خوش آمدید

۵ موجود جادویی از بُعد پنجم دی‌سی

۵ حاضر جادویی از بُعد پنجم دی‌سی_تاشکن


به گزارش تاشکن

سپس پنجم مکان زندگی ایمپ‌ها و جن‌های جادویی دنیای دی‌سی به شمار می‌آید. این موجودات دردسرساز کوچک با توانایی‌های دگرگون‌کننده‌ی راستینگی خود، خاستگاه آشوب‌های زیاد در زندگی قهرمانان و ویلن‌های دی‌سی بوده‌اند. چندین حاضر جادویی از سپس پنجم دی‌سی داخل دنیای بنیادین شده‌اند و در حالی که برخی از آن‌ها تنها هوادارانی عذاب‌آور بودند، شماری‌شان مجرمانی پلید به شمار می‌آیند. در این نوشتار به سراغ ۵ تا از این موجودات شگفت و غریب دنیای دی‌سی می‌رویم.

مستر میکسیزپیتلیک (Mister Mxyzptlk)

مستر میکسیزپیتلیک یکی از ایمپ‌های شوخ‌طبع سپس پنجم است که از آزار دادن سوپرمن به وسیله‌ی توانمندیهای شیطانت‌آمیز جادویی خود لذت می‌برد. طبق معمولً این کاراکتر را با کلاه بولری که روی سر دارد می‌بینیم. اگر میکسیزپیتلیک فریب بخورد و نام خودش را به شکل وارون به زبان آورد به خانه‌اش بازخواهد گشت.

ادامه مطلب
فرنگی‌کاران ایران در دور نخست قهرمانی آسیا پیروز شدند_تاشکن

از بین دیوانه‌وارترین کارهایی که مستر میکسیزپیتلیک انجام داده است می‌توان به اجرای یک اپرای کامل در ابرها اشاره کرد. دلیلش چه می بود؟ چون او می‌خواست اثبات کند که خواهرزاده‌ی لوئیس لین، یعنی سوزی، دروغگو نیست.

بت-مایت (Bat-Mite)

1717989596 630 ۵ حاضر جادویی از بُعد پنجم دی‌سی تاشکن.webp

همچون تعداد بسیاری از کمیک‌خوان‌ها، بت-مایت یکی از هواداران سرسخت بتمن است. یقیناً با این تفاوت که یک ایمپ از سپس پنجم محسوب می‌شود که توانمندیهای کیهانی شگفت‌انگیزی دارد. او از این قابلیت‌ها منفعت برده است تا به بتمن پشتیبانی کند اما در بیش‌تر اوقات پایش را فراتر می‌گذارد. به این ترتیب، شوالیه‌ی تاریکی دچار دردسر می‌شود تا بت-مایت را به چشم یک حاضر مزاحم ببیند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تمام افراد بدون پوشش بیمه، بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران محسوب می‌شوند

این شخصیت حتی یک بار دیوار چهارم را ناکامی، داخل دنیای واقعی شد و به دفتر انتشارات دی‌سی رفت تا خواست کند یک سری اختصاصی برای خودش داشته باشد. دی‌سی هم با سری Bat-Mite سال ۲۰۱۵ این کار را انجام داد؛ یقیناً دهه‌ها بعد از خواست بت-مایت.

کواسپ (Qwsp)

1717989596 899 ۵ حاضر جادویی از بُعد پنجم دی‌سی تاشکن.webp

کواسپ یکی از ایمپ‌های سپس پنجم است که خودش را به جای یک اسپرایت آبی با نام کویسپ (Quisp) جا می‌زند. با هویت کویسپِ خود، او وانمود می‌کند که از دوستان آکوامن است ولی در واقع پادشاه دریاها را به چشم دشمن خود می‌بیند. در دوران نقره‌ای، این دو کاراکتر ماجراهای مضحکی را پشت سر گذاشتند اما هنگامی که آکوامن در دهه‌ی ۹۰ مسیری تیره‌تر را پیمود، کواسپ هم به جستوجو او تبدیل به ویلنی بداخلاق شد.

از بین کارهای شگفت و غریب کواسپ می‌شود فریب دادن آکوامن به اغاز یک جنگ بین بُعدی مابین موجوداتی از سپس پنجم با نام‌های ایز (Yz) و لکز (Lkz) را نام برد. این درگیری در چندین سپس ادامه اشکار کرد و نزدیک می بود که همه‌ی راستینگی را از بین ببرد!

ادامه مطلب
یاندکس در خرید وفروش‌ای 5 میلیارد دلاری به اندوخته‌گذاران روسی واگذار می‌بشود

تاندربولت (Thunderbolt)

1717989596 463 ۵ حاضر جادویی از بُعد پنجم دی‌سی تاشکن.webp

تاندربولت عملاً یک ایمپ نیست ولی اگر بخواهیم درمورد‌ی موجودات جادویی سپس پنجم دی‌سی سخن بگوییم باید سراغش بیایم. ایز (Yz) یک جن از سپس پنجم است که درون یک خودکار صورتی زندگی می‌کند. این خودکار به دست جانی تاندر (Johnny Thunder) می‌رسد که دور از انتظارش تبدیل به یک قهرمان می‌شود. ایز با هویت تاندربولت به جانی پشتیبانی می‌کند تا جلوی مجرمان را بگیرد.

تاندربولت با جادوی قوی خودش بعضی اوقات ناشیانه عمل می‌کند که در بیش‌تر اوقات پیامدهای خنده‌داری با خود به همراه دارند. با این وجود، ایز در کنار جانی تاندر تبدیل به یکی از اعضای پایه‌گذاری جامعه عدل آمریکا شد. سال‌ها سپس، خودکاری که تاندربولت در آن زندگی می‌کند به دست جکیم ویلیامز (Jakeem Williams) رسید تا این دو کاراکتر همراه هم شوند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
فرار مالیاتی با تقاطع گیری داده‌ ها و اصلاح نظام مالیات ستانی کاهش می یابد

نایت-مایت (Nite-Mite)

1717989596 92 ۵ حاضر جادویی از بُعد پنجم دی‌سی تاشکن.webp

دیکسل (Dyxl) یکی دیگر از ایمپ‌های سپس پنجم به حساب می‌آید که شیفته‌ی دیک گریسون شده است. با الهام گرفتن از فعالیت‌های قهرمانی نایتوینگ، او هویت نایت-مایت را پدید آورد. هر چند انگار این شخصیت با دیدن مقدار آزار بت-مایت برای بتمن، تصمیم گرفت تا اسباب دردسر نباشد.

از نمونه کارهای او پشتیبانی به دیک در ناکامی دادن گروهی از شیاطین است. احتمالا هم باید اشاره کنیم نایت-مایت در شماره‌ی ۹۸ کمیک Nightwing هارلی کوئین را به یک سگ سخن‌گوی ابرقهرمان تبدیل کرد!

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی