خوش آمدید

فروش ماه گذشته TSMC در هیاهوی هوش مصنوعی 30 درصد افزایش یافت

فروش ماه قبل TSMC در هیاهوی هوش مصنوعی ۳۰ درصد افزایش یافت_تاشکن


به گزارش تاشکن

فروش شرکت صنایع نیم‌رسانای تایوان یا همان TSMC در ماه می قبل ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۲۲۹.۶ میلیارد دلار تازه تایوان (معادل ۷.۱ میلیارد دلار) رسیده است. از افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و بهبود برخی لوازم الکترونیکی مصرفی به‌گفتن دلایل این رشد یاد شده است.

به گزارش بلومبرگ، TSMC که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان است نیز از مسابقه جهانی برای گسترش سرویس‌های هوش مصنوعی سود بسیاری برده است. محصولات نیمه‌هادی این شرکت در برخی از پردازنده‌های انویدیا منفعت گیری می‌شود که مایکروسافت و OpenAI از جمله بزرگ‌ترین خریداران آن‌ها می باشند.

فروش ماه قبل TSMC در هیاهوی هوش مصنوعی ۳۰ درصد افزایش یافت_تاشکن ۱۴

علاوه بر این، فروش جهانی تلفنهای هوشمند نیز اکنون از رکود طویل‌زمان خود در سه ماه اول سال خارج شده است و انتظار می‌رود در آینده تقاضا برای تراشه‌های موبایل نیز افزایش اشکار کند.

ادامه مطلب
قدیمی ترین شبکه خارجی تلویزیون 27 ساله شد/رونمایی از یک مستند ضداسرائیلی

TSMC که دفتر مرکزی آن در پارک فناوری شهر «سینچو» تایوان قرار دارد، توانسته در حالی که شرکت‌های بزرگ جهان برای ساخت مراکز داده خود در تلاش می باشند، حاشیه سود بالایی را نگه داری کند. این شرکت علاوه بر این که سازنده انحصاری گسترش یافتهترین شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی انویدیا است، برای اپل و AMC نیز نیمه‌هادی‌هایی تشکیل می‌کند.

اخیراً نیز در گزارشی حرف های شده می بود که پردازنده تنسور G5 گوگل پیکسل ۱۰ به گمان زیادً توسط TSMC ساخته خواهد شد. این شرکت اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل تراشه‌های ۱.۶ نانومتری در اواخر سال ۲۰۲۶ است.

ادامه مطلب
کارکرد تلوبیون در انتخابات/او گفت وگو با حمیدرضا ملاموسی زاده_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی