خوش آمدید

باید از ظرفیت فرهنگی کوراش برای توسعه این رشته در ایران استفاده کنیم

باید از ظرفیت فرهنگی کوراش برای گسترش این رشته در ایران منفعت گیری کنیم_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا، حیدر فرمان رییس بین‌المللی کوراش امروز همراه هیات همراه از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا با وجود در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

کیومرث هاشمی در این دیدار اظهار داشت: خوشحالیم که بار دیگر آقای حیدر فرمان را در ایران می‌بینیم. آقای حیدر فرمان همیشه به ورزش ایران پشتیبانی کرده است‌ و الان مسئولیت رشته‌ای را برعهده گرفته که ریشه تاریخی در آسیایی میانه دارد. ازبکستان خاستگاه این رشته است و ما نیز ربط خوبی با این سرزمین داریم. سپاس می‌کنم از آقای حیدر فرمان به جهت انتخاب آقای نصیرنژاد که یک ظرفیت خوب را برای ورزش ایران تشکیل می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مطلب تسلیت آقای حیدر فرمان درخصوص شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان ایشان او گفت: ایران رییس‌جمهوری را از دست داد که پشتوانه واقعی ورزش سرزمین می بود، ولی جمهوری اسلامی همیشه نشان داده که از گذرگاه‌های سخت عبور می‌کند و بهترین اتفاقات برای سرزمین رقم خواهد خورد‌.

ادامه مطلب
تراکتور به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، سپاهان راهی پلی‌آف لیگ نخبگان شد_تاشکن

او گفت: رشته ورزشی کوراش رشته‌ای است که ریشه فرهنگی در آسیای میانه و ایران دارد و ما باید از این ظرفیت فرهنگی برای گسترش این رشته در ایران منفعت گیری کنیم. وجود رشته کشتی با چوخه که شباهت بسیاری با رشته کوراش دارد می‌تواند عرصه‌ساز گسترش این رشته در ایران شود.

کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: با اهمیت ترین ویژگی رشته کوراش احترام به حریف است که زیاد نمود دارد و آنهم مربوط به ریشه فرهنگی آن است. ما از این ویژگی باید برای گسترش کوراش در دنیا منفعت گیری کنیم. نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید رفع شود. آگاهی کم مردم دنیا نسبت به این رشته یکی از ضعف‌های این رشته است و باید از همه ظرفیت‌ها منفعت گیری شود که کوراش گسترش اشکار کند. ما وقتی می‌توانیم به گسترش برسیم که این رشته نیز همانند تکواندو گسترش جهانی داشته باشد. افتزیرساخت‌های ورزشی نیز یکی دیگر از مشکلات این رشته است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تشکیل زیرساخت‌های ورزشی در این رشته اظهار کرده است.

ادامه مطلب
آمبرتو گیدونی، اولین فضانورد اروپایی در ایستگاه فضایی بین‌المللی_تاشکن

وی او گفت: محدودیت‌های فرهنگی نیز در برخی کشورها وجود دارد که علتشده در قسمت بانوان انچه که باید رشته کوراش رشد اشکار نکند. فدراسیون جهانی و آسیایی باید در راستای گسترش این رشته قدم‌های بهتری بردارند. منبع های مالی محدود یکی دیگر از نقاط ضعفی است که باید رفع شود. هرچه کلاس‌های مربیگری برای این رشته برگزار شود می‌توان به گسترش کوراش پشتیبانی کرد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: او گفت و گو افتدقت رسانه‌ای نیز باید رفع شود و اقداماتی انجام داد که از طریق شبکه‌های اجتماعی در بین نسل جوان که به جستوجو ورزش‌های نوظهور می باشند از این رشته سنتی نیز منفعت‌مند شوند‌.

هاشمی فرمود: برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای تمرینی یکی دیگر از خواست‌های ما از حیدر فرمان است. باید حمایتشود که اردوهای مشترک بین کشورهای آسیای میانه و این چنین دوره‌های آموزشی در کمپ اردویی کشورمان برگزار شود‌.

ادامه مطلب
عمر ماندگاری گوشت منجمد وارداتی از برزیل از ۱۲ به ۱۵ ماه رسید_تاشکن

وزیر ورزش با اشاره به حضورش در اجلاس کشورهای عضو شانگهای او گفت: با دقت به نظر برای فعال شدن انجمن ورزش این پیمان، ایران نظر داد که مسابقات فوتسال بین کشورهای عضو شانگهای برگزار شود. نظر می‌کنیم که سرزمین ازبکستان نیز از آنجا که عضو این اجلاس است نظر برگزاری مسابقات کوراش را بدهد و ما نیز حمایتخواهیم کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

هاشمی خاطرنشان کرد: درست است که ماهیت رشته کوراش در آسیایی میانه و ازبکستان است ولی بین‌المللی شدن آن مدیون حیدر فرمان است‌. همین که این رشته در بازی‌های آسیایی وجود اشکار می‌کند نشان دهنده اغاز گسترش این رشته است. کشورهای حوزه نیز ناظر کوششهای آقای حیدر فرمان می باشند و امیدواریم با کوششهای همه کشورهای منطقه ناظر رشد و گسترش این رشته باشیم‌.

ادامه مطلب
سامسونگ عمداً رنگ‌های حالت Vivid گلکسی S24 اولترا را تحول داده است

حیدر فرمان رییس فدراسیون جهانی کوراش نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشحالم که بار دیگر به ایران می‌آیم. بار دیگر شهادت رییس‌جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت می‌گویم. آرزو میکنم روح این عزیزان شاد باشد و امیدوارم که سرزمین ایران هرچه سریعتر این ایام غم‌بار را سپری کند.

او همین طور گفت: روابط ما با آقای هاشمی به وقتی برمی‌گردد که ایشان رییس کمیته ملی المپیک بودند و از همان زمان ارتباطات خوبی بین ما می بود. آقای هاشمی عضو شورای المپیک آسیا بودند و از ازمایش ها ایشان در راستای گسترش ورزش آسیا منفعت گیری می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: برای میزبانی مسابقات کوراش در تهران از مسئولین ورزش ایران و فدراسیون ووشو سپاس می‌کنم. ما نسبت به قبل فعالیت بیشتری در فدراسیون جهانی داریم و به جستوجو تعامل زیاد تر با سرزمین ایران هستیم.

ادامه مطلب
۳۳۰ قلم دارو در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درحال حاضر حالت زیاد خوبی در رشته‌های قهرمانی دارد. ورزشکاران ایران در رشته‌های گوناگون موفق به کسب مدال خواهد شد و در میدان ها گوناگون افتخارآفرینی می‌کنند. سپاس می‌کنم از مسئولین فدراسیون ووشو که رشته کوراش زیرمجموعه این فدراسیون فعالیت می‌کند و امیدوارم در ادامه راه نیز کوراش به پیروزی‌های دوچندان در ایران دست اشکار کند.

او گفت: تلاش و تلاش همیشگی ما در راستای گسترش رشته کوراش در آسیا و دیگر کشورهای دنیا است. باور داریم که تا این مدت به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم ولی برای گسترش این رشته تلاش می‌کنیم.

در این دیدار اسبقیان معاون گسترش ورزش قهرمانی، صدیقی رییس فدراسیون ووشو، ضیاءالدین خوجینیازوف نایب رییس فدراسیون جهانی کوراش و نفراتی از کنفدراسیون جهانی و آسیایی کوراش وجود داشتند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع