خوش آمدید

بدون ذکر دلیل، به ما اجازه ورود به بورس نمی‌دهند

بدون ذکر علت، به ما اجازه ورود به بورس نمی‌دهند_تاشکن


به گزارش تاشکن

مدیرعامل کافه‌بازارگفته است که این مجموعه طی سه چهار سال قبل تلاش کرده داخل بازار بورس شود اما هر بار با مانع ها بسیاری مواجه می‌‌شود. او حرف های که حتی خود فرابورس هم نمی‌‌تواند علت عدم پذیرفتن بازار در بازار بورس سرزمین را توضیح دهد.

به گزارش روابط عمومی کافه‌بازار، «شهاب خدابخش» در گفتگو با رسانه «پیوست» حرف های است: «ایده‌‌آل هر کسب‌وکاری این است که داخل بورس شود و قیمت بیشتری اشکار کند. متأسفانه در طول سه چهار سال قبل کوششهای بسیاری کردیم تا از طریق IPO که یک روش استاندارد برای خروج سهام‌داران است داخل بازار سهام شویم اما نشد. نمی‌توانم جزییات آن را بگویم اما باید بگویم شرایط زیاد ناجوانمردانه است.»

او پافشاری کرد: «ما قبلاً حتی به مرحله هیئت پذیرفتن رسیدیم و در این هیئت یک رای مثبت شفاهی هم دریافت کردیم و قرار شد نتیجه را کتباً به ما اظهار کنند اما این اتفاق تا الان نیفتاده. چرا نیفتاده؟ فرابورس هم به‌‌راحتی نمی‌تواند به ما به‌صورت کتبی علت نشدن این نوشته را بگوید.»

ادامه مطلب
پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم راهی اراک شد_تاشکن

ماجرای ورود استارتاپ‌ها به بورس به چندین سال پیش برمی‌‌گردد؛ تابستان ۱۳۹۹ وزیر اقتصاد زمان، «فرهاد دژپسند» خبرداد تصمیم همکاری برای اراعه سهام استارتاپ‌هایی نظیر دیجی‌‌کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور به بورس را دارد. او در آن زمان حرف های می بود که تا آخر تابستان سال ۱۳۹۹، هر پنج استارتاپ داخل بورس خواهند شد. این اتفاق اما تا امروز رخ نداده و از بین گزینه‌هایی که اظهار شد تنها تپسی توانست در فرابورس اراعه شود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
قهرمانی ماده ۶۰ متر صربستان به فرزانه فصیحی رسید

در همان زمان اظهار شده می بود که کافه‌بازار و دیجی‌کالا آماده‌‌ترین استارتاپ‌ها برای ورود به بورس می باشند. «امیر هامونی»، مدیرعامل زمان فرابورس، در گفتگویی اظهار کرده می بود: «از نگاه من ناظر این شرکت‌ها به همین ترتیب باتوجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد می‌توانند داخل بازار اندوخته شوند.»

او حرف های می بود: «اگر «کافه‌بازار» همت و تلاش داشته باشد که به اول مرداد برسد،‌ آمادگی برای انجام کارهای ملزوم را داریم که جزو اولین شرکت‌هایی باشد که در مرداد ماه IPO خواهد شد.»

در همان زمان کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نیز قول داده می بود که درمورد چرایی تأخیر ورود استارتاپ‌هایی نظیر کافه‌بازار به بورس جلساتی برگزار و این نوشته را پیگیری خواهد کرد. از این قولها اما نزدیک به ۴ سال قبل و علی‌رغم کوششهای بازار نتیجه‌ای برای ورود به بورس حاصل نشده است.

ادامه مطلب
رئیس کمیته المپیک ایران از بیمارستانی در چین مرخص شد

در تابستان ۱۴۰۱ «میثم فدایی»، مدیرعامل اسبق دیگر فرابورس نیز چند ماه پیش از ترک این پست، طی مصاحبه‌ ای با «راه پرداخت» پافشاری کرده می بود با چندین استارتاپ مذاکراتی صورت گرفته و اظهار کرده می بود از بین همه گزینه‌ها، مجموعه بازار شرایط پذیرفتن در بورس را دارد.

وزیر اسبق ارتباطات: برخی دستگاه‌ها در روبه رو بزرگ‌شدن شرکت‌های جدا گانه مقاومت می‌کنند

در همان سال، وزیر اسبق ارتباطات درمورد مشکلات ورود استارتاپ‌ها به بورس در یک لایو اینستاگرامی پافشاری کرده می بود که برخی دستگاه‌ها در روبه رو بزرگ شدن اقتصاد شرکت‌های استارتاپی که به حکومت وابسته نیستند مقاومت می‌کنند و از اندوخته‌گذاری‌های بزرگ در سرزمین می‌ترسند؛ همین نوشته مزید بر علت شده تا چرخه ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار اندوخته با آن سرعتی که ملزوم است نچرخد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
«عملیات المپیک» با چه هدفی ساخته شد؟/ افشای یک جنایت آشکار اسرائیلی!

کارشناسان ورود استارتاپ‌ها به بورس و تحول اقتصادی آنها را به سود سرزمین و مردم می‌دانند و باور دارند باید مقاومتی که در برابر آن وجود دارد را ناکامی. از آنسو نباید فراموش کرد اندوخته‌گذاران خطرپذیر که بیشترین نقش را در رشد استارتاپ‌ها در سرزمین دارند؛ بدون راه خروجی به نام بازار اندوخته، چندان علاقه‌ای به وجود در این اکوسیستم نخواهند داشت چرا که به حرف های کارشناسان، اکوسیستم استارتاپی بدون بازار اندوخته در ته یک کوچه بن‌بست درجا خواهد زد. اتفاقی که معلوم نیست چرا بر سر تحقق آن مانع ها بسیاری وجود دارد و گله های‌ مدیران استارتاپی مبنی بر عدم همکاری دولت برای تحقق این نوشته، همه ندارد.

مخالفت کافه بازار با فیلترینگ گوگل پلی

شهاب خدابخش در جواب به این سوال که آیا فیلترینگ علترونق کار بازار شده است، با اظهار مخالفت جدی بازار با فیلتر گوگل‌‌ پلی حرف های است: «در دوره‌هایی که فیلتر و تحریم وجود نداشته موفق‌تر بوده‌‌ایم و روزی خوشحال خواهیم می بود که همه رقیب‌های خارجی و داخلی در سرزمین فعال باشند.»

بعد از فیلتر گوگل پلی استور در سال ۱۴۰۱ نیز کافه‌بازار با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود با این عمل را ابراز کرده می بود.

خدابخش با اشاره به این که بازار اکنون بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون نفر از بازار منفعت گیری می‌‌کنند، می‌گوید بازار از اغاز سال ۱۴۰۱ داخل به یک دوران چابکی شده و یک مسیر تازه را اغاز کرده است. بازار که اکنون ۱۳ سال از اغاز فعالیتش می‌‌گذرد بزرگ‌ترین فروشگاه اندرویدی ایران به‌شمار می‌رود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی