خوش آمدید

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، از مرداد سال قبل تا کنون تشکیل گوشت مرغ بر مقدار مصرف داخلی تسلط داشته و همین امر علتشده که طی چند ماه تازه تنش قیمتی در بازار مرغ نداشته باشیم.

اکنون مقدار جوجه‌ریزی با برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مطابقت دارد و حتی در برخی دوره‌ها زیاد تر انجام می‌شود؛ مازاد آن هم صادر می‌شود و در همین جهت برنامه ریزی ملزوم در این باره در وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی سرزمین افزود: مطابق آمار‌ها در اردیبهشت ماه امسال ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورشی انجام شده که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی و ذخایر راهبُردی، از ابتدای سال تا کنون بیشتر از ۴ هزار تن از این محصول به سرزمین عراق صادر شده است.

ادامه مطلب
عقب نشینی وزارت بهداشت از استخدام نیرو/ ۲۵ هزار نفر حذف شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

علی ابراهیمی هدفگذاری صادرات گوشت مرغ را تا آخر خردادماه ۱۲ هزار تن دانست و او گفت: با دقت به بازار داخلی و این که بازار مقصد ما تحت تاثییر قرار نگیرد، به طور حساب شده و تدریجی مرغ صادر می‌کنیم.

این در حالی است که برخی اخبار هم از خواست پاکستان برای واردات مرغ ایران به مقدار روزانه هزار تن حکایت دارد که بخشی کوچکی از این مقدار انجام شده و برنامه ریزی طویل مدت برای ادامه این مسیر صورت گرفته است. 

ادامه مطلب
ماجرای سرقت از خانه امیر نوری چیست؟

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

این در حالی که پیش از این مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی سرزمین از حجم جوجه‌ریزی بی‌سابقه در سال قبل خبر داده و حرف های می بود: حجم جوجه ریزی نزدیک به ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای در ماه، یک رکورد بی‌سابقه می بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی با گفتن این که از آخر سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیشتر از ۴۰۰۰ تن گوشت مرغ صادر شده است، از مقصد گذاری این سازمان جهت صادرات مرغ به سرزمین‌های گوناگون خبر داد و یادآور شد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیشتر از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
دختر دونده ایران نایب قهرمان قزاقستان شد_تاشکن

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

آماری را هم معاون وزیر جهاد در امور تولیدات دامی اراعه کرد؛ او با گفتن این که از ابتدای سال ۴ هزار تن مرغ صادر شده است او گفت: امسال با خودکفایی در تشکیل مرغ، ذخیره استراتژیک از تشکیل داخل انجام و مازاد آن به سرزمین‌های دیگر صادر می‌شود.

حسن نژاد در همین جهت اظهار کرده می بود؛ از ابتدای سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۴ هزار تن مرغ به سرزمین‌های دیگر صادر شده است و تشکیل مرغ هم از ۲.۶ میلیون تن عبور کرده است.

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

مرکز آمار ایران هم با انتشار کردن آمار و نتایجی از افزایش ۵۳ درصدی اراعه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی سرزمین در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به زمان شبیه سال قبل خبر داده می بود.

در این گزارش این چنین کارکرد کشتارگاه‌های رسمی سرزمین در فروردین ۱۴۰۳ با ماه شبیه سال ۱۴۰۲ قیاس شده و نشان‌دهنده افزایش ۵۳ درصدی مقدار اراعه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی سرزمین می بود.

ادامه مطلب
رشد اقتصادی ایران با نفت و بدون نفت در بهار ۱۴۰۲ سه برابر سال گذشته شد

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

به نظر می‌رسد حالت تشکیل و حتی تامین نهاده‌های دامی هم در شرایط مطلوب قرار دارد، چون قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به صراحت از شرایط خوب در این باره خبر داده می بود.

او حرف های که مطابق سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی با از بین بردن نقایص مرغ اجداد و افزایش جوجه ریزی در هر دوره به ۱۵۰ میلیون قطعه و تامین به موقع نهاده‌های طیور با قیمت‌های مصوب بازسازی زنجیره تشکیل مرغ در سال قبل پیروزی‌آمیز انجام شد، به طوری که در ماه‌های تازه بازار گوشت مرغ و تخم مرغ با پایداری اراعه و تقاضا به ارامش رسیده است.

صادرات تدریجی ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در ۳ ماه اخیر

وزیر جهاد کشاورزی هم چند روز پیش خیال تشکیل کننده مرغ را راحت کرد و او گفت: برخلاف زمان شبیه، اکنون نهاده‌های مورد نیاز تشکیل برای ۶ ماه نخست سال تامین شده و برنامه اجرایی شش ماهه دوم با قوت در حال اجراست، یعنی؛ تولیدکننده دغدغه‌ای به جز تشکیل نداشته باشد.

ادامه مطلب
اهدای نشان علم و صنعت به رئیس صدا و سیما

ارامش در بازار مرغ می‌تواند جهت برنامه ریزی قسمت‌های گوناگون مردم و حتی تشکیل کننده و مصرف کننده شود؛ این که سرپرست خانوار بدانند در ماه های آینده افزایش قیمتی در بازار مرغ وجود ندارد اسایش قسمت کانون گرم خانواده است. 

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع