خوش آمدید

پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

انتظارات جامعه پزشکی از دولت آینده/ برتری‌های حوزه سلامت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در برنامه کشیک سلامت، با زنده نگه داشتن یاد شهدای خدمت، او گفت: شهید رئیسی در طول سه سالی که توفیق می بود در کنارشان همکاری داشتیم، نگاه قابل توجهی به حوزه سلامت داشتند، ولی دیدگاه رئیس جمهور شهید، جاری و ساری و عملیاتی نشد.

وی با اشاره به این که کلیدی ترین مسئله درمورد انتظارات از دولت چهاردهم داشتن فهمیدن صحیح دولت تازه از حوزه سلامت است، افزود: در چند سال قبل برخی مسئولین فهمیدن عمیق، درست و شفاف به حوزه سلامت نداشتند و حوزه سلامت را تهدید می‌دانستند. در حالی که حوزه سلامت یک زمان بی نظیر است، هم برای نگه داری و ترقی سلامت مردم و هم برای افتخار و پیشرفت در عرصه جهانی و در نهایت زنده کردن سابقه تمدنی عظیم طب ایران در دوران‌های ابن سینا و رازی‌ها.

رئیس زاده تصریح کرد: دولت آینده به جای تهدید دانستن حوزه سلامت و به جای نگاه مهار جامعه پزشکی، حوزه سلامت را یک زمان بی نظیر برای اقتصاد سرزمین جهت جلوگیری از هدر رفت منبع های سرزمین و تشکیل اندوخته و ارزآوری در نظر بگیرید.

وی با اشاره به این که سکاندار آینده دولت باید زمان مبسوطی برای حوزه سلامت بگذارد تا اطلاعات و او گفت و گو‌های تخصصی و عمیق حوزه سلامت را فهمیدن کند، افزود: همه نامزدهای رئیس جمهوری دولت چهاردهم احتمالا اشراف در حوزه سلامت داشته باشند ولی از نظر نظام پزشکی باید فهمیدن آنان از این حوزه دقیق‌تر شود.

ادامه مطلب
۴ مداخله در خودکشی/ اینفوگرافیک
آخرین مطالب

رئیس زاده در ادامه گفت: او گفت و گو دوم نیروی انسانی است که همه چیز حوزه سلامت است، چون گسترش یافتهترین بیمارستان‌ها و بهترین تجهیزات و دارو نیز داشته باشیم ولی از نظر نیروی انسانی خالی باشیم، راه به جایی نمی‌بریم، به این علت نیروی انسانی همه اندوخته حوزه سلامت است و باید حق و حقوق نیروی انسانی حوزه سلامت که سال‌ها عمر خود را برای تحصیل و خدمت گذاشته احقاق شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به مقوله انتظارات از دولت آینده در حوزه سلامت به الزام دقت دولت به اسناد بالادستی و مراعات نگه داری تولیت وزارت بهداشت و این چنین جلوگیری از هدر رفت منبع های به اختصاصی از سوی بیمه‌ها اشاره کرد و او گفت: دولت آینده به پیشگیری و غربالگری اهمیت دهد، چون هزینه‌هایی هنگفتی از منبع های تشکیل ناخالص باید به علت دقت نکردن به خسارات تصادفات در جاده‌ها و عوارض چاقی و دیابت پرداخت شود، ولی در خصوص پرداختی کادر سلامت خساست می‌شود.

ادامه مطلب
اولین مأموریت مریخی هند، مانگالیان، به مدار سیاره رسید

رئیس زاده در ادامه گفت: تشکیل و خلق منبع های مالی تازه بر پایه برنامه گسترش باید مورد دقت دولت آینده قرار گیرد و ۳۰ درصد این منبع های از صادرات فراهم شود، به طور مثال با وجود اقلیم جغرافیایی مناسب ایران در عرصه گیاهان دارویی، چرا در تشکیل گیاهان دارویی فعال نیستیم، و یا چرا در بازارهای جهانی از جمله در گردشگری سلامت فعال نیستیم و چرا دولت‌ها در ارزآوری در این حوزه‌ها حساس نیستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: این چنین دولت آینده باید منبع های مالی که در قانون مصوب شده تا به حوزه سلامت پرداخت شود، اهتمام ورزد.

رئیس زاده با اصرار بر نیرومندتر شدن بیمه‌ها برای پوشش بهتر در حوزه پیشگیری و درمان بیماران او گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری و جلوگیری از بیماری باید در برتری دولت آینده قرار گیرد.

ادامه مطلب
فدراسیون بین‌المللی بسکتبال شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او همین طور گفت: نباید فقط بگوییم ما در حوزه سلامت در منطقه و جهان اول هستیم و همه را دلخوش کنیم، درحالیکه باید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر سرزمین و رؤسای دانشگاه و شبکه‌ها بر پایه شاخص استانداردها، گزارش دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: در دولت آینده حوزه سلامت نباید رها شود و باید از اجرای مطرح‌های خلق الساعه پرهیز کرد.

رئیس زاده در ادامه در خصوص با اهمیت ترین شاخص انتخاب وزیر بهداشت آینده گفت: در حوزه سلامت برخی کارها را اصلاً نباید انجام داد، به طور مثال وزیر بهداشت دولت آینده نباید کتمان درمانی کند، برای مثالً وزیر بهداشت نباید مشکلات حوزه سلامت و جامعه پزشکی را فدای خوشایند مسئولین بالادستی کند، به این علت وزیر بهداشت دولت آینده باید همه مواردی که در این برنامه گفتن شد در برتری برنامه‌های خود قرار دهد و جمله طلایی رهبر معظم انقلاب که گفتن کردند “بیمار نباید به جز درد بیماری رنج فرد دیگر داشته باشد”، به گفتن مقصد طلایی حوزه سلامت جستوجو و اجرا کند.

ادامه مطلب
«مهیار عیار» سال آینده روی آنتن می رود

او گفت: وزیر بهداشت دولت آینده باید با اعضای جامعه پزشکی، انجمن‌ها، نخبگان و پیشکسوتان تعامل برقرار کند. این چنین باید از بین بردن دغدغه درمان داشته باشد، نباید دارو و تجهیزات پزشکی و متخصص دچار افتباشد و بر پایه دغدغه رهبر انقلاب، نباید دسترسی بیمار به این موارد با مشکل روبه رو شود و اصلاً بیمار دغدغه هزینه بیماری نداشته باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: وزیر بهداشت دولت آینده باید فرایند نظام ارجاع را با راهکارهای واقعی و به طور فازبندی درست، اجرا و تکمیل کند.

رئیس زاده در خصوص شاخص‌های انتخاب وزیر بهداشت در دولت آینده او گفت: رئیس جمهور و مجلس همیشه از حوزه سلامت خواست‌هایی دارند، وزیر بهداشت دولت آینده باید بتواند به مسئولین ارشد نظام تبیین کند که تحقق این خواست‌ها الزاماتی دارد ولو این که این الزامات برای مسئولین ارشد، تلخ باشد، به این علت انتقال درست مسائل و مشکلات حوزه سلامت نباید فدای برخی فشارها شود.

ادامه مطلب
سختی ها و پیچیدگی های ساخت سریال های اسطوره ای/ تهیه کننده و کارگردان «ترور» حاج قاسم از پیچیدگی های ساخت انها گفتند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران افزود: معتقدم با صداقت، شهامت، علم و تدبیر می‌توان چالش‌های حوزه سلامت را از تهدید به زمان تبدیل کرد.

رئیس زاده در خصوص تحول ساختار وزارت بهداشت دولت آینده در برنامه کشیک سلامت، او گفت: اول باید شفافیت در وزارت بهداشت حاکم شود و فرایندها شفاف شود، برای مثالً چرا نوشته طرحی‌ها تا این مدت به طور سنتی اجرا می‌شود و باید شفاف شود که چه تعداد داروساز و دندانپزشک در سرزمین تقسیم می‌شود و این قضیه باید در حوزه آموزش و درمان نیز اجرا و شفافیت به وجود آید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه گفت: برخی اختیارات وزارت بهداشت باید به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شود و در کل ساختار وزارت بهداشت نیاز مبرم به بازبینی اساسی دارد.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: در عرصه به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در وزارت بهداشت باید از همه رشته‌ها منفعت گیری شود و فرآیند مدیریت در این وزارتخانه معطوف به برخی رشته‌ها نشود، برای مثالً باید از متخصصین بهداشت در حوزه‌های بهداشت منفعت گیری شود و معاونین این وزارتخانه از رشته‌های گوناگون انتخاب شوند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی