خوش آمدید

V8

بی ام و M5 تازه رونمایی شد، نیرومندترین و سنگین‌ترین M5 تاریخ_تاشکن


به گزارش تاشکن

امروزه شرایط صنعت خودروسازی جهان به‌طوری است که فقط تعدادی ماشین دلنشین، همانند بی ام و M5، برای علاقه‌مندان باقی مانده‌اند. خودروساز باواریایی اکنون از نسل تازه بی ام و M5 رونمایی کرده است. این ماشین نیرومندترین M5 تاریخ محسوب می‌شود اما به لطف پیشرانه هیبریدی و پکیج باتری‌ها لقب سنگین‌ترین M5 را نیز در اختیار دارد!

مشخصات فنی بی ام و M5 تازه

بی ام و M5 تازه هم چنان به سنت‌ها وفادار مانده است. زیر کاپوت آن موتور V8 با حجم ۴.۴ لیتر همراه توربوشارژر دوقلو قرار دارد. موتور الکتریکی این ماشین نیز درون گیربکس هشت‌سرعته جاسازی شده است. مجموع خروجی بی ام و M5 تازه ۷۱۷ اسب‌بخار قوت و ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. موتور درون‌سوز به‌تنهایی ۵۷۷ اسب‌بخار قوت تشکیل می‌کند و ۱۹۴ اسب‌بخار دیگر نیز از موتور الکتریکی دریافت می‌شود. مجموعه قوای فنی بی‌ ام‌ و M5 تازه همانند به بی ام و XM است، بااین‌حال راندمان کمتری را در مدل سدان دریافت می‌کند. پکیج باتری‌های این ماشین نیز کوچک‌تر از بی ام و XM است که ظرفیتی معادل ۱۴.۸ کیلووات ساعت دارد.

ادامه مطلب
سامانه تیتک دسترسی خوبی برای نظارت مجازی است - تاشکن
بی ام و M5 تازه رونمایی شد، نیرومندترین و سنگین‌ترین M5 تاریخ_تاشکن ۲۴

بی ام و ادعا می‌کند شتاب صفرتاصد M5 تازه ۳.۴ ثانیه خواهد می بود. حداکثر شدت این ماشین به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است اما با خرید بسته M Driver، می‌توانید این شدت را به ۳۰۵ کیلومتربرساعت برسانید. برد همه برقی بی ام و M5 تازه نیز ۴۰ کیلومتر است. با فشردن زیاد تر پدال گاز یا تحول گیربکس به حالت استپ ترونیک، ماشین فهمید می‌شود شما به قوت بیشتری نیاز دارید و موتور درون‌سوز فعال می‌شود.

حالات رانندگی مدل تازه ام ۵

برای بی ام و M5 تازه سه حالت رانندگی در نظر گرفته شده است. حالت اول راحت یا کامفورت نام دارد. در این حالت، موتور بنزینی زیاد تر خاموش است و تنظیمات سیستم تعلیق در نرم‌ترین حالتش قرار دارد. دو حالت دیگر اسپرت و اسپرت پلاس می باشند. در این حالت‌ها، موتور بنزینی همیشه روشن است. یقیناً مشتریان می‌توانند با پرداخت وجه زیاد تر، حالت‌های رانندگی اختیاری داینامیک و داینامیک پلاس را برای توانایی کامل M5 در اختیار داشته باشند. این حالت‌ها پیشرانه‌ها را در حالت قوت کامل قرار خواهند داد. ظرفیت سیستم خنک‌کننده نیز برای بازدهی زیاد تر افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
گزارش خبرنگار اعزامی برنا به قطر/ لحظاتی از گرم کردن بازیکنان در تمرین امروز
آخرین مطالب

بهبودهای بی ام و M5 نسبت به مدل استاندارد

سیستم ترمز بی‌ ام‌ و M5 تازه در جلو از کالیپرهای شش‌پیستونی و دیسک‌های ۱۶.۱ اینچی راه اندازی شده است. روی محور عقب نیز کالیپرهای شناور تک‌پیستونی با دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی قرار گرفته‌اند. مالکان می‌توانند با پرداخت هزینه زیاد تر، ترمزهای سرامیکی کربن M را خواست بدهند که دیسک‌های بزرگ‌تر و سبک‌تری دارند. رینگ‌های ماشین نیز در جلو ۲۰ و عقب ۲۱ اینچی است.

کابین خودرو
بی ام و M5 تازه رونمایی شد، نیرومندترین و سنگین‌ترین M5 تاریخ_تاشکن ۲۵

فنرهای M5 نسبت به بی ام و سری ۵ سفت‌تر شده‌اند. سیستم تعلیق‌محور عقب نیز پنج‌اتصاله است و از بازوهای کنترلی تحکیم‌شده منفعت می‌برد. سیستم تعلیق‌محور جلو از نوع جناغی دوبل است و شاسی ماشین نیز با ضربه‌گیرهای الکترونیکی تحکیم شده است. یقیناً رانندگان می‌توانند مقدار سفتی یا نرمی این ضربه‌گیرها را تنظیم کنند.

ادامه مطلب
دوبله یک سریال جنایی ایتالیایی برای پخش از تلویزیون
بی ام و M5
بی ام و M5 تازه رونمایی شد، نیرومندترین و سنگین‌ترین M5 تاریخ_تاشکن ۲۶

بی‌ ام‌ و M5 تازه در ۹ رنگ استاندارد اراعه می‌شود اما خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه زیاد تر رنگ‌های بی همتا خودشان را در اختیار داشته باشند. وزن این ماشین به ۲.۵ تن رسیده است؛ این وزن از فورد F-150 با کابین چهاردر و سیستم چهارچرخ متحرک زیاد تر است! یقیناً مهندسان بی‌ ام‌ و در توزیع وزن عملکردی عالی داشته‌اند. قیمت اولیه بی ام و M5 تازه ۱۲۰,۶۷۵ دلار (۷,۲۴۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان) اظهار شده است. تحویل این ماشین از اواخر سال جاری اغاز می‌شود.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی