خوش آمدید

اپل به‌دنبال شریکی برای عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین است

اپل به‌جستوجو شریکی برای اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین است_تاشکن


به گزارش تاشکن

اپل در iOS 18 با OpenAI داخل همکاری شده است تا ChatGPT را به آیفون بیاورد. اما از آن‌جایی که این چت‌بات هوش مصنوعی در چین در دسترس نیست، کوپرتینویی‌ها باید به‌جستوجو شرکت فرد دیگر باشند تا خدمات هوش مصنوعی خود را به‌گفتن جانشین ChatGPT در آیفون اراعه کنند.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، اپل فعالانه به‌جستوجو یک شرکت چینی است تا برای اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در این سرزمین با آن همکاری کند. کوپرتینویی‌ها انگارً با بایدو، گروه علی‌بابا و استارتاپ Baichuan AI مذاکراتی داشته‌اند، اما تا این مدت به توافق نرسیده‌اند.

قابلیت‌های Apple Intelligence قرار است در زمان اراعه در پاییز امسال برای گروه کوچکی از کاربران در دسترس قرار بگیرد، چرا که این شرکت اظهار کرده که در اتحادیه اروپا نیز این قابلیت‌ها را با تأخیر اراعه خواهد کرد. اکنون بدون همکاری با یک شرکت چینی، اپل امکان اراعه این ویژگی‌ها در چین را هم نخواهد داشت.

ادامه مطلب
مدیرعامل ایرانی Masimo خواستار عذرخواهی کوپرتینویی‌ها درمورد اپل واچ شد

اپل برای اراعه هوش مصنوعی در چین به مجوز نیاز دارد

اپل به‌جستوجو شریکی برای اراعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین است_تاشکن ۱۴

شرکت‌هایی که می‌خواهند چت‌بات‌های مبتنی بر مدل‌های زبانی بزرگ داشته باشند، برای فعالیت در چین باید از دولت این سرزمین مجوز بگیرند. تا بحال هیچ شرکتی که محصولات هوش مصنوعی خود را خارج از چین گسترش داده، از این سرزمین مجوز نگرفته است.

انگارً اپل ایده دریافت مجوز برای مدل زبانی بزرگ خود را بازدید کرده، اما فهمید شده است که رگولاتورهای چین به گمان زیادً این چنین مجوزی صادر نخواهند کرد. در نتیجه، این شرکت راهی ندارد جز این که با یک شرکت هوش مصنوعی چینی در این عرصه داخل همکاری شود.

ادامه مطلب
استقرار نخستین رایزن سلامت ایران در عراق - تاشکن

با دقت به این که زمان بسیاری تا ماه سپتامبر باقی نمانده است، اشکار نیست که آیا اپل می‌تواند به‌موقع نسخه چینی Apple Intelligence را برای اراعه آماده کند یا خیر. اگر این چنین اتفاقی نیفتد، اراعه در چین نیز مشمول تأخیر می‌شود و این سیستم هوش مصنوعی در ابتدا تنها به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا اراعه خواهد شد.

وال استریت ژورنال می‌گوید اپل درحال عقب‌افتادن از دیگر سازندگان تلفنهای هوشمند در چین است، چون برندهای چینی همانند ویوو، هواوی، شیائومی و آنر قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را اراعه می‌کنند و حتی سامسونگ نیز در این عرصه با بایدو و Meitu همکاری کرده است.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
FDA مجوز منفعت گیری از تاریخچه AFib اپل واچ در مطالعات بالینی را صادر کرد_تاشکن

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی