خوش آمدید

جزئیاتی از اربعین شهید رئیسی/ مصلی تهران تا اهواز و کربلا

جزئیاتی از اربعین شهید رئیسی/ مصلی تهران تا اهواز و کربلا_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد که چندی پیش طی حکمی مسئولیت بزرگداشت اربعین شهدای خدمت را برعهده گرفت از جزئیات این مراسم او گفت تا ساعاتی دیگر در مصلی تهران و سپس در دیگر شهرها و روستاها و حتی کشورهای منطقه برگزار خواهد شد. 

او پافشاری کرد: ما دو تاریخ برای مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و رئیس‌جمهور شهید داریم؛ ۳۰ اردیبهشت‌ماه که بنابر آن امروز مراسم اربعین‌شان را در مصلی تهران برگزار می کنیم و یک برنامه هم در مشهد مقدس از زمان تدفین این شهدا در مشهد مقدس روز سه‌شنبه در جوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهد شد. همه این برنامه‌های بزرگداشت کاملاً به طور مردمی با محوریت هیئات و گروه‌های مردمی در مصلی تهران به مرحله اجرا می‌رسند و گروه‌های گوناگون مردمی دعوت‌کننده و اجراکننده این مراسم‌ها می باشند و ما در قسمت‌های دولتی به گفتن تسهیل‌گر این برنامه‌ها وجود داریم. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها و روستاها ما ستاد برگزاری مراسم داریم امروز برنامه دارند؛ در ۲۵ روستا که در دوره کمتر از سه سال رئیس‌جمهور شهیدمان وجود اشکار کردند و در آن روستاها برنامه‌های اختصاصی‌ای تدارک دیده شده است. این چنین مراکز تولیدی که به چرخه تشکیل برگشتند؛ بیشتر از ۹ هزار واحد تولیدی در این دوره کمتر از سه سال با اهتمام رئیس‌جمهور عزیزمان و همکاران‌مان در قسمت‌های دولت به چرخه تشکیل برگشتند. بخشی از این مجموعه‌ها خودجوش اظهار کردند مراسم یادبود برای رئیس‌جمهور شهیدمان برگزار می‌کنند. 

ادامه مطلب
آمادگی برای انتقال مجروحان حادثه تروریستی کرمان به تهران - تاشکن

رئیس بزرگداشت اربعین شهدای خدمت افزود: سپس از سپری شدن دو روز جمعه و شنبه هشتم و نهم تیرماه که سرزمین دچار انتخابات مهم ریاست‌جمهوری است یکشنبه در قم برنامه‌ای را با وجود خانواده معظم شهیدان خدمت در حرم حضرت معصومه(ص) و دوشنبه عصر در اهواز با وجود خانواده‌های شهدا برنامه اختصاصی فرد دیگر را تدارک دیده‌ایم. به علت علاقه‌ای که رئیس‌جمهور شهید به از بین بردن مشکلات استان خوزستان و نزدیک به ۱۰ سفر در این دوره مختصر خدمت داشتند مردم این شهر انتظار داشتند در همان شهرهایی که تشییع می‌شد این کار در اهواز هم صورت بگیرد. به علت مشکلات زمان و عدم امکان، اجرای این کار اتفاق نیفتاد و این برنامه را همراه با وجود خانواده‌های معظم شهیدان خدمت برای سپاس از مردم گرامی خوزستان دوشنبه شب خواهیم داشت. 

ادامه مطلب
سامسونگ با شرکت باتری‌سازی اکوپرو قرارداد 34 میلیارد دلاری امضا کرد
آخرین مطالب

وی این چنین به وجود در عراق و کشورهای منطقه اشاره کرد و او گفت: در کشورهای منطقه به خصوص قسمت مقاومت برنامه‌های زیاد بسیاری برگزار شده که بنابر اطلاعات به دست آمده عشایر و مواکب اربعینی و گروه‌های مردمی مراسم‌های بسیاری را برگزار کردند و وجود قوی و غیرقابل تصوری داشتند. ان‌شاءالله بتوانیم در عراق حاضر شویم و ضمن سپاس از این عزیزان یک مجلس یادبودی در عتبات عالیات برگزار شود ان‌شاءالله این برنامه که در این چند روز قابل اجرا نخواهد می بود اما به شدت مورد مطالبه است خانواده‌های شهدا در این برنامه حاضر شوند که به زودی برنامه‌ریزی می کنیم. 

ادامه مطلب
صفر تا صد سیستم پیجینگ صنعتی

اسماعیلی این چنین درمورد پیگیری سلوک مدیریتی و حکمرانی شهید رئیسی که نامزدهای ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها و میزگردهای انتخاباتی به آن اشاره کردند، افزود: اتفاق نه چندان خوشایندی که در دوره‌های گوناگون ریاست‌جمهوری افتاده می بود شکل گرفتن یک دوگانه در حاکمیت به یک معنی گویی یک بخشی از حاکمیت سمت و سو و جهت‌گیری فعالیت‌هایشان با اصول کلی، آرمان‌های نظام در قسمت‌هایی فاصله اشکار می‌کند؛ این اتفاق مردم را اذیت می‌کرد. احتمالا زیاد زمان‌ها سوال می‌شد عیب حوزه حکمرانی در کجاست؟ همیشه این چنین شکاف‌هایی را می‌بینیم. دوره ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی گویی کمتر از سه سال شد تقدیر الهی و عاقبت بخیری و شهادت ایشان را آسمانی کرد و ما را در سوگ ایشان فرو برد. یک مشی تازه و ظرفیت مهم از حکمرانی اسلامی را نشان داد. 

وی خاطرنشان کرد: ما همیشه در تبیین انقلاب اسلامی نظریه مردم‌سالاری دینی کوششمان این می بود این دولت دینی و حاکمیت در عین حال که فضای سعادت و امکان سعادت‌مندی را برای مردم و شهروندان را برای آخرت‌شان فراهم می‌کند برای ماهیت دینی‌اش، توان آبادانی دنیای‌شان را دارد بدون این که نیاز باشد دستِ نیاز به قوت‌های استعماری دراز کند. می‌تواند روی پای خودش بایستد و با دنیا ربط داشته باشد و در بهترین حالت، روابطش را با کشورهای همسایه و گروه‌ها و توده‌های مردمی و قسمت‌های کمتر دیده شده جامعه ربط بگیرد و در عین حال سرزمین را با یک طراز بالای حکومتی و مدیریت مدبرانه جلو ببرد.

ادامه مطلب
مراجعه بیشتر از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اسماعیلی این چنین به تعابیر رهبر معظم انقلاب که درمورد آیت‌الله رئیسی به کار بردند اشاره کرد و او گفت: آیت‌الله رئیسی به مثابه تعبیراتی که رهبر معظم انقلاب درمورد ایشان منفعت گیری کردند، عمل کرد. رئیس‌جمهور با کفایت و جامع‌الاطراف که واقعاً این تعابیر قابل دقت و قابل تأملی می بود. آیت‌الله رئیسی زیاد تر به شخصیت متواضع، اخلاقی و محبوب به جامعه معارفه می‌شد اما آیت‌الله رئیسی نه تنها این خصوصیات را داشت بلکه یک مدیر مدبر شجاع با کفایت در طراز انقلاب اسلامی می بود. در منطقه مشکلات‌مان را حل کردیم و سیلی محکمی به طور صهیونیست‌ها داخل شد. عملیات وعده صادق را اجرا کردیم و در عین حال اقتصادمان را هم مدیریت کردیم. ما با دنیا ربط داشتیم اما زیر بار پیمان‌های استعماری و باج‌خواهی‌های جریان غربی نرفتیم. محکم ایستادیم می‌توان با دنیا ربط برقرار کرد و ربط‌ها را چندین برابر کرد و در مجامع مهم بین‌المللی نیز عضو شویم که برای ما آرزو شده می بود.

ادامه مطلب
دربی 102 چطور پخش می بشود؟

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع