خوش آمدید

واردات بنزین

ناگزیر به واردات بنزین هستیم!_تاشکن


به گزارش تاشکن

«جلیل سالاری»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در گفتگوی خبری‌اش خبرداد ناچار به واردات بنزین برای فراهم نیاز داخلی هستیم. سالاری در جواب به سوال خبرنگار ایلنا خبرداد بنزین سه‌نرخی نمی‌شود. هیچ‌گونه افزایش قیمتی در برنامه نیست فقط او گفت و گو مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است. به حرف های سالاری، ۲۴ میلیون خودرویی که در سرزمین تردد می‌کنند، نزدیک به ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت دارند. این مقدار مصرف سوخت مطابق استاندارد دنیا نیست و نیاز است بهینه‌سازی مصرف سوخت موردتوجه قرار بگیرد. بدیهی است برای بهینه‌سازی مصرف سوخت باید پلتفرم و پیشرانه‌های مدرن جانشین پلتفرم و پیشرانه قدیمی خودروهای داخلی بشوند.

سخن بگویید‌های مدیر وزارت نفت حوالی واردات بنزین

بر پایه اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در شرایط خاص و تعمیرات نیاز به واردات است که از مسیر تهاتر و سواپ انجام می‌شود. این چنین منابعی در بودجه سال ۱۴۰۳ برای واردات [بنزین] پیش‌بینی شده است. به حرف های سالاری، اسقاط و بهینه‌سازی سوخت باید در دستور کار قرار بگیرد و کماکان نوشته ناترازی مدیریت شود.

ادامه مطلب
الهام صالحی به مقام سوم پارادوومیدانی جهان رسید_تاشکن

سالاری در ادامه سخنانش، اراعه بنزین پتروشیمی در جایگاه‌های سوخت را تکذیب کرد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با خبرنگاران خبرداد: «چیزی به اسم بنزین پتروشیمی نداریم، بلکه منفعت گیری از مؤلفه‌های پتروشیمی، همانند ریفورمیت و MTBE، را در تشکیل بنزین داریم. این ریفورمیت نیز هم‌تراز ریفورمیت پالایشگاهی کیفیت دارد و بر پایه استاندارد است.»

ناگزیر به واردات بنزین هستیم!_تاشکن ۱۴

 او همین طور گفت: «در دولت سیزدهم، ۳۵۰ جایگاه سوخت تازه احداث کردیم و برای بومی‌سازی تجهیزات عمل های بسیاری صورت گرفت. کیفی‌سازی فرآورده را در دستور کار قرار دادیم. امروز بیشتر از ۸۵ تا ۹۰ درصد فرآورده تولیدی در سرزمین با استاندارد یورو ۴ و ۵ تشکیل می‌شود.»

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ناگفته هایی از شورای هنر و غفلت های چند ساله/ ماجرای اختلاف صداوسیما و وزارت ارشاد که سپس از چند ماه همه شد/ او گفت وگو با ایمانی خوشخو + فیلم

جلیل سالاری وعده داد به‌زودی توزیع بنزین سوپر نیز در جایگاه‌ها اغاز می‌شود. مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درمورد پرسشی مبنی‌بر زمان توزیع مجدد بنزین سوپر او گفت: «تشکیل این سوخت به‌صورت محدود بوده و مصرف‌کننده آن نیز محدود است. در پالایشگاه شازند تشکیل بنزین سوپر داریم که عمدتاً برای ناوگان هوایی آموزشی در برتری توزیع قرار دارد. با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند و این چنین منفعت گیری از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تشکیل سوخت سرزمین اضافه شود.»

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی