خوش آمدید

تدوین بسته خدمات سلامت مردان ایرانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تدوین بسته خدمات سلامت مردان ایرانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با اشاره به هفته ملی سلامت مردان، اظهار داشت: با دقت به کسب نظرات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر سرزمین به گفتن مجری مهم برنامه، تاریخ هفته سلامت مردان تحول و از سال ۱۴۰۳ به جای هفته اول اسفند در هفته آخر خرداد (۲۴ الی ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود که شعار امسال «مردان سالم، ایران قوی و جوان» است.

وی این چنین به تشریح روز شمار هفته جهانی سلامت مردان از ۲۴ تا ۳۰ خرداد پرداخت و او گفت: روز اول این هفته پنج شنبه ۲۴ خردادماه با گفتن پیشگیری و تشخیص بهنگام ناباروری در مردان، روز جمعه ۲۶ خردادماه با گفتن سواد سلامت، فرزندآوری و سلامت مردان، شنبه ۲۶ خردادماه به گفتن طب ایرانی و سلامت مردان، یکشنبه ۲۷ خردادماه با گفتن مواجهات شغلی و سلامت باروری در مردان، دوشنبه ۲۸ خردادماه با گفتن سرطان‌های شایع مردان، معده، پروستات و مثانه، سه شنبه ۲۹ خردادماه به گفتن کمردرد و بیماری‌های شغلی در مردان و چهارشنبه ۳۰ خردادماه به گفتن حوادث جاده‌ای، از کار افتادگی و مرگ و میر در مردان نامگذاری شده است.

ادامه مطلب
پورتال پرحاشیه پخش زنده نیویورک و دوبلین مجدد اغاز به کار کرد_تاشکن

رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در ادامه با ابراز تأسف از این که مردها کمتر به سلامت خود اهمیت خواهند داد، او گفت: این نوشته فقط مربوط به سرزمین ما نیست بلکه حرکت سلامتی مردان در کل جهان اینگونه است.

وی، کم اهمیتی مردان نسبت به سلامت خود را ریشه در باورهای فرهنگی عوامل اجتماعی، محیطی و رفتاری دانست و او گفت: مردان نسبت به زنان از سلامت کمتری برخوردار بوده و مقدار مرگ و میر آنان در قیاس با زنان به مراتب بالاتر باشد. عوامل بسیاری وجود دارد که برتری ذهنی مردان ایرانی محسوب شده و دقت و پرداختن به سلامتی را تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
منفعت گیری از تحریک مغناطیسی شخصی‌سازی شده امکان پذیر در درمان افسردگی موثر باشد_تاشکن

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: یافته‌ها نشان داده است که سواد سلامت ناکافی، دغدغه‌های اقتصادی، مسائل و مشکلات خانوادگی، فقدان فراهم اجتماعی مؤثر، هراس از مراجعه به پزشک و باور به قوت مردانگی از با اهمیت ترین عوامل بی توجهی مردان به سلامت شأن و اثرگذار بر سبک زندگی آنها است.

او گفت: سواد سلامت به دلایل تأثیر بر نحوه تصمیم گیری اشخاص در رابطه سلامت به گفتن یکی از موضوعات مهم برای ترقی سطح سلامت محسوب می‌شود؛ اکنون با دقت به این که ایران گرامی ما در خطر سالخوردگی جمعیت قرار دارد پیشگیری و تشخیص به زمان درمان ناباروری در مردان جزو برتری‌های برنامه‌های ما قرار دارد. نزدیک به ۴۴ درصد از جمعیت بالغ ایرانی (۶۵- ۱۸) سال از سواد سلامت محدود برخوردارند. مقدار تحصیلات و سن، بیشترین تأثیر را بر سواد سلامت افراد دارند.

ادامه مطلب
استقلال محکوم به پرداخت 500 هزار یورو به سانتاکلارا برای پرونده محمد محبی شد

جباری با اصرار بر این که امروز سلامت مردان به یک بحران خاموش تبدیل شده است، او گفت: متأسفانه مردان درست وقتی فهمید بیماری خواهد شد که دیگر قابل پیشگیری نیست به این علت ماموریت ما در معاونت بهداشت وزارت بهداشت اراعه مراقبت‌های بهداشتی پایه و آموزش و غربالگری بیماری‌ها برای پیشگیری از بیمار شدن است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در ادامه گفت: طی تحقیقاتی که در حوزه سلامت مردان صورت گرفته است، متأسفانه مقدار مراجعه مردان به همه مراجع اراعه دهنده خدمات سلامت شامل پزشک، درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه یک دوم خانم‌ها است به این علت باید در این عرصه فرهنگ سازی صورت گیرد و بدیهی است به همان نسبت که بیماری سریعتر تشخیص داده شود بار مالی بر اقتصاد سلامت افت اشکار خواهد کرد.

وی از تدوین بسته خدمات سلامت مردان در آینده نزدیک خبر داد و او گفت: پیش نویس اولیه این بسته تهیه شده است. اما تا این مدت مرحله های کارشناسی و نوشته ادغام آن در نظام شبکه در دست بازدید است. از جمله موارد زیاد مهم و اثرگذار در سواد سلامت و سبک زندگی منفعت گیری از ظرفیت تدبیرها طب ایرانی در سلامت مردان است.

ادامه مطلب
خبرهایی از «پایتخت»، «زیرخاکی» و چند برند دیگر/ صداوسیما چه چالش هایی در سریال سازی دارد؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

جباری این چنین به سرطان شایع در مردان یعنی سرطان پروستات اشاره و تصریح کرد: مقدار ابراز (موارد تازه) سرطان پروستات در جهان ۱۴،۲ درصد است و ۷،۳ درصد از آمار مرگ و میر مردان بر تاثییر سرطان را راه اندازی می‌دهد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی