خوش آمدید

هکرها با این افزونه‌های وردپرس می‌توانند به وب‌سایت شما حمله کنند

هکرها با این افزونه‌های وردپرس می‌توانند به وب‌سایت شما دعوا کنند_تاشکن


به گزارش تاشکن

محققان امنیتی اظهار کردند که چند افزونه‌ وردپرس که روی نزدیک به ۳۶ هزار وب‌سایت نصب می باشند، می‌توانند کدهای مخرب اجرا کنند. با نصب آپدیت‌ها و پچ‌های تازه این چند افزونه، به‌صورت خودکار یک حساب مدیریتی (Admin) تازه باز می‌شود که با آن هکرها می‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی اشکار کنند.

بر پایه گزارش Ars Technica، محققان امنیتی Wordfence – سازمانی که بر امنیت بزرگ‌ترین پلتفرم سازنده وب‌سایت در جهان نظارت می‌کند – هشدار دادند که تا بحال پنج افزونه را کشف کرده‌اند که قابلیت پچ‌شدن در آن‌ها به‌خطر افتاده است.

به این علت اکنون هنگامی که کاربران این افزونه‌های وردپرس را پچ می‌کنند، به‌صورت خودکار توسط یک کد مخرب، حساب کاربری جدیدی تشکیل و مشخصات ورود به آن برای هکرها ارسال می‌شود. به این‌ترتیب هکرها که تا این مدت هویت آن‌ها شناسایی نشده، به وب‌سایت کاربر دسترسی کامل اشکار می‌کنند.

ادامه مطلب
رشید مسجدی قهرمان پارادوومیدانی درگذشت_تاشکن

هک از طریق افزونه‌های وردپرس

هکرها با این افزونه‌های وردپرس می‌توانند به وب‌سایت شما دعوا کنند_تاشکن ۱۴

تا بحال محققان Wordfence پنج افزونه زیر را شناسایی کرده‌اند که حاوی کدهای مخرب می باشند:

  • Social Warfare با ۳۰ هزار نصب
  • BLAZE Retail Widget با ۱۰ نصب
  • Wrapper Link Elementor با ۱۰۰۰ نصب
  • Contact Form 7 Multi-Step Addon با ۷۰۰ نصب
  • Simply Show Hooks با ۴۰۰۰ نصب

تا این مدت اشکار نشده است که هکرها چطور توانسته‌اند به سیستم پچ و آپدیت‌های این پنج افزونه نفوذ کنند.

وردپرس به‌طور کلی یک پلتفرم امن برای ساخت وب‌سایت است. اما یک فروشگاه پر از تم و افزونه‌های گوناگون شخص ثالث نیز دارد که تعداد بسیاری از آن‌ها به اندازه پلتفرم مهم، امنیت ندارند. به این ترتیب، این افزونه‌ها زیاد تر حفره ورودی هکرها به سایت کاربران خواهند شد.

ادامه مطلب
فوتبال ساحلی ایران در رتبه بندی جهانی ۴ پله‌ صعود کرد

به‌طورکلی، اگر بر بستر وردپرس سایت دارید، باید زمان نصب افزونه‌های شخص ثالث زیاد مواظب باشید و یقین شوید که فقط مواردی را که تصمیم منفعت گیری از آن‌ها را دارید، نصب و موارد اضافی و بلااستفاده را حذف کنید. این چنین باید همیشه آن‌ها را به‌روز نگه دارید و اخبار ایمنی وابسته را جستوجو کنید.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی