خوش آمدید

تهدید اروپا با بیماری های منتقله از پشه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تهدید اروپا با بیماری های منتقله از پشه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یورونیوز، پشه Aedes albopictus که به گفتن پشه ببر آسیایی نیز شناخته می‌شود، بومی نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است و اکنون در بیشتر از دوازده سرزمین اروپایی از جمله اتریش، بلغارستان، کرواسی، فرانسه، و آلمان، عمدتاً به علت تغییرات آب و هوایی در حال گسترش است.

این پشه ناقل به انتقال بیماری‌هایی همانند ویروس دنگی، چیکونگونیا و زیکا به ارگانیسم‌های میزبان، معروف است. سال قبل تعداد موارد محلی دنگی در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از ۷۱ مورد در سال قبل به ۱۳۰ مورد افزایش یافت که در قیاس با دوره ۲۰۱۰-۲۰۲۱ که تعداد کل موارد گزارش شده ۷۳ مورد می بود افزایش قابل توجهی را مشخص می کند.

در همین حال، پشه Aedes aegypti که می‌تواند ویروس‌های تب زرد، دنگی، چیکونگونیا و زیکا را انتشار کند اخیراً در قبرس جا افتاده است. مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد: پتانسیل آن برای استقرار در دیگر نقاط اروپا به علت توانایی قابل دقت آن در انتقال عوامل بیماری زا به انسان دلواپس کننده است.

ادامه مطلب
نتیجه عمل های دولت در حوزه اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها دیده می‌شود_تاشکن

«آندریا آمون»، مدیر مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، او گفت: «اروپا در حال مشاهده این نوشته است که چطور تغییرات آب و هوایی شرایط مساعدتری را برای پشه‌های مهاجم تشکیل می‌کند تا در مناطقی که قبلاً تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند پخش شوند و افراد بیشتری را به بیماری‌هایی همانند دنگی مبتلا کنند.»

آمون افزود: «همراه با موارد وارداتی دنگی که بیشتر از سه برابر شد و در سال ۲۰۲۳ به بیشتر از ۴۹۰۰ رسید که بیشترین رقم از زمان اغاز نظارت در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۸ است، افزایش موارد دلواپس کننده است.»

ادامه مطلب
مواظب نمک نهان در مواد غذایی باشید/ طعم دهنده ها را جانشین کنید - تاشکن

آمون او گفت: «افزایش سفرهای بین‌المللی از کشورهای دارای شیوع دنگی این چنین خطر ابتلاء به موارد وارداتی و ناگزیر خطر شیوع محلی را افزایش می‌دهد.»

سال قبل، ۷۱۳ مورد محلی از عفونت ویروس نیل غربی، از جمله ۶۷ مورد مرگ، در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا گزارش شد، و مواردی در مناطقی که قبلاً عاری از عفونت محلی بودند، ظاهر شدند.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی