خوش آمدید

چین بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی تولید برق جهان را فعال کرد

چین بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی تشکیل برق جهان را فعال کرد_تاشکن


به گزارش تاشکن

چین به تازگی بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را به شبکه برق شمال غربی سین‌کیانگ متصل کرده است. این نیروگاه با مساحت ۲۰۰ هزار هکتار می‌تواند در سال ۶.۰۹ میلیارد کیلووات‌ساعت برق تشکیل کند. با فکر این که مصرف یک خودروی الکتریکی نزدیک به ۳۰۰۰ کیلووات‌ساعت در سال باشد، این مزرعه می‌تواند سالانه سوخت ۲.۰۳ میلیون خودروی برقی را فراهم کند.

بر پایه گزارش رویترز، تأسیسات خورشیدی تازه چین سالانه نزدیک به ۶.۰۹ میلیارد کیلووات‌ساعت برق تشکیل خواهد کرد. این مقدار برای فراهم برق کشوری به مساحت و جمعیت پاپوآ گینه نو برای یک سال کافی است. این چنین این مزرعه کم‌وبیش می‌تواند انرژی سالانه لوکزامبورگ را فراهم کند. این مزرعه خورشیدی حتی «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس را نیز تحت تأثیر قرار داده و او با یک «Wow» به این خبر عکس العمل نشان داده است.

ادامه مطلب
درخواست مجوز «اسکار» مهران مدیری از ساترا- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در چین

چین بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی تشکیل برق جهان را فعال کرد_تاشکن ۱۴

بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان در سین‌کیانگ قرار دارد و بخشی از پروژه مگابیس چین است. پروژه‌های مگابیس در مناطق کم‌جمعیت و غنی از منبع های مستقر می باشند و انرژی تولیدشده خود را به مراکز شهری بزرگ همانند ساحل شرقی چین ارسال می‌کنند.

استان سین‌کیانگ جمعیت مقداری دارد و دارای منبع های خورشیدی و بادی زیاد است. این مزیت آن را به مکانی ایده‌آل برای پایگاه‌های عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل می‌کند. چین در‌حال‌حاضر دارای سه مزرعه بزرگ خورشیدی است. مزارع خورشیدی Ningxia Tenggeli و Golmud Wutumeiren هر کدام با ظرفیت ۳ گیگاوات، در‌حال‌حاضر فعال می باشند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
صدور پروانه ساخت فیلم برای بهروز افخمی و کارگردان‌های «هناس» و «بی‌صدا حلزون»_تاشکن

گفتنی است که مطابق اظهار آژانس ملی چین، ظرفیت تشکیل برق خورشیدی این سرزمین در سال ۲۰۲۳ به مقدار خیره‌کننده ۵۵.۲ درصد افزایش یافته است. بر پایه داده‌ها، این سرزمین بزرگ آسیایی در سال قبل میلادی با انرژی خورشیدی، بیشتر از ۲۱۶ گیگاوات برق تشکیل کرده که زیاد تر از کل ظرفیت خورشیدی آمریکا است.

چین تصمیم دارد تا سال ۲۰۶۰ مقدار کربن تولیدی خود را کاملاً خنثی کند. برای دستیابی به این هداف بزرگ، دولت این سرزمین متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۱۲۰۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تشکیل کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی