خوش آمدید

ابتلای ۳۱۵ نفر به «ام اس» در شاهرود/ جوانان بیشتر مبتلا هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ابتلای ۳۱۵ نفر به «ام اس» در شاهرود/ جوانان زیاد تر مبتلا می باشند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حاجی میر صادقی غروب یکشنبه در او مباحثه با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن گفتن این که بالغ بر ۳۱۵ نفر در شاهرود به بیماری «ام اس» مبتلا می باشند، ابراز داشت: این آمار در سامانه بیماری خاص این دانشگاه به ثبت رسیده است.

وی ضمن گفتن این که این بیماری التهاب مزمن خود ایمنی سیستم عصبی مرکزی است، افزود: در واقع سیستم ایمنی بدن به بافت مغز و نخاع و عصب چشم دعوا کرده و غلاف سلول‌های عصبی را از بین می‌برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن گفتن این که اکنون درمان قطعی برای این بیماری تا این مدت کشف نشده است، ابراز داشت: داروهای حاضر تنها روال بیماری را کند و به افت علائم و کنترل استرس ناشی از آن پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
تفاوت زمان اغاز آلرژی بهاره در سرزمین/ شایع‌ترین علام آلرژی فصلی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

حاجی میر صادقی ضمن گفتن این که جوانان زیاد تر از دیگر گروه‌های دیگر جامعه دچار «ام اس» می باشند، تصریح کرد: با راه اندازی انجمن خاص این بیماران در شاهرود تلاش شد تا به بیماران و خانواده‌ها خبر رسانی‌های ملزوم انجام و امید را در دل آنها زنده کنیم.

وی ضمن گفتن این که بانوان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا خواهد شد، افزود: سن ابتلاء بازه ۲۰ تا ۴۰ سالگی ثبت شده و تنها راه تشخیص معاینه بالینی، انجام ام. آر. آی، نوار چشم، آزمایش مایع نخاع و تست خونی است.

ادامه مطلب
رئیس ضد‌انحصار اتحادیه اروپا این هفته با «تیم کوک» دیدار می‌کند

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی