خوش آمدید

با مُسکن‌های قبلی، دو برابر بیشتر تسکین درد را تجربه کنید

با مُسکن‌های قبلی، دو برابر زیاد تر تسکین درد را توانایی کنید_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بیش‌تر راه حلهای درمانی مبتنی بر نانوذرات در بیماران سرطانی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد، اما شواهد بسیاری وجود دارد که مشخص می کند نانوذرات می‌توانند برای بهبود درد مزمن منفعت گیری شوند.

نیکلاس ولدویس، محقق دانشگاه موناش، در نشست علمی سالانه انجمن درد استرالیا در داروین او گفت: «زیست‌شناسی تازه به سادگی با کار با نانومواد آمیخته شده است و این نوشته امکان پذیر به زودی به گزینه‌های جدیدی داروهای تسکین‌دهنده درد برسد.»

وی او گفت: «همه ما با این مسیر آشنا هستیم که یک دارو برای رسیدن به بازار باید آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده و کارآزمایی‌های بالینی را انجام دهد. این مسیر زیاد چالش‌برانگیز است، به اختصاصی برای داروهای ضددرد. شرکت‌های داروسازی نسبت به قبل تمایل کمتری به سمت داروی مسکن دارد و این نوشته به علت مسائل و مشکلات داروهای ضددرد است.»

ادامه مطلب
او گفت و گو درمورد «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد_تاشکن

عوارض جانبی و ناخواسته، نوشته سمیت و مقصد‌گیری دقیق گیرنده‌های مورد نظر در بافت مقصد، ناپایداری و حذف سریع از بدن از جمله مسائل و مانع ها گسترش داروهای مسکن تازه می باشند. این کار علتشد دکتر ولدویز و تیمش به این نوشته فکر کنند که آیا می‌توانند برخی از رویکردهای تحویل دارو را برای تسلط بر برخی از این محدودیت‌ها به کار گیرند.

یکی از گزینه‌ها منفعت گیری از نانوذرات لیپیدی است که در دوره کرونا در واکسن‌های ضدکرونا منفعت گیری شد. به حرف های ولدویس اکنون مادر وی هم در رابطه RNA سخن می‌زند در حالی که ۵ سال پیش او چیزی در این باره نمی‌دانست. در نتیجه این فناوری زیاد شناخته شده است. نانوذرات لیپیدی به تثبیت واکسن‌ها پشتیبانی می‌کنند و امکان آزادسازی مقدار مقداری از RNA را برای تشکیل جواب ایمنی فراهم می‌کنند.

ادامه مطلب
10 سریال برتر ترسناکی که درون‌مایه مذهبی دارند

ولدویس از روشی شبیه واکسن‌های نانویی ضدکرونا منفعت گیری کرد تا نانوذرات لیپیدی کیفیت داروهای ضددرد را بهبود دهند. او از این فناوری برای داروی Aprepantitant (Emend) منفعت گیری کرده است، دارویی که برای جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ در سرطان و بیماران سپس از عمل منفعت گیری می‌شود. Aprepitant یک آنتاگونیست گیرنده نوروکینین -۱ (NK۱) است، که از غشای پلاسما سلول‌ها به درون اندوزوم‌های اسیدی شده-به جای نشستن در سطح سلول-برای نگه داری انتقال سیگنال‌های درد حرکت می‌کند.

نانوذرات پاسخگو به pH نیز به آندوزوم منتقل خواهد شد، جایی که آپروپانت آزاد می‌شود و می تواند بر روی گیرنده‌های NK۱ تاثییر کند و از فعال شدن ماده P ناشی از گیرنده NK۱ جلوگیری کند و به این علت انتقال درد متوقف می‌شود.

ولدویس می‌گوید منفعت گیری از نانوذرات زمان زمان تسکین درد را دو برابر افزایش داده است.

ادامه مطلب
«آقای قاضی» بالأخره به آنتن شبکه دو رسید_تاشکن

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع