خوش آمدید

یک روش جدید برای استخراج اکسیژن ابداع شد

یک روش تازه برای استخراج اکسیژن ابداع شد_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دانشمندان دانشگاه علم و فناوری نروژ، موفق به کشف مواد جدیدی شده‌اند که قادر به افزایش قابل‌دقت تشکیل اکسیژن خالص است و می‌تواند در قسمت‌های صنعتی یا پزشکی که نیازمند اکسیژن می باشند، زیاد کارآمد باشد.

برخلاف راه حلهای سنتی متکی به تقطیر از هوا، این مواد تازه با استخراج اکسیژن از موادی که حاوی اتم‌های اکسیژن می باشند، یک رویکرد جانشین اراعه خواهند داد. مواد مذکور، این چنین قابلیت‌های قابل‌توجهی را در ذخیره و آزادسازی سریع اکسیژن حتی در دما‌های زیاد پایین‌تر از حد مجاز استاندارد‌های جاری، نشان خواهند داد.

از آنجایی‌که اکسیژن یک عنصر است، نمی‌توان آن را همانند یک ترکیب شیمیایی سنتز کرد، به این علت باید همانند هوایی که تنفس می‌کنیم از ترکیبات و مواد حاوی اتم‌های اکسیژن آزاد شود.

ادامه مطلب
وقتی اتوبوس و مینی‌بوس ایرانی به اروپا صادر می شد+ تصویر

راه حلهای حاضر می‌توانند پرهزینه و انرژی‌بر باشند. در روش تازه، از یک کانی موسوم به منگانیت (Manganite) شش ضلعی منفعت گیری شده است که به علت نرخ جذب سریع اکسیژن، مقرون‌به‌صرفه بودن و مقیاس‌پذیری، یک روش مناسب را برای استخراج اکسیژن اراعه می‌دهد.

آزمایشات مشخص می کند که منفعت گیری از مواد خام ارزان‌تر و در دسترس‌تر از جمله فلزات خاکی کمیاب بازیافتی و زباله‌های صنعتی نیز می‌تواند مزایای زیست‌محیطی قابل‌توجهی را برای صنایع وابسته به اکسیژن به ارمغان آورد.

ادامه مطلب
قرار بود امراالله احمدجو بازیگردان «جرس» باشد/ ماجرای حرّ شدن بازیگر نقش حرمله! + عکس- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع