خوش آمدید

برای اولین بار در جهان؛ آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست + ویدیو

برای اولین بار در جهان؛ آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست + ویدیو_تاشکن


به گزارش تاشکن

شرکت چینی DJI موفق‌شده تا برای اولین بار در جهان، آزمایش تحویل کالا با پهپاد در قله اورست را با پیروزی به آخر رساند. در این آزمون، توانایی پهپادهای DJI در عرصه حمل بار بین کمپ‌ها و این چنین حذف زباله‌هایی که کوهنوردان در ارتفاع زیاد تر از ۶۰۰۰ متری به جا گذاشته‌اند، آزمایش شده است.

DJI خبرداد که پهپاد FlyCart 30 آزمایشی را به آخر رسانده که طی آن، ۱۵ کیلوگرم مخزن اکسیژن و تجهیزات دیگر از پایگاه جنوبی اورست در ارتفاع ۵۳۴۶ متری به کمپی با ۱۷۰۰ متر بالاتر منتقل شده است. این چنین FlyCart 30 با ۱۵ کیلوگرم زباله به پایگاه مهم خود بازگشته است.

پرواز پهپاد DJI در دامنه‌های اورست

به حرف های DJI، پهپاد در طول سفر رفت و برگشت خود که در دمای زیر صفر درجه و بادهای شدید انجام شده، به ارتفاع نزدیک به ۶۲۰۰ متر رسیده و هم چنان ۴۳ درصد از باتری آن نگه داری شده است.

ادامه مطلب
اینفوگرافیک| برخی از علائم استرس و اضطراب

«کریستینا ژانگ»، مدیر ارشد استراتژی شرکت DJI، در یک بیانیه خبری می‌گوید:

«امکان حمل‌و‌نقل ایمن تجهیزات، لوازم و ضایعات با پهپاد، پتانسیل بسیاری در عرصه لجستیک کوهنوردی اورست، ساده‌سازی کوششهای مربوط به پاکسازی زباله و بهبود ایمنی برای همه افراد دچار به‌همراه دارد.»

همانطور که احتمالا بدانید، انجام این دسته از پروازها در ارتفاعات بالا زیاد چالش‌برانگیز است، چون در این مناطق سختی و چگالی هوا افت اشکار کند و پهپاد ناچار است سخت‌تر کار کند تا بتواند بلند شود، به این علت مقدار بار قابل‌حمل یک پهپاد محدود است.

ادامه مطلب
پنالتی آشکار روی مهدی طارمی گرفته نشد_تاشکن
برای اولین بار در جهان؛ آزمایش تحویل کالا با پهپاد در کوه اورست + ویدیو_تاشکن ۱۴

این عوامل این چنین می‌توانند بر پایداری پرواز تاثییر بگذارند و سختی بیشتری به باتری آن داخل کنند. DJI قبلا اظهار کرده می بود که پهپاد آن می‌تواند با منفعت گیری از هر دو بتری خود و شرایطی که هیچ باری حمل نکند، تا ارتفاع ۶۰۰۰ متری پرواز کند.

قله اورست که در مرز چین و نپال قرار دارد، هر ساله میزبان هزاران کوهنورد است که تصمیم دارند به قله آن در ارتفاع بیشتر از ۸۸۰۰ متری از سطح دریا برسند. بلندترین کوه جهان در سال ۲۰۲۳ میزبان بیشتر از ۶۶۰۰ کوهنورد موفق بوده و هر یک از آن‌ها نزدیک به ۸ کیلوگرم زباله در دامنه‌ها بر جای گذاشته است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
نام مشحون در بسکتبال ماندگار است

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی