خوش آمدید

باید پزشکی سنتی را کنار بگذاریم/ توجه به هوش مصنوعی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

باید پزشکی سنتی را کنار بگذاریم/ دقت به هوش مصنوعی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری، در نشست «پزشکی فردمحور»، اظهار داشت: متأسفانه اکنون در سرزمین در حال اراعه یک طب سنتی هستیم و در این سال‌ها رویکرد ما به پزشکی فرد محور اصلاً تحول نکرده است.

او گفت: اکنون در حوزه درمان با چالش‌های تعداد بسیاری رو به رو هستیم چرا که برخی افراد نسبت به یک دارو عکس العمل خوبی نشان خواهند داد، در حالی که بیمارانی دیگر دارو را مصرف کرده و نتیجه نمی‌گیرند.

شهریاری در ادامه گفت: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در حالی که بیشتر از ۱۰ سال است که در رابطه با آن او گفت و گو شده، تا بحال اجرایی نشده است.

وی اذعان داشت: ما باید خودمان را در حوزه پزشکی و سلامت به‌روز کنیم، اما متأسفانه هم چنان مطالب درسی، کتاب‌ها و تدریس دانشگاهی ما قدیمی است و تغییرات جزئی داشته است، ما نیاز به تجدید نظر در حوزه آموزش پزشکی داریم.

ادامه مطلب
متفورمین پُرمصرف‌ترین دارو در ایران است - تاشکن
آخرین مطالب

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم او گفت: اکنون که به اغاز یک دولت تازه نزدیک می‌شویم باید سیاست‌های کلی سلامت را الگو قرار داده و با دقت به آن کار کنیم و اگر می‌خواهیم عقب نمانیم باید پزشکی سنتی را کنار گذاشته و مطابق سیاست‌های کلی سلامت که احتمالا نیاز به بازنگری با دقت به نیاز روز جامعه داشته باشد، عمل کنیم. نخبه‌های بسیاری در سرزمین وجود دارند که با پشتیبانی آنها می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه سلامت و درمان ناظر باشیم.

ادامه مطلب
همه چیز درمورد دربی ۱۰۳

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آینده نیز مردم برای درمان در سرزمین بماند و درمان شوند باید از هوش مصنوعی و پیشرفت‌های تکنولوژی منفعت گیری کنیم و عقب نمانیم چراکه اکنون در برخی از کشورهای پیشرفته، به پشتیبانی هوش مصنوعی بیماری تشخیص داده می‌شود و راهکارهای مناسب به بیمار اراعه می‌شود و ما باید خودمان را به این علم برسانیم، در غیر این صورت مردم برای داشتن درمان بهتر به کشورهای دیگر خواهند رفت.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی