خوش آمدید

چرا کادر درمان مهاجرت می کند/ ویزیت ۳.۵ میلیونی در عمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

۵۰ درصد جمعیت سرزمین رایگان درمان می شوند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر سرزمین، با گفتن این که عمر دولت سیزدهم نزدیک به سه سال می بود، افزود: دولت سیزدهم طی حیات خود به عمل های بسیاری دست زده است. ۱۷ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سرزمین در قسمت دولتی اضافه شده که معادل ۱۳ درصد از ظرفیت کل تخت‌های بیمارستانی سرزمین است.

وی با گفتن این که تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو نیز افزایش یافته، خاطرنشان کرد: ۳۰۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های ICU سرزمین اضافه شده است. تعداد تخت‌های ICU کودکان نیز نزدیک به دو برابر شده است؛ به نحوی که تعداد تخت‌های ICU کودکان معادل ۵۰۰ مورد می بود که در این دولت به ۱۰۵۰ مورد رسید.

کریمی با گفتن این که جهاد بیمارستان‌سازی هم چنان ادامه دارد، او گفت: به تازگی به استان خراسان رضوی و شهر تربت حیدریه سفر کرده‌ام؛ ۳۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهر اضافه شد. تعداد تخت‌های بیمارستانی این شهر معادل ۳۰۰ مورد می بود که با افتتاح این تخت‌ها به ۶۰۰ مورد رسید.

ادامه مطلب
شرایط منفعت گیری از مسکن دولتی اظهار شد

وی با گفتن این که تعداد مراکز دندانپزشکی در سرزمین افزایش یافته، او گفت: ۶۷ مرکز اراعه خدمات دندانپزشکی در قسمت دولتی به شبکه درمانی سرزمین اضافه شده که زیاد تر این مراکز در مناطق محروم مستقر می باشند.

کریمی با گفتن این که تجهیزات بیمارستانی در دوران پاندمی ویروس کرونا مستهلک شدند، افزود: ۳۸۰ دستگاه که از تکنولوژی بالایی برخوردار می باشند و نزدیک به یک میلیون دلار قیمت دارند، تهیه کرده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم. برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به علت گران بودن تجهیزات از تجهیزات پیشرفته برخوردار نبودند؛ به همین علت، دستگاه‌های پیشرفته را خریداری کرده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار دادیم. این چنین ۱۴۵۳ دستگاه دیالیز تهیه کرده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داریم.

ادامه مطلب
کارشناس قضاوت پرسپولیس و استقلال / اخراج درست می بود و گل پرسپولیس آفساید_تاشکن

معاون درمان با گفتن این که حفاظت مالی از مردم در حوزه درمان، جزو عمل های دولت سیزدهم به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: ۳۳ میلیون نفر از جمعیت این سرزمین از مسیر «ارجاع» از خدمات درمان رایگان برخوردار می باشند. ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سه دهک اول جامعه و عشایر سرزمین، جمعیت ۳۳ میلیون نفری که از مسیر ارجاع از درمان رایگان برخوردار می باشند، راه اندازی خواهند داد.

وی با گفتن این که درمان رایگان کودکان کمتر از هفت سال جزو دیگر عمل های مهم دولت سیزدهم به حساب می‌آید، افزود: نزدیک به ۸ میلیون نفر از درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال برخوردارند.

کریمی در ادامه گفت: با دقت به جمعیت ۳۳ میلیون نفری برخوردار از درمان رایگان از مسیر ارجاع و جمعیت ۸ میلیون نفری کودکان کمتر از ۷ سال که از درمان رایگان برخوردارند، می‌توان او گفت نیمی از جمعیت سرزمین از درمان رایگان برخوردارند. به عبارت دیگر، وعده شهید رئیسی درمورد افت هزینه‌های درمانی محقق شده است.

ادامه مطلب
ربط مصرف لبنیات و افت خطر فشارخون بالا - تاشکن

معاون درمان وزارت بهداشت با گفتن این که تأسیس صندوق حمایتاز بیماران خاص و صعب‌العلاج از دیگر عمل های دولت سیزدهم محسوب می‌شود، او گفت: پیش از این که دولت سیزدهم اغاز به کار کند، ۱۶ بیماری خاص و صعب‌العلاج از حمایتبیمه‌ای برخوردار بودند. اکنون، ۱۰۷ گروه بیماری از خدمات صندوق حمایتاز بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردار می باشند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کریمی درمورد بودجه صندوق حمایتاز بیماران خاص و صعب العلاج خاطرنشان کرد: نخستین سال شکل‌گیری صندوق حمایتاز بیماران خاص و صعب العلاج، بودجه تخصیص یافته به این صندوق معادل ۵ همت می بود و بودجه سال قبل نیز معادل ۷ همت می بود. این چنین بودجه سال جاری این صندوق معادل ۱۲ همت است.

معاون درمان وزارت بهداشت با گفتن این که کاشت حلزون شنوایی برای کودکان از دیگر عمل های وزارت بهداشت به حساب می‌آید، اظهار کرد: پیش از این که دولت سیزدهم سیاست اجرای امور را در دست گیرد نزدیک به ۲ هزار کودک در لیست انتظار کاشت حلزون شنوایی قرار داشتند. اکنون، هیچ کودکی در صف انتظار کاشت حلزون شنوایی قرار ندارد. کاشت حلزون شنوایی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ اگر حلزون شنوایی پیش از سن ۴ سالگی برای کودکان کاشته نشود، نه تنها قوت شنوایی خود را از دست خواهند داد بلکه قوت تکلم را نیز نخواهند داشت.

ادامه مطلب
مدیریت بیماران تروما نیازمند تحقیقات گسترده و کاربردی است - تاشکن

وی با گفتن این که نسبت به احداث مراکز درمان ناباوری و اراعه خدمات سطح دو عمل کرده‌ایم، افزود: ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو در سرزمین تشکیل کرده‌ایم. دولت سیزدهم، این مراکز را برای نخستین‌بار در سرزمین احداث کرده است.

کریمی او گفت: پیش از دولت سیزدهم، هیچ مرکز درمان ناباوری سطح ۲ در سرزمین وجود نداشت اما شرایط حال حاضر به نحوی است که همه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سرزمین حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح ۲ وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمورد مراجعه به مراکز درمانی سطح ۲ او گفت: بازدید‌ها بیانگر این است که ۳۷ هزار و ۴۹۲ نفر برای درمان ناباروری به مراکز سطح ۲ مراجعه کرده‌اند که پیروزی ۳۰ درصدی حاصل شده است.

وی درمورد مراکز درمانی سطح ۳ ناباروری نیز او گفت: ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در همه استان‌های سرزمین وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مرکز دولتی و مابقی خصوصی می باشند. بازدید‌ها بیانگر این است که یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۸۳ مورد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز درمانی سطح ۳ مراجعه کرده‌اند و خدماتی همانند IVF دریافت کرده‌اند. ۳۶۰۰۰ مورد از مجموع افرادی که خدمات IVF را دریافت کرده‌اند نتیجه حاصله مثمر ثمر واقع شده است.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً در آینده قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را پولی خواهد کرد_تاشکن

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: مراکز درمان ناباروری سطح ۳، خدمات درمانی فوق تخصصی را به مراجعه کنندگان اراعه خواهند داد؛ به طور مثال، نزدیک به ۳۰ تا ۳۴ درصد از افرادی که ناباروری را توانایی می‌کنند خدمات ICI دریافت کرده‌اند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی