خوش آمدید

تلویزیون , امام جواد (ع) | امام محمد تقی (ع) , سریال , فیلم , صدا و سیما , امام رضا (ع) ,

روایت احمد کاوری از «باب المرادهایی» که باید ساخته شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، شهادت امام جواد علیه‌السلام ما را به یاد تنها تاثییر نمایشی که به زندگینامه این امام همام پرداخته، می‌اندازد. یقیناً نه تاثییر چندان قابل دفاعی بلکه سریالی به سبک کشورهای عربی که طبق معمول از صحنه‌آرایی و حساسیت‌های خاصی در دکوپاژ و حتی دقت و دقت در اراعه مستندات درست تاریخی برخوردار نیست.

انتقادی که به سریال «باب المراد» داخل می‌شود که از تلویزیون ایران هم پخش شده است. با صدای خوب دوبلور های ایرانی و یقیناً وجود چند بازیگر و سازنده ایرانی این سریال تلویزیونی به سرانجام رسید.

یکی از این هنرمندان ایرانی، احمد کاوری است که او را هم به گفتن کارگردان و هم بازیگر می‌شناسیم. او در این سریال نقش اشعث را ایفا می‌کرد و در مقام کارگردان و مجری مطرح ایرانی سریال نیز وجود داشت.

ادامه مطلب
امضای سند همکاری مرکز پژوهش‌های گسترش و آینده‌نگری با اتاق بازرگانی ایران_تاشکن

او در او مباحثه با خبرنگار تسنیم به توانایی همکاری با سوری‌ها و سازندگان کشورهای عربی در این سریال اشاره کرد و از علاقه‌اش به ساخت فیلم و سریال درمورد برهه تاریخی وجود امام رضا(ع) در ایران و زندگی حضرت خدیجه(س) او گفت.

احمد کاوری پافشاری کرد: من فکر می‌کنم سخن بگویید بر سر انتقادها به عدم دقت در مستندهای تاریخی در این سریال زیاد راهی به جایی نمی‌برد چون طبق معمولً سلیقه ساخت سوری‌ها و کشورهای عربی به جهت این که کمتر زمان صرف تشکیل می‌کنند و از آن حساسیت‌های محتوایی و بصری خاص که اتفاقا در ایران زیاد تر مورد دقت قرار می‌گیرد، خبری نیست.

ادامه مطلب
بامبو به اندازه شیر گاو دارای مقادیر بالای پروتئین و مواد مغذی است_تاشکن

این بازیگر و کارگردان خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم ساخت سریالی همچون باب المراد می‌توانست در ایران اتفاق بیفتد. اما باز هم دیر نشده و فکر نکنیم اگر درمورد امام جواد(ع) و هرکدام از ائمه ما از ابعاد و وجوه دیگر پرداخته و فیلم‌ها و سریال‌های تأثیرگذاری ساخته شوند.

کاوری درمورد علاقه‌اش به ساخت سریال و فیلمی درمورد حضرت خدیجه(س) و برهه‌ای که امام رضا(ع) به ایران می‌آیند، او گفت: هنگامی قرار است از آرزوهایم درمورد کارگردانی و بازیگری بگویم یکی از آنها حتماً به ساخت زندگی حضرت خدیجه(س) که زیاد زندگی پرچالش و جذابی است. بانوی بزرگی که همه ثروت خود را برای یک رسالت بزرگ هزینه می‌کند. از طرفی دیگر آرزو دارم هم در پروژه‌ای که درمورد ولایت عهدی امام رضا(ع) و دورانی که حضرت به ایران می‌آیند بازی کنم و هم خودم بتوانم فیلم و سریالی در این باره بسازم.

ادامه مطلب
داروخانه‌ها بی پول شده اند؛ شیرخشک و مالیات هم اضافه شد - تاشکن

وی در آخر خاطرنشان کرد: ساخت فیلم و سریال در عرصه‌های گوناگون الزام دارد اما داستان‌هایی در تاریخ اسلام و معاصر ما وجود دارند که بایستی دست‌اندرکاران امر عرصه و بسترهایی را فراهم کنند سریال‌سازان و فیلمسازان ما آن مقاطع و تاریخ را روایت کنند تا افرادی دیگر نتوانند تحریفش کنند.

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع