خوش آمدید

پاسخ به ابهام مطرح شده از سوی یک کاندیدا درباره اشتغالزایی در دولت سیزدهم

جواب به ابهام نقل شده از سوی یک کاندیدا درمورد اشتغالزایی در دولت سیزدهم_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا، پاد خبرداد: «نرخ بیکاری در دولت سیزدهم به کمترین مقدار سال‌های تازه افت یافت و وعده تشکیل یک میلیون شغل در سال محقق شد.

نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۷.۶ درصد در آخر پاییز ١۴٠٢ رسید که افت ٢ واحد درصدی داشت.

اشتغال جمعیت ١۵ سال و زیاد تر سرزمین در پاییز ١۴٠٢ به مقدار ٢۴٧٧۵٩١٣ نفر معادل ۳۸.۳ درصد جمعیت فعال بوده است که نسبت به پاییز ١۴٠١، ۰.۶ واحد درصد افزایش یافته است.

بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از ۱۲.۵ درصد در پاییز ١۴٠١ به ۱۱.۴ درصد در پاییز ١۴٠٢ افت یافته است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
شاتل فضایی کلمبیا در مأموریت اس‌تی‌اس 3 به فضا پرتاب شد_تاشکن

جمعیت غیرفعال ١۵ ساله و زیاد تر در پاییز ١۴٠٢ نسبت به پاییز ١۴٠١، تنها ١۴۵٩٩٩ نفر افزایش یافته (خروج از بازار کار) در حالیکه جمعیت فعال اقتصادی در این بازه ۶١٢٣۴۵ نفر (ورود به بازار کار) افزایش داشته است. مقدار اشتغال تشکیل شده در این بازه وقتی نیز ٧٠۵۵٠١ نفر بوده است.

آمار اشتغال ایجادی سرزمین از اول سال ١۴٠٢ تا اسفند ماه مبتنی بر اطلاعات سامانه ملی رصد اشتغال، معادل ٩٠۵٧٨٣ نفر است.

تشکیل ۴٢۶٩۶۶ اشتغال در مشاغل خانگی از اغاز دولت مردمی تا اسفند ماه ١۴٠٢ که رشد بیشتر از ۵۶٠ درصدی اشتغال تشکیل شده در حوزه مشاغل خانگی نسبت به دو سال پایانی دولت دوازدهم را مشخص می کند.

یکی از با اهمیت ترین عمل های دولت در راستای افت نرخ بیکاری تعلق تسهیلات اشتغال زایی بوده است. بر این مبنا ٩٧٨٩٧ میلیارد ریال تسهیلات جهت اشتغال زایی از محل تبصره ١٨ در سال ١۴٠١و ۵۷۰.۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در سال ١۴٠٢ به ٨٣٠٠ واحد تولیدی پرداخت شد.

ادامه مطلب
اغاز اجرای موافقت نامه تامین اجتماعی بین ایران و ترکیه

مقدار تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و مشاغل خانگی نیز با افزایش قابل توجهی رو به رو بوده است. در سال ۱۴۰۰ مقدار تسهیلات اشتغال ۶١/٨ و مشاغل خانگی ۱.۲ می بود. این رقم در سال ۱۴۰۱ به ترتیب به ۲.۲۷۰ و ۱.۲۱ هزار میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ به ترتیب به ۵٧٠/۶ و ٢۶/٨ هزار میلیارد ریال رسید.»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع