خوش آمدید

مشکلات حافظه در افراد دارای سلامت شناختی با خطر آلزایمر مرتبط است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مشکلات حافظه در افراد دارای سلامت شناختی با خطر آلزایمر مرتبط است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، در مطالعه تازه، افراد مسن سالم از نظر عصبی بدون اختلالات شناختی قابل اندازه گیری، اما نگرانی‌هایی در رابطه حافظه، انتخاب شدند.

دانشمندان به جستوجو ربط بین از دست دادن حافظه و علائم بیماری آلزایمر بودند. آنها دریافتند افرادی که از دست دادن حافظه خود را گزارش می‌کنند، گمان بیشتری دارد که سطح پروتئین‌های مرتبط با آلزایمر در آنها زیاد تر باشد.

اگر تحقیقات زیاد تر این یافته‌ها را قبول کند، می‌تواند به پزشکان پشتیبانی کند تا این بیماری را در مرحله های اولیه تشخیص دهند و به درمان سریعتر منجر شود.

تیمی از محققان دانشکده پزشکی هاروارد ۶۷۵ سالمند با میانگین سنی ۷۲ سال را انتخاب کردند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
بارسلونا برای هر سناریو احتمالی روبه رو ناپولی آماده است

ابتدا، شرکت‌کنندگان تست‌های شناختی انجام دادند که نشان داد هیچ اختلال شناختی ندارند.

شرکت کنندگان به سوالاتی در رابطه توانایی‌های حافظه و تفکر و این که چه مقدار ماموریت های روزانه را به خوبی انجام خواهند داد جواب دادند.

هر یک از شرکت‌کنندگان برای یافتن نشانگرهای پروتئینی بیماری آلزایمر به نام پلاک‌های آمیلوئید و تاو اسکن مغزی شدند.

اگرچه مکانیسم‌های دقیقی که تبدیل بیماری آلزایمر خواهد شد تا این مدت در حال حذف شدن می باشند، اما دو علامت آشکار در مغز با پیشرفت آن مرتبط است:

• پلاک‌های آمیلوئید – تجمع پروتئین بین نورون‌ها

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

• درهم تنیدگی تاو – تجمع پروتئین در نورون‌ها

ادامه مطلب
اورونوف زمان زیاد خوبی را دارد طی می کند/تیمی هستیم که داریم تلاش می کنیم_تاشکن

هر دوی اینها توانایی سلول‌ها را برای ارسال سیگنال به یکدیگر محدود می‌کنند. در نهایت، این حالت تبدیل مرگ سلولی می‌شود. با گذشت زمان، با مرگ سلول‌های زیاد تر، توانایی شناختی افت می‌یابد و مغز می‌تواند در واقع کوچک شده یا آتروفی شود.

در مطالعه حاضر، ۶۰ درصد از شرکت کنندگان سطوح آمیلوئیدی در مغز داشتند. افرادی که دارای سطوح بالاتر آمیلوئید می باشند نیز گمان بیشتری دارد که سطح تاو بیشتری داشته باشند.

نتایج نشان داد افرادی که مشکلات حافظه را توانایی می‌کنند، علیرغم این که از نظر شناختی سالم می باشند، گمان بیشتری دارد که علائم عصبی آلزایمر داشته باشند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی