خوش آمدید

"بدون حکم"، برای مردی که نقطه امید اسیران ایرانی بود + فیلم

“بدون حکم”، برای مردی که نقطه امید اسیران ایرانی می بود + فیلم_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، تا این مدت چند ماهی از اغاز جنگ تحمیلی سپری نشده می بود که سیدعلی اکبر ابوترابی، به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد. او که از همان روزهای آغازین جنگ، عازم جبهه شده می بود، در کنار شهید مصطفی چمران در ستاد جنگ‌های نامنظم به سازماندهی نیروهای مردمی پرداخت و به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر به مأموریت‌های شناسایی و دشوار می رفت. آزادی منطقه پرحادثه و خطرناک «دب حردان» به فرماندهی وی از جمله افتخارهای او در طول این سال ها است.

۲۶ آذرماه ۱۳۵۹، حجت الاسلام ابوترابی در یکی از مأموریت‌های شناسایی در حالی که ۷ کیلومتر از نیروهای خودی فاصله گرفته می بود، در راه برگشت، مورد شناسایی و تعقیب دشمن قرار گرفت و به اسارت درآمد. او در خصوص چگونگی اسارت خود، می‌گوید: «در ۲۶ آذر ۵۹ در تپه های الله اکبر به اسارت در آمدم، ما هم با یک گروهی که مسئولیت کلی آن را مرحوم شهید دکتر چمران مسئولیت دار بودند، داخل عمل شدیم. ما افتخار اشکار کردیم که با نزدیک به ۱۰۰ رزمنده از بین دشمن عبور کنیم و از پشت با دشمن دچار بشویم تا نیروها بتوانند این فاصله ۷ کیلومتر را پیشروی کنند … روز دوم می بود که ملزوم می بود یک شناسایی دقیقی برای عبور شب دوم داشته باشیم لذا ما برای شناسایی رفتیم؛ به طوری که فاصله ما با آنها کمتر از ۲۰۰ متر می بود، اما شناسایی شدیم».

ادامه مطلب
رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا این هفته با «تیم کوک» دیدار می‌کند

در طول هشت سال دفاع مقدس، سید علی اکبر ابوترابی در اردوگاه‌های عراقی وجود داشت و روشنی قسمت جمع اسیرانی می بود که به مرور زمان بر تعداد آنان افزوده می شد. در آن روزها، وی در شکنجه‌گاه‌های عراق، الگویی از صبر و مقاومت را به نمایش می‌گذاشت و نقطه امید همه اسیران ایرانی به شمار می‌رفت. به همین علت به وی لقب “سید آزادگان” را دادند. سرانجام بعد از گذشت ۱۰ سال، سید علی اکبر ابوترابی، با عزت و افتخار به میهن اسلامی برگشت.

مستند «بدون حکم»، روایتی متفاوت از سیره و زندگی سید آزادگان، شهید ابوترابی‌فرد است و نگاهی به زندگی وی با تمرکز بر دوران اسارت او در زندان‌های حزب بعث عراق دارد. این مستند در ۳ تکه تشکیل شده و در هر تکه به بخشی از زندگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد پرداخته است.

ادامه مطلب
پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثییر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب

مجموعه مستند «بدون حکم» به تازگی از تلویزیون پخش شد که در زیر تکه‌های گوناگون آن را می‌بینید:

تکه اول مستند «بدون حکم»

تکه دوم مستند «بدون حکم»

تکه سوم مستند «بدون حکم»

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی

ادامه مطلب
قیمت پردازنده اینتل Core i9-14900KS در یک خرده‌فروشی برملا شد



منبع