خوش آمدید

اتحادیه اروپا رسماً اپل را به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم کرد

اتحادیه اروپا رسماً اپل را به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

با آخر تحقیقات اتحادیه اروپا درمورد کارکرد اپل در پیروی از قوانین تازه، اکنون کمیسیون اروپا خبرداد که سیاست‌های این شرکت و شرایط اپ استور، قوانین بازارهای دیجیتال (DMA) را نقض می‌کند؛ به حرف های کمیسیون اروپا این فروشگاه اپلیکیشن مانع از آن می‌شود که گسترش‌دهندگان مشتریان را به سمت پیشنهادهای جانشین سوق دهند. این تهمت می‌تواند تبدیل جریمه سنگینی برای غول مستقر در کوپرتینو شود.

بر پایه گزارش رویترز، کمیسیون اروپا، که این چنین تحت گفتن «رگولاتوری ضدانحصار و فناوری اتحادیه اروپا» عمل می‌کند، خبرداد که یافته‌های اولیه خود را بعد از تحقیقاتی که در ماه مارس ۲۰۲۴ (فروردین‌ماه) اغاز شد، به اپل ارسال کرده است.

این تهمت علیه اپل درواقع اولین اتهامی محسوب می‌شود که توسط کمیسیون اروپا تحت قانون DMA نقل شده است. این قانون به‌طورکلی به‌جستوجو مهار قوت شرکت‌های بزرگ فناوری موسوم به «دروازه‌داران» است.

ادامه مطلب
بسته خبری صداوسیما| حامد عنقا و مهدی نقویان امشب به «جام جم» می روند/ گرامیداشت هادی اسلامی با پخش یک فیلم از تلویزیون

نقض قوانین DMA اروپا توسط اپل

اتحادیه اروپا رسماً اپل را به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم کرد_تاشکن ۱۴

رگولاتوری اتحادیه اروپا در یافته‌های اولیه خود او گفت که اپل DMA را نقض می‌کند، چون شرایط اپ استور مانع می‌شود تا گسترش‌دهندگان بتوانند آزادانه مخاطبان خود را به کانال‌های جانشین برای پرداخت و محتوا هدایت کنند.

«مارگرت وستاگر»، مدیر ضدانحصار اتحادیه اروپا دراین‌باره او گفت:

«اکنون، ما فکر می‌کنیم که شرایط تازه [اپل] به گسترش‌دهندگان اپلیکیشن اجازه نمی‌دهد آزادانه با کاربران نهایی خود ربط برقرار کنند و با آن‌ها قرارداد ببندند.»

کمیسیون اروپا این چنین خبرداد که تحقیقاتی را به‌صورت موازی درمورد میزبانی از اپ استورهای شخص ثالث تحت قوانین DMA در آیفون اغاز می‌کند. به‌علاوه، بروکسل هزینه موسوم به Core Technology Fee را بازدید خواهد کرد تا یقین شود که دریافت آن توسط اپل ناقض قوانین نیست.

ادامه مطلب
آیفون 16 پرو در یک نمونه اولیه با تک‌حفره دوربین سلفی آزمایش می‌بشود

سازنده آیفون در عکس العمل به این گزارش خبرداد که از تطابق تغییرات خود با قوانین مطمعن دارد، و به همکاری با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد.

اپل اکنون می‌تواند به پرونده تحقیقات کمیسیون اروپا دسترسی اشکار کند و به یافته‌ها و اتهامات آن جواب دهد. اگر نظر و یافته‌های این کمیسیون قبول شود، تا اواخر مارس ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) به جهت عدم انطباق راهکارهای این شرکت با قوانین DMA، راه برای جریمه کوپرتینویی‌ها باز می‌شود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

مطابق قانون تازه اتحادیه اروپا، کمیسیون این اختیار را دارد که تا ۱۰ درصد از کل گردش مالی جهانی یک شرکت را به‌گفتن جریمه از آن‌ها طلب کند. این مقدار برای مجرمان سابقه‌دار می‌تواند تا ۲۰ درصد افزایش یابد. باتوجه به این که کل درآمد اپل در سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۸۳ میلیارد دلار می بود، گمان دارد اپل با جریمه زیاد سنگینی روبه رو شود.

ادامه مطلب
با اهمیت ترین ویژگی یک پرستار صبر و متانت او در برابر بیماران است

پیش‌ازاین، کمیسیون اروپا در اسفندماه اپل را به‌علت نقض قوانین ضدانحصار در پرونده اسپاتیفای ۱.۸۴ میلیارد یورو (تقریباً معادل ۲ میلیارد دلار) جریمه کرد. 

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی