پافشاری کرد. شی جین‌پینگ او گفت این حوزه اکنون «میدان مهم جنگ بین‌المللی» است.

شی جین‌پینگ دراین‌باره او گفت:

«اگرچه گسترش علم و فناوری در سرزمین پیشرفت بسیاری داشته است، اما توانمندی‌های نوآوری بدیع آن تا این مدت نسبتاً ضعیف است.»

او در طول سخنرانی خود، ۵۵ بار از کلمه نوآوری منفعت گیری کرد و ضمن او گفت و گو در رابطه هوش مصنوعی، به فناوری کوانتومی، بیوتکنولوژی و انرژی‌های تازه پرداخت. این چنین پیشرفت‌های فناوری شرکت‌های چینی از موضوعات مورد او گفت و گو او می بود و او گفت شرکت‌ها در این عرصه از «درجه پایین سازماندهی و هماهنگی» رنج می‌برند که نیاز به رسیدگی دارد.

از نظر او کلید نوآوری، این ایده است که چین به خود متکی شود؛ این قضیه موضوعی مشترک در همه ایدئولوژی‌های او، به اختصاصی همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب است.

ادامه مطلب
امروز با تبعیض نژادی علمی روبه رو هستیم_تاشکن

شی او گفت:

«انقلاب علمی و فناوری با رقابت بین ابرقدرت‌ها، درهم‌تنیده شده است.»

درحالی‌که او نامی از ایالات متحده نبرد، افزود که چین باید نحوه کنترل برخی فناوری‌های مهم توسط دیگران را اصلاح کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

تحریم‌های ایالات متحده علیه چین در عرصه فناوری‌های حیاتی

این اظهارات درحالی نقل می‌شود که ایالات متحده تهدید کرده است که تحریم‌ها را علیه چندین شرکت چینی مرتبط با هوآوی گسترش خواهد داد، و فروش نیمه‌رساناهای پیشرفته الزامی برای گسترش فناوری هوش مصنوعی را مسدود کرده است.

هفته قبل، وزارت خزانه‌داری آمریکا، چین را «کشوری دلواپس‌کننده» نامید و قوانین جدیدی را برای محدودکردن اندوخته‌گذاری‌های بین‌المللی در «نسل بعدی قابلیت‌های نظامی، اطلاعاتی، نظارتی یا سایبری که خطرات امنیت ملی برای ایالات متحده تشکیل می‌کند»، نظر کرد.

ادامه مطلب
سود بزرگترین تراشه‌ساز چین در فصل سوم 2023 نزدیک به 80 درصد افت یافت

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی