خوش آمدید

ایلان ماسک لایق دریافت بسته حقوقی خود نیست

ایلان ماسک لایق دریافت بسته حقوقی خود نیست_تاشکن


به گزارش تاشکن

چند سهامدار تسلا حرف های‌اند که تصمیم «ایلان ماسک» برای انتقال هزاران تراشه هوش مصنوعی H100 این شرکت به ایکس و xAI، علت فرد دیگر است که مشخص می کند ماسک لایق دریافت بسته پاداش خود نیست. اخیراً نیز اندوخته‌گذار فرد دیگر با پرداخت این بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری به ماسک مخالفت کرده می بود.

اخیراً در گزارشی حرف های شده می بود که ماسک یک محموله ۵۰۰ میلیون دلاری از تراشه‌های انویدیا که برای تحکیم قابلیت‌های هوش مصنوعی منفعت گیری خواهد شد را از تسلا به ایکس منتقل کرده است. هرچند ماسک در این رابطه گفت که «تسلا جایی برای ارسال و روشن‌کردن تراشه‌های انویدیا نداشته است»، اما برخی سهامداران غول خودروسازی انگارً چندان قانع نشده‌اند.

«تژال پاتل»، مدیرعامل گروه اندوخته‌گذاری SOC به اینسایدر می‌گوید:

«انتقال پردازنده‌های انویدیا به X و xAI نمونه فرد دیگر است که مشخص می کند مدیر عامل تسلا منبع های آن را به دیگر کسب‌و‌کارهای خود تخصیص می‌دهد و به علت عدم نظارت هیئت مدیره تسلا با شرکت طوری حرکت می‌کند که انگار خزانه خودش است.»

ایلان ماسک لایق دریافت بسته حقوقی خود نیست_تاشکن ۱۴

او در ادامه می‌گوید:

«سوال مهم این است که چرا این پردازنده‌های مورد قیمت از ابتدا منفعت گیری نشده‌اند و اگر مشکل عملیاتی وجود داشته می بود، چرا مدیریت آن را پیش‌بینی نکرده است؟ هر تصمیمی که به منفعت گیری‌نشدن این پردازنده‌های توسط تسلا مربوط باشد، به‌مسئولیت ماسک، مدیرعامل شرکت بوده است.»

در ماه می، گروهی از هشت سهامدار تسلا با نوشتن نامه‌ای، از دیگر اندوخته‌گذاران خواستند که با بسته حقوقی ماسک مخالفت کنند. پرداخت این بسته حقوقی به ماسک که اکنون نزدیک به ۴۶ میلیارد دلار قیمت دارد، ماه ژانویه توسط دادگاه دلاور منتفی شده می بود. رای نهایی در این رابطه، روز پنجشنبه، ۲۴ خرداد اظهار خواهد شد.

ادامه مطلب
برگزاری اختصاصی برنامه های سوگواری ایام محرم در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)_تاشکن

گروه اندوخته‌گذاری SOC نیز یکی از هشت سهامداری است که این نامه را امضا کرده و از دیگر اندوخته‌گذار خواسته ت علیه بسته پاداش ماسک رای بدهند.

ایلان ماسک از تسلا حقوقی دریافت نمی‌کند و بسته حقوقی ذکر‌شده، به رشد مالی غول خودروسازی وابستگی دارد. در واقع سهامداران تسلا این بسته را در سال ۲۰۱۸ تصویب کردند که قرار می بود بعد از رسیدن به نقاط عطف خاص به او اعطا شود؛ همانند قیمت بازار ۶۵۰ میلیارد دلاری که بیشتر از ۱۰ برابر قیمت تسلا در آن زمان می بود. این چنین باید به این مسئله اشاره کرد که در حالی با پرداخت این بسته مالی به ماسک مخالفت شده که تسلا تا سال ۲۰۲۳ به همه ۱۲ مقصد خود دست یافته است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
رقابت ایکس با یوتوب؛ ویدیوهای طویل به تلویزیون‌های هوشمند می‌آیند

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی