خوش آمدید

تعرفه‌های غیرواقعی یکی از دلایل مهاجرت پزشکان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

حداقل انتظارات حوزه سلامت از رییس دولت چهاردهم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، سلامت زیرمجموعه حوزه اجتماعی است و هرگونه تصمیم در حوزه اجتماعی و مدیریت کلان سرزمین بر آن تأثیر مستقیم دارد.

اذعان و باور قلبی به این که پیوستگی همه اجزای دولت است که نقش حداکثری در بهبود سلامت مردم دارد، الزام می‌کند این انسجام و ادراک مشترک در بدنه دولت تشکیل و نقش ایشان تفهیم و عملیاتی گردد.

ایرانیان با دقت به پیشینه فاخر خود در تشکیل دانش و توانایی پزشکی، با لیاقت بهترین و با کیفیت ترین خدمات سلامت می باشند و یک دولت لایق همت خود را به کمال در آن صرف می‌کند. دولت مدرن می‌داند سلامت نقطه عزیمت است.

مواظب باشیم پایه‌های نظام سلامت محکم بماند و قله‌های بلند این دانش در فراز. هشدارهای آن را برای پیشگیری از فروریزی جدی بگیریم و نگاه و عملکردی علاج جویانه داشته باشیم. این مهم فقط با منفعت گیری از کلید واژه “سلامت” (با ابعاد چهارگانه جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی) امکان پذیر است، دولت‌ها آنگاه موفق خواهند شد و می‌توانند افتخار کنند که جامعه‌ای سالم آراسته و بر مردمان سالم حکمرانی می‌کنند. گریزی نیست.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چرا صدای انتقادها به «جوکر2» و «در انتهای شب» بلند شده است؟_تاشکن

بدیهی است که بنای بلند کاخ سلامت در لوای علم پزشکی به منزله یک حرفه و جامعه سرافراز پزشکی در مقام بانیان آن محکم گشته و برای نیل به این مقصد متعالی الزامی است برنامه‌ای مشابه با این اقتضائات اراعه کرد و از تراژدی پرتکرار آزمون و اشتباه در مطرح های کلان مملکتی اعراض نمود.

جامعه پزشکی برای اراعه بهترین خدمات به مردمان این دیار خواستار آینده ای روشن می باشند. آینده‌ای با نگاه مدرن و متمدنانه به سلامت و چینش درست اجزای آن، آینده‌ای که علم و خرد و اخلاق از جایگاه خود فرو کاسته نشده باشند.

شورای‌عالی نظام پزشکی در اغاز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با منفعت گیری از نظرات جامع کارشناسان دلسوز، مجرب و زبده رئوس حداقل انتظارات فرو خفته مردم در باب سلامت را اظهار می کند و آمادگی همکاری در تبیین و به ثمرنشینی آن را دارد. امید است سرلوحه دولت آینده قرار گیرد؛

۱- دکترین دولت در باب سلامت باید تحول کند و ذیل آن راهبردها، سیاست‌ها و خط مشی‌ها با دقت به این نکات ترسیم گردد.

۲- اجرای بدون تنازل قوانین و اسناد حاکمیتی در حوزه سلامت نظیر قانون اساسی، سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی سلامت، سند چشم انداز ، قانون برنامه‌های گسترش ۵ ساله،….

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
نگاهی دیگر به کارنامه تلویزیون در ایام رمضان و نوروز 1403_تاشکن

۳ – تصدی نخبگان و متخصصان متعهد و جواب گو در جایگاه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر در همه وجوه دولت جهت تشکیل تحول و انقلاب تخصصی و فنی در مفاهیم جامعه شناسی، دولت گری و مدیریت سلامت.

۴- ارج گذاری به شأن علم و پرهیز از میدان دادن به شبه علم . با لیاقت است دولت از سایش زیرساخت‌های مستحکم بنای رفیعی که برخاسته از دانش پیشگامان دانشمند ایرانی است و با تلاش دانشمندان هر روز بلندمرتبه ترمی شود جلوگیری کند.

۵- لزوم نو اندیشی و بازنگری سیاست‌های دولت در باب نیروی انسانی که از لوازم مهم گسترش پایدار است. بالا بردن کیفیت اراعه خدمات و استانداردسازی و اشتغال نیروی انسانی تخصصی، اندوخته بی بدیل مملکت است، که نباید مورد غفلت قرار گرفته و قدر آن به گفتن ابزار پیروزی دولت شناخته شود.

۶- منفعت گیری از شراکت واقعی سازمان‌ها، انجمن‌های علمی و صنفی و حرفه مندان در طراحی و تهیه لوایح و آئین نامه‌ها با منفعت گیری از توانمندیها و ازمایش ها گران سنگ این اندوخته‌های اجتماعی که داوطلبانه قیمت‌های ملی را می‌آفرینند.

۷- الزام همه وزارتخانه‌ها به داشتن پیوست سلامت برای همه پروژه‌ها و برنامه‌ها.

۸- پی ریزی دیپلماسی سلامت در درون و برون از سرزمین، ارتباطات علمی و حرفه‌ای پزشکی و گردشگری سلامت، به گفتن یکی از راه حل های بنیادین برای پیروزی دولت که ملزوم است ره نگاشت آن تهیه شود.

ادامه مطلب
گلکسی S25 اولترا به گمان زیادً از نظر باتری تغییری نخواهد کرد_تاشکن

۹- پایبندی واقعی ، عملی و قابل مشاهده به امر فوق العاده مهم و استراتژیک پیشگیری از بیماری‌ها به گفتن اصل بنیادین پدافند غیر عامل، توسط همه نهادهای دولتی (از مهد کودک و بهزیستی و آموزش و پرورش تا….)، اجرای جدی قانون منع تبلیغات کالاهای صدمه رسان ، تغذیه صحیح، بهداشت فردی، بهداشت دهان و دندان، ورزش، اجرای قانون کنترل دخانیات و…، در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها از مصالح مهم برای پی ریزی سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است.

۱۰- تعلق منبع های مالی ملزوم وکافی به سلامت. مجموعه‌ی دولت عمیقاً باور داشته باشد هر گامی بردارد اندوخته گذاری است نه هزینه. اندوخته گذاری در سلامت به سود همه مردم و دولتمردان در همه عرصه‌ها است و استواره ای محکم برای همه سیاست‌های دولت خواهد می بود. از در دسترس ترین راه حلها، افزایش سهم سلامت از تشکیل ناخالص داخلی و هم طرازی با عرف جهانی است.

۱۱- التزام جدی و پیشرو در بهبود محیط زیست که همانا چارچوب مهم سبک زندگی سالم را راه اندازی داده، و هزینه‌های دولت را نیز به شدت افت خواهدداد.

۱۲- تحول بنیادین و شکل دهی صحیح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و عزم جدی در اجرای آن از سوی همه دست اندرکاران با به کارگیری پیشنهادات صنفی و حرفه‌ای و دقت به ازمایش ها دیگر کشورها.

ادامه مطلب
هواداران الهلال عربستان خواستار اخراج ژسوس شدند

۱۳- فراهم کامل، به زمان و دسترسی آسان بیماران به دارو. فراهم منبع های مالی و نقدینگی کارخانجات تولیدی داروسازی و تشویق آنان برای صادرات، به همراه توزیع و اراعه استاندارد دارو در انطباق با سیاست ملی دارویی از تدبیرها مهم دولت محسوب می‌شود.

۱۴- ممانعت اکید از دخالت افراد فاقد صلاحیت و مداخله کنندگان غیر قانونی و غیر مجاز در سلامت توسط تقدیم لوایح جامع و بازدارنده به مجلس و برخوردهای جدی و قانونی با آنان .

۱۵- لزوم تحول و انقلاب در ساختار و روش بیمه گری و تبدیل آن به سازمانی مادرتخصصی به مثابه یک صنعت و یک فن، با منفعت گیری از متخصصین و آگاهان و فن سالاران متعهد، جهت افت پرداخت از جیب مردم، دوری از آشفتگی و دغدغه ذهنی بیماران و تشکیل آسایش و رفاه مردم از منظر خدمات سلامت، و تمکین به قانون در پرداخت به موقع مطالبات طرف‌های قرارداد.

۱۶- اعمال مؤثر سیاست‌های تشویقی و عمل گرا در پیشگیری از مهاجرت‌های شغلی و جغرافیایی و نگه داشت اندوخته‌های گران قدر انسانی، با طراحی چشم انداز مناسب برای این حرفه اصیل.

۱۷- ارسال لایحه اصلاح شورایعالی بیمه سلامت به مجلس. اصلاح در تعداد و ترکیب اعضا، ماموریت های و…، آن را از بی عملی در آورده نقش آن را منطقی‌تر و مؤثرتر خواهد ساخت.

ادامه مطلب
نکاتی درمورد فعالیت سکوهای پرمخاطب خارجی در سرزمین

۱۸- اصلاح منطقی روال تعرفه گذاری خدمات سلامت با قابلیت اجرایی. پیروزی در این مهم نشانگر مطمعن مردم و اراعه دهندگان خدمات به توان دولت در تصمیمات مبتنی بر حقیقت با نگاهی آینده نگر و مسئولانه می‌باشد.

۱۹- درایت و روشن بینی در پذیرفتن دانشجویان رشته‌های پزشکی. تعداد و نحوه‌ی پذیرفتن تأثیر مستقیم ولایتجزّیِ بر سطح علمی آنان، آینده پزشکی سرزمین و شاخص‌های سلامت و درمان بیماران دارد.

۲۰- دقت در رویکرد و کارکرد هیأت مقررات زدایی در قسمت سلامت و بازدید صدمه‌های احتمالی وارده از سوی آن، و لزوم تقدیم لایحه‌ای به مجلس برای بازنگری در اختیارات آن، ازجمله وجوب تشکیل انضباط در آئین نامه‌های تأسیس مؤسسات درمانی با نگاه به اصل تسهیل دسترسی مردم.

۲۱- به تصریح قانون اساسی و قوانین بالادستی ، ماموریت دولت عبارتست از؛ تولیت، سیاست گذاری ، هدایت، نظارت.

لذا اقتضا می‌کند دولت با چرخشی حرفه‌ای جهت منفعت گیری از مدیریت منفعت ور و مترقّی، خود را از تصدی گری برهاند، کار مردم را به خود ایشان و سازمان‌های قانونی واگذارد، آنگاه به ماموریت های عالیه‌ی خود عمل کند. با دقت به قدمت، قامت و توانایی عملیاتی سودمند نظام پزشکی، این سازمان بر پایه قانون آماده پذیرفتن و اجرای امور مرتبط در قسمت خصوصی و شراکت در قسمت دولتی و پاسخگویی مسئولانه است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی