خوش آمدید

متا ابزاری برای تشخیص صداهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی ساخت

متا ابزاری برای تشخیص صداهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی ساخت_تاشکن


به گزارش تاشکن

متا ابزار جدیدی را گسترش داده است که از طریق آن می‌توان روی کلیپ‌های صوتی تولیدشده توسط هوش مصنوعی واترمارک گذاشت تا به این طریق تشخیص آن‌ها ساده‌تر باشد. مسئله قابل‌دقت این که حتی اگر بخشی از صدا توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشد نیز این سیستم قابل به تشخیص آن است.

ابزار متا که AudioSeal نام دارد به کاربران پشتیبانی خواهد کرد تا بتوانند صداهای جعلی و ساخته‌شده با هوش مصنوعی را از صداهای واقعی نزدیک کنند. AudioSeal از دو شبکه عصبی راه اندازی شده است، یکی برای برچسب‌گذاری قطعات صوتی که توسط هوش مصنوعی تشکیل شده‌اند و شبکه دیگر برای تشخیص آن برچسب.

در واقع اولین سیستم سیگنال‌های زیاد کوچکی را روی محتوا قرار می‌دهد که توسط گوش انسان‌ها قابل شنیدن نیستند، اما شبکه عصبی دوم به‌خوبی می‌تواند آن‌ها را دریافت کند.

ادامه مطلب
متا بالاخره اراعه عمومی API تردز را اغاز کرد_تاشکن

متا از این ابزار روی هوش مصنوعی خود منفعت گیری نمی‌کند

متا ابزاری برای تشخیص صداهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی ساخت_تاشکن ۱۴

آزمایش‌های اولیه AudioSeal مشخص می کند که این ابزار در تشخیص واترمارک‌های خود ۹۰ درصد دقت دارد. با این حال، متا به MIT Technology Review اظهار کرده که «تا این مدت برنامه‌ای برای اعمال واترمارک‌ها روی صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی که با منفعت گیری از ابزارهای آن [مانند AudioCraft و AudioBox] تشکیل خواهد شد، ندارد.»

در نهایت، AudioSeal هم‌اکنون به‌صورت رایگان از طریق GitHub در دسترس است و مثالها و کلیپ‌های آموزشی نیز برای آن وجود دارد.

ادامه مطلب
محسن یزدی دبیر جشنواره بین المللی فیلم «صبح» شد

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی