خوش آمدید

گودرزوند: هوشمندسازی نظام مالیاتی زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی و تمرکز ویژه بر مشاغل خاص شد

هوشمندسازی نظام مالیاتی عرصه‌ساز تحقق عدل مالیاتی و تمرکز اختصاصی بر مشاغل خاص شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

مهرداد گودرزوند نماینده‌ مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در او گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا درمورد تبصره ماده ۱۰۰ و مزایای آن برای مودیان مالیاتی اظهار داشت: تبصره‌ ماده ۱۰۰ یکی از مشوق‌های مالیاتی است که به منظور تشویق مودیان مالیاتی به پرداخت مالیات تشکیل شده، در سال جاری سقف مشمولیت این تبصره با افزایش همراه بوده است و چنانچه مجموع فروش سالیانه‌ی صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد باشد، این افراد از پر کردن اظهارنامه‌ مالیاتی معاف می باشند و مالیات آن‌ها به روش الکترونیکی محاسبه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مسئله‌ مورد دقت آن است که افراد برای برخورداری از مزایای تبصره‌ ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم، باید تا آخر خرداد ماه نسبت به ثبت نام اظهارنامه مالیاتی سال قبل و اراعه دفاتر و مدارک مالی به اداره مالیات عمل نمایند.

ادامه مطلب
رادیو مقاومت برای غزه راه اندازی شد

این نماینده در ادامه گفت: از مزایای اختصاصی تبصره ماده ۱۰۰ می‌توان به عدم مراجعه مودی به ادارات و قرار گرفتن در فرآیند تشخیص و رسیدگی، لحاظ کردن هزینه‌ اجاره در محاسبات سیستمی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های وقتی طویل‌تر (۱۵ ماهه)، عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (تسلیم اظهارنامه) و .. اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: در تبصره ماده ۱۰۰ فرآیند دخالت نیروی انسانی (ممیز سالاری) به طور کامل حذف می‌شود و همه کار‌ها به طور سیستمی صورت می‌گیرد. معافیت‌های مالیاتی بدون نیاز رفت و آمد‌ها و همراه با تخفیفات در نظر گرفته شده اعمال می‌شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
استقلال با یک گل ارشد سپاهان گذشت

گودرزوند: هوشمندسازی نظام مالیاتی زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی و تمرکز ویژه بر مشاغل خاص شد

گودرزوند در ادامه تصریح کرد: اجرای این تبصره هم به سود مودیان مالیاتی و هم به سود سازمان امور مالیاتی سرزمین است. به علت وجود معذوریت‌هایی همانند تعداد بالای مودیان مالیاتی و این چنین افزایش آن‌ها طی سال‌های قبل، افتنیروی انسانی در سازمان و این چنین عدم تکامل رسیدگی به پرونده‌ها به طور کاملا سیستمی، این تبصره به پشتیبانی سازمان امور مالیاتی سرزمین آمده است.

نماینده‌ مردم رودبار در ادامه فرمود: مسیر تازه تعبیه شده جهت گسترش و تحقق عدل مالیاتی، تمرکز بر دانه درشت ها، سیستمی شدن امور اخذ مالیات، افت هزینه‌های اخذ مالیات و از همه مهم‌تر حرکت به سوی هوشمند سازی نظام مالیاتی و کامل شدن داده‌های مورد نیاز می‌شود. از این رو است که حرف های می‌شود تبصره‌ ماده ۱۰۰ حائز اهمیت است.

گودرزوند: هوشمندسازی نظام مالیاتی زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی و تمرکز ویژه بر مشاغل خاص شد

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
پروستات و روش های تازه درمان/ افراد مبتلا کمتر چای و قهوه بخورند - تاشکن

وی در ادامه اظهار داشت: سال قبل با تکیه بر تبصره ماده ۱۰۰ تمرکز بر مشاغل خاص قرار گرفت و مطابق آمار و رقم های حاضر تحولی بزرگ در سیاست مالیات ستانی از آن‌ها تشکیل شد. در قسمت مشاغل معادل ۵۰ درصد کل درآمد‌های مالیاتی تنها از یک درصد مودیان مالیاتی گرفته شد و این نوشته به معنی تمرکز اختصاصی بر مشاغل خاص است، از طرفی ۵۰ درصد مودیان مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

گودرزوند در ادامه افزود: اکنون کلیه صاحبان مشاغلی که مجموع فروش محصولات یا اراعه خدماتشان در سال قبل حداکثر ۱۰۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان) باشد، مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم ۱۴۰۳ خواهند شد. یقیناً شرط منفعت‌مندی از مزایای این مشوق مالیاتی بارگذاری فرم مالیات مقطوع در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی است.

ادامه مطلب
گسترش پوشش واکسیناسیون در مناطق گرمسیری سرزمین - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

گودرزوند: هوشمندسازی نظام مالیاتی زمینه‌ساز تحقق عدالت مالیاتی و تمرکز ویژه بر مشاغل خاص شد

نماینده‌ مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در آخر اصرار کرد: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ حرکت مناسب و رو به جلویی است یقیناً باید یک سری عمل های اصلاحی نیز انجام شود، به گفتن مثال گروهی از مبانی همانند سیستم بانک و فروش بانکی، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری باید هر چه سریع تر اصلاح شود. این چنین قانون مجازات برای منفعت گیری از تجارت در حساب‌های شخصی زیاد ضعیف است و باید هر چه سریعتر بهبود یابد. کار جدی‌ای که سازمان امور مالیاتی با همکاری بانک مرکزی باید انجام دهد تفکیک حساب شخصی و تجاری است تا از فرار‌های مالیاتی احتمالی جلوگیری و فرآیند و ابزار تبصره‌ ماده ۱۰۰ را کارآمد‌تر و بهینه‌تر کند.

انتهای مطلب/ 

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

ادامه مطلب
سریع‌ترین دونده خانم ایران رتبه هفت آسیا را کسب کرد



منبع