خوش آمدید

خوردن قارچ سمی بعد از پُخت هم خطر دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خوردن قارچ سمی سپس از پُخت هم خطر دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه لطفعلی، با اصرار بر این که حرارت و پخت نمی‌تواند سموم حاضر در قارچ‌های سمی را از بین ببرد، افزود: هیچ زمان با جوشاندن، سرخ کردن و یا حرارت دادن، از سمیت قارچ کم نمی‌شود.

وی با گفتن این که برخی از این قارچ‌های سمی عوارض پوستی هم به جستوجو دارند، او گفت: حتی دست زدن به قارچ‌های سمی هم می‌تواند جهت مسمومیت افراد شده و عوارض مختلفی به جستوجو داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه گفت: افراد به طور جد از کندن قارچ در طبیعت و حتی دست زدن به آن خودداری کرده و به هیچ وجه قارچ فله‌ای و یا بسته بندی شده بدون آرم سلامت را خریداری نکنند.

لطفعلی درمورد قارچ‌های که در کارخانه‌ها تشکیل خواهد شد نیز گفت: این قارچ‌ها در شرایط خاصی تشکیل، استریل و شست‌و شو خواهد شد ضمن این که در روال تشکیل تکنیک‌های برای از بین بردن سموم شیمیایی قارچ منفعت گیری می‌شود و با شست و شوی معمولی قارچ‌ها قابل منفعت گیری‌اند.

ادامه مطلب
تصویربرداری فصل چهارم «زیرخاکی» امروز به آخر می رسد/ رونمایی از نخستین عکس ها و تیزر
آخرین مطالب

وی اصرار کرد: به وقتی که از آخرین سم‌پاشی تا برداشت محصول در مزرعه باید سپری شود دوره کارنس حرف های می‌شود؛ در این بازه وقتی سموم شیمایی تجزیه شده و به حد قابل قبولی می‌رسد که کمترین صدمه را برای سلامت فرد دارد به این علت سپری شدن این دوره مهم است.

لطفعلی با گفتن این که حد مجاز و استانداردی برای سم‌زدایی قارچ‌های کارخانه‌ای وجود دارد، در ادامه گفت: اگر سموم از حد مجاز استاندارد پایین‌تر و یا در سطح استاندارد باشند و مکانیسم‌های استریل به درستی انجام شود، قارچ‌های کارخانه‌ای با شست و شوی معمولی قابل منفعت گیری خواهد می بود.

ادامه مطلب
چالشی به نام فقدان تنوع در بازیگری| عاطفه باقری: بازیگری در ایران متکی بر مکتبهای شناخته شده نیست

این متخصص قارچ‌شناسی پزشکی افزود: افراد در صورت نیاز می‌توانند قارچ‌های صنعتی تشکیل کارخانه که دارای نشان و برچسب سلامت می باشند را خریداری کنند.

دسته بندی مطالب

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی