خوش آمدید

تأمین‌کننده اپل روی باتری جدیدی با 100 برابر تراکم انرژی بیشتر کار می‌کند

فراهم‌کننده اپل روی باتری جدیدی با ۱۰۰ برابر تراکم انرژی زیاد تر کار می‌کند_تاشکن


به گزارش تاشکن

فایننشال‌تایمز در گزارش جدیدی اظهار کرده شرکت ژاپنی TDK برای نسل بعدی باتری‌های حالت جامد خود ماده جدیدی گسترش داده است که بهبود قابل‌توجهی در کارکرد این محصولات به وجود می‌آورد. TDK فراهم‌کننده مهم باتری‌های اپل است.

بر پایه گزارش فایننشال‌تایمز، فراهم‌کننده اپل ادعا می‌کند نسخه‌های بعدی باتری‌های قابل‌شارژ CeraCharge آن چگالی انرژی ۱۰۰۰ وات‌ساعت‌در‌لیتر خواهد داشت که ۱۰۰ برابر زیاد تر از مدل‌های حاضر جاری است.

TDK می‌گوید باتری‌های جدیدش جانشین باتری‌های کوچک و سکه‌ای حاضر در فناوری‌های پوشیدنی، همانند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم، خواهد شد. یقیناً مواد سرامیکی منفعت گیری‌شده در این فناوری به‌قدری شکننده است که تا این مدت نمی‌توان برای باتری تلفنهای هوشمند از آن منفعت گیری کرد.

گمان منفعت گیری از فناوری باتری TDK در دستگاه‌های اپل

فراهم‌کننده اپل روی باتری جدیدی با ۱۰۰ برابر تراکم انرژی زیاد تر کار می‌کند_تاشکن ۱۴

این که آیا این فناوری به دستگاه‌های اپل راه اشکار خواهد کرد یا خیر، دقیقاً اشکار نیست و باتوجه‌به تمرکز بر دستگاه‌های کوچک‌تر، می‌توان ایرتگ (AirTag) را کاندیدی بالقوه دانست. باتوجه‌به این که باتری‌ها قابل‌شارژند، می‌شود انتظار داشت در دستگاه‌های دیگر اپل، همانند ایرپادها و اپل واچ، نیز منفعت گیری شوند.

ادامه مطلب
ویژگی امنیتی iOS 17.3 از تلفنهای آیفون در برابر سارقین محافظت می‌کند
آخرین مطالب

هرچند این شرکت می‌گوید دنیای دستگاه‌های زیاد کوچک با این پیشرفت تحول می‌کند، به گمان زیاد، در آینده در مقیاس‌های بزرگ‌تر، همانند خودروهای برقی، نیز از این فناوری منفعت گیری شود.

باتری‌های حالت جامد نسبت به رقیبش، باتری‌های استاندارد یون لیتیومی، بهتر عمل می‌کنند و چگالی انرژی بالاتری دارند و از الکترولیت‌های جامد منفعت گیری می‌کنند که نسبت به الکترولیت‌های مایع کمتر قابل‌اشتعال‌اند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
سیری تازه با قابلیت‌های هوش مصنوعی معارفه شد_تاشکن

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی