خوش آمدید

اولین ویدیوی واقعی از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا منتشر شد

اولین ویدیوی واقعی از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا انتشار شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

در فرودین‌ماه، شرکت Northrop Grumman اولین نمونه از زیردریایی بدون خدمه خود با نام Manta Ray UUV را برای دارپا معارفه کرد. اکنون نورثروپ گرامن همراه با اولین ویدیوی واقعی، جزئیات بیشتری از این زیردریایی انتشار کرده است.

به حرف های نورثروپ گرامن، در سال ۲۰۲۰، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) خواست کرد که کلاس جدیدی از زیردریایی بدون خدمه (UUV) ساخته شود. در این خواست مؤلفه‌هایی همانند مدیریت انرژی، منفعت‌وری، قوت، سوخت‌رسانی و موارد دیگر برای مأموریت‌های دوربرد و طویل‌زمان اهمیت داشت. زیردریایی Manta Ray نورثروپ گرامن نیز با مزیت‌های گوناگون و با درنظرگرفتن این مؤلفه‌ها ساخته شده است.

مزیت‌های زیردریایی بدون خدمه Manta Ray

اولین مزیت زیردریایی بدون خدمه Manta Ray، صرفه‌جویی در انرژی برای مأموریت‌های طویل است. این زیردریایی دارای اندازه و شکل منحصر‌به‌فردی است که به آن اجازه می‌دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. این زیردریایی درواقع نوعی گلایدر بسیار بزرگ UUV یا XLUUV است.

ادامه مطلب
زمان نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال اظهار شد
اولین ویدیوی واقعی از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا انتشار شد_تاشکن ۱۹

زیردریایی‌های XLUUV به علت اندازه بزرگشان برای پرتاب از کشتی یا زیردریایی مناسب نیستند و درعوض از یک اسکله به دریا انداخته خواهد شد. اندازه زیاد بزرگ Manta Ray نیز فضای زیاد تر برای حمل بارهای گوناگون یا حسگرها برای انواع مأموریت‌های طویل‌زمان و دوربرد فراهم می‌کند.

اندازه بزرگ این نوع زیردریایی‌ها طبق معمولً حمل‌ونقل و صادرات آن به دیگر کشورها را دشوار می‌کند. اکثر این زیردریایی‌ها هنگامی به‌طور کامل مونتاژ خواهد شد، آنقدر بزرگ می باشند که نمی‌توان آن‌ها را برای حمل‌ونقل روی کامیون یا کشتی قرار داد. اکنون مهندسان نورثروپ گرامن Manta Ray را با درنظرگرفتن این ملاحظات طراحی کردند. به‌لطف طراحی مدولار، Manta Ray را می‌توان برای حمل آسان به قطعات کوچک جدا کرد.

ادامه مطلب
برنامه جناب خان ساخته می بشود؟
1718514747 19 اولین ویدیوی واقعی از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا
اولین ویدیوی واقعی از زیردریایی بدون خدمه Manta Ray دارپا انتشار شد_تاشکن ۲۰

درنهایت، برای آزمایش Manta Ray نیازی به خدمه درون آن نیست و به همین علت می‌توان در مأموریت‌های گوناگون بدون به‌خطرانداختن جان خدمه آن را مورد آزمایش قرار داد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی