خوش آمدید

نادرالاصلی:صنایع از دست‌اندازی به زاینده‌رود دست بردارند

نادرالاصلی:صنایع از دست‌اندازی به زاینده‌رود دست بردارند_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مجید نادرالاصلی در این ربط که با دقت به ماهیت کمیسیون آب، تا بحال چه عمل های مهم و کارسازی انجام شده است، اظهار کرد: از سال ۷۸ نسبت به دخل آب اصفهان خواست‌هایی نقل شد که نتیجه‌ای در بر نداشت و بر پایه انصاف عمل نشد که نتیجه آن، بحران امروز این کلان‌شهر است؛ اصفهان رتبه دوم صرفه‌جویی مصرف آب در سرزمین را دارد که مشخص می کند نسبت به دخل خود کنترل دارد و این در حالی است که این کلان شهر از بی‌آبی رنج می‌برد، به این علت مطالبه‌گری جدی از مدیریت آب سرزمین لازمه منفعت گیری از ظرفیت‌های استان برای فراهم است.

 

او گفت: بارندگی‌ها در فصول بارندگی در اصفهان کم نبوده است و می‌توانستیم با تشکیل زیرساخت‌های مناسب و اندوخته‌گذاری در راستای هدایت آب‌های سطحی از شدت این بحران بکاهیم، از این‌رو در اصفهان مادی‌هایی تشکیل شده است، اما ما نتوانستیم امروز این جریان آب جاری در خیابان‌ها را به مادی‌ها و رودخانه شهر هدایت کنیم.

 

رئیس کمیسیون اختصاصی آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: به این علت درمی‌یابیم که به مجموعه‌ای از مسائل دقت نشده است، این چنین مصارف آب بالادست کنترل نشده است، اما برای اصفهان همه‌چیز باید قانونی عمل شود.

ادامه مطلب
این رئال مادرید بهترین تیمی است که هدایت کرده‌ام_تاشکن

 

وی او گفت: استاندار اسبق اصفهان اصرار داشت تنها راه برون‌رفت اصفهان از مشکلات آبی دسترسی به آب دریا است، اما تا پیش از سال ۱۴۰۰ هیچ کاری درمورد انتقال آب دریا به اصفهان انجام نشده است، اما شورای ششم نگاه اختصاصی‌ای به نوشته زاینده‌رود داشته و با همت مسئولان استانی و حمایتمدیران شهری، اتفاقات خوبی در سال‌جاری و سال آینده در راه است. امیدواریم زاینده‌رود مجدد و برای همیشه جریان اشکار کند و نشاط و شادابی برای مردم اصفهان رقم زده شود.

 

نادرالاصلی در خصوص حالت آبی اصفهان و پیگیری شورای اسلامی شهر او گفت: مدیریت شهری اصفهان ماموریت چندانی در پیگیری مشکل کسر آب اصفهان ندارد؛ اظهار شده است که اصفهان نزدیک به یک میلیون نفر مهاجر دارد و بر پایه یک کارشناسی علمی، هر فردی برای مانایی زندگی خود سالانه ۱۰۰۰ مترمکعب آب مصرف می‌کند، به این علت یک میلیارد مترمکعب آب باید به این شهر برای از بین بردن نیاز مهاجران اصفهان در عرصه شرب، محیط زیست، تولیدات و کشاورزی تخصیص اشکار کند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

 

او گفت: مدیریت شهری اصفهان به‌رغم این که در این حوزه ماموریت‌ای نداشته است، اما خود را شریک فراهم آب صفه (متولی فراهم آب اصفهان) کرد، این در حالی است که شرکت‌های فولاد مبارکه، پالایشگاه، ذوب آهن و اتاق بازرگانی اصفهان عضو هیئت مدیره آن شرکت می باشند و باید برای فراهم آب آن عمل کنند.

ادامه مطلب
علی مسعودی هم نقش جدّی بازی می کند/ چرا «همساده» ساخته نشد؟- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

 

رئیس کمیسیون اختصاصی آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: سال ۱۴۰۱ در فراهم آب صفه باید هشت میلیارد تومان افزایش اندوخته انجام می‌دادیم، در این راستا به‌سختی توانستم مدیریت شهری را قانع کنم، اما به‌تازگی مصوبه نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش اندوخته را داشتیم تا بتواند آب را به اصفهان بیاورد.

 

وی در جواب به این سئوال که مشکل آب اصفهان چطور باید از بین بردن شود؟، تصریح کرد: مقوله‌ای به نام تونل اول و دوم داشتیم که سخن‌های بسیاری در آن نهفته است، اما تونل سوم به‌طول نزدیک به ۲۵ کیلومتر به هزینه اصفهان ساخته شد و با اما و اگرهای بسیاری برای جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب در پشت تونل روبه رو شدیم، چون سد آن را نساختیم، به‌همین علت اکنون آب را پمپاژ می‌کنیم به‌طوری که می‌تواند بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون مترمکعب در سال آب را از طریق تونل به سطح بستر سرچشمه زاینده‌رود منتقل کند تا پشت سد زاینده‌رود برسد.

 

رئیس کمیسیون اختصاصی آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: فرد دیگر مطرح بهشت‌آباد است که می‌توانست بهترین زمان را برای چهارمحال‌وبختیاری در عرصه گردشگری و گسترش زیست‌محیطی کشاورزی و دامداری تشکیل کند، اما عده‌ای مردم‌فریب که نان آن‌ها در غوغاسالاری‌ها می بود، انها گفتند که اصفهانی‌ها می‌خواهند آب را ببرند، در صورتی که نخستین منفعت‌بردار آن نقاط محروم چهارمحال‌وبختیاری می‌شد. سازمان حفاظت از محیط زیست بعضی اوقات اشکال زیست‌محیطی و در جایی دیگر اشکال اجتماعی را به بهشت‌آباد گرفت.

ادامه مطلب
عکس العمل احمد نادری به بازداشت نوئل مک آفی_تاشکن

 

وی پافشاری کرد: گزینه چهارم انتقال آب دریا است، اغاز دوره ششم مدیریت شهری از متولیان قبل سوال کردند، برای انتقال آب دریا چه کاری انجام شده است؟ و آن‌ها جواب دادند هیچ؛ در صورتی که خودشان انها گفتند، با اهمیت ترین منبع فراهم از بین بردن مشکل آب اصفهان آب خلیج فارس است.

 

نادرالاصلی او گفت: در این دوره مدیریت استانی انتقال آب دریا در دو فاز ۵۳۰ کیلومتر و ۴۰۰ کیلومتر عملیاتی شد؛ حفاری و لوله‌گذاری فاز نخست انجام شده و عمل های به طوری پیش رفته که در تاریخ صنعت حفاری و انتقال آب این چنین چیزی سابقه نداشته است که ۵۳۰ کیلومتر در کمتر از یکسال‌ونیم با قطر ۲۰۰۰ انجام شود و این یک حرکت جهادی و هماهنگ است.

 

او گفت: شما باید مطالبه کنید تا نوشته انتقال آب به جاهای خوبی برسد، هر چند این آب برای اصفهان و برای زاینده‌رود آب نمی‌شود، چراکه با نوشته انتقال آب دریا آب نباتی به ما دادند؛ یقیناً هزینه اجرای پروژه انتقال آب دریا توسط صنایع فراهم شده است.

 

در ادامه گفت: سخنگوی صنعت آب سرزمین او گفت مشکل آب ۱۰ استان سرزمین از جمله اصفهان از بین بردن شده است اصفهان را کنار کردستان و مازندران قرار دادند؛ اکنون سد تعداد بسیاری از مناطق سرزمین سرریز کرده است، اما در اصفهان حجم آب پشت سد زاینده‌رود نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افت یافته است.

 

نادرالاصلی تصریح کرد: با گسترش مخالفتی ندارم و به این نوشته نگاه ملی دارم؛ شرط نخست این که صنایع مشکلات زیست‌محیطی، جمعیتی و فراهم آب خود را از بین بردن و شعاع فاصله خود را با شهر اصفهان نگه داری کنند.

ادامه مطلب
تلاش می کنیم کام ملت با فرزندآوری آسان شیرین شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

 

او گفت: صنایع باید از دست‌اندازی به زاینده‌رود دست بردارند، چراکه سالانه به‌صورت مستقیم نزدیک به ۴۰ میلیون مترمکعب آب توسط صنعت از زاینده‌رود برداشت می‌شود که اگر این ۴۰ میلیون حذف شود، اتفاقات خوبی خواهد افتاد، از نظر دیگر دو برابر این مقدار آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت می‌شود.

 

رئیس کمیسیون اختصاصی آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: بخواهیم یا نخواهیم اصفهان در بستر جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد و می‌توان او گفت، بهترین موقعیت‌های آبی در غرب و جنوب این استان اصفهان است که از محدوده ما خارج می‌شود و ما از آن منفعت گیری نکردیم، اما این دولت با جدیت به این نوشته ورود کرد.

 

وی در خصوص بارگذاری‌ها روی زاینده رود خاطرنشان کرد: بارگذاری‌ها روی زاینده‌رود زیاد و تخصیص‌ها کم است، از این‌رو کشاورزان شرق اصفهان که روزی زکات بده بودند، امروز زکات بگیر شده‌اند و با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

 

نادرالاصلی در ادامه گفت: ما با آب پساب رینگ حفاظتی شهر اصفهان چند صد هزار اصله درخت را گسترش دادیم و فضای تازه گردشگری بزرگ و نمونه در کوه نخودی در مجاورت شهر رویاها تشکیل می کنیم.

 

وی در این خصوص که مدیریت شهری اصفهان برای نگه داری سبزینگی شهر اصفهان چه تدابیری دارد؟ او گفت: با دقت به شرایط کم‌آبی اکنون ۵۰ هکتار فضای سبز تشنه شهر اصفهان را از ناچاری با آب پساب زنده نگه داشته‌ایم و به گسترش کمربند فضای سبز اصفهان پرداخته‌ایم، اما دیگر از کشت‌های سوزنی منفعت گیری نکردیم و جای آن را به درختان زیتون دادیم، این چنین با آب پساب، فضای سبز رینگ حفاظتی شهر را نگهداری می‌کنیم و چندین اصله درخت در آن نقطه کاشته‌ایم.

ادامه مطلب
رکورد نرخ بهره بین بانکی شکست+جدول

 

رئیس کمیسیون اختصاصی آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان زیاده‌خواه نیست، حتی بخشش آن شهره آفاق بوده است؛ ما افتخار می‌کنیم که زمان‌ها و بسترهای خوبی را برای گسترش سرزمین، صنعت و زیست خوب داشته باشیم و از هر فرصتی برای آن منفعت گیری می کنیم.

او همین طور گفت: امروز ما برای نگه‌داشت فضای سبز از ناچاری و بالاجبار به پساب روی آوردیم، اما برای اصفهان این نوشته مورد پسند نیست، چراکه پساب تصفیه شده فاضلاب است و به‌رغم تصفیه، به چمنی می‌خورد که کودکان ما در آن بازی می‌کنند، این در حالی است که برای تشکیل واحدهای تصفیه‌خانه‌ای هزینه‌های سنگینی می‌شود و با سیستم‌های تصفیه زیاد پیشرفته از جمله نانو اوزون، حد آلایندگی پساب به شدت افت یافته است.

نادرالاصلی او گفت: در واقع مدیریت شهری و شورا در قسمت اجرا دخالتی ندارد و با این نگاه که قضیه آب اصفهان به ما نیز مربوط می‌شود، این نوشته را جستوجو می‌کند، این چنین در عرصه پشتیبانی‌های معنوی و رسانه‌ای مربوط به این نوشته، تا بحال فعالیت‌های تعداد بسیاری داشته است. 

انتهای مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع