خوش آمدید

سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان

سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

در این مقاله، سریع‌ترین جت‌های جنگنده‌ای را که اکنون در ارتش های جهان جهان خدمت می‌کنند، بازدید می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که چرا داشتن سریع‌ترین جت جنگنده جهان لزوماً به معنی داشتن بهترین هواپیما برای نبردهای هوایی نیست. از وقتی که فیلم «تاپ گان» ساخته تونی اسکات در سال ۱۹۸۶ داخل سینماها شد، مردم به هواپیماهای جنگنده علاقه مند شدند. ستوان پیت “ماوریک” میچل (تام کروز) به مدرسه آموزشی سلاح های جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده در پایگاه هوایی نیروی دریایی میرامار در سن دیگو، کالیفرنیا فرستاده می شود. توانایی‌های نبرد تن به تن هوایی که ماوریک آموخته می بود، روی ناو هواپیمابر USS Enterprise  و وقتی که با جنگنده اف-۱۴ تامکت خود با میگ های روسی روبرو می شود، مورد منفعت گیری قرار می گیرند.

سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۰

۳۶ سال سپس، و علاقه به جت های جنگنده مجدد شعله ور شد، وقتی که سروان پیت “ماوریک” میچل برای آموزش دیگر هوانوردان نیروی دریایی برای یک ماموریت خطرناک انتخاب می شود. نقشه این است که یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم غیرمجاز را قبل از عملیاتی شدن نابود کنند. ماوریک رهبری ماموریت را بر مسئولیت می گیرد، یک جنگنده F/A-18 Super Hornet نیروی دریایی را هدایت می کند و همزمان از موشک های زمین به هوا (SAM) و جنگنده های نسل پنجم سوخو Su-57 فرار می کند.

ادامه مطلب
پیشنهاد به بیماران چند دارویی/ خطرات داروهای خواب آور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

بر پایه مقاله ای که بی بی سی انتشار کرده است، نه F/A-18 Super Hornet و نه Sukhoi Su-57 در فهرست ده سریع ترین جت های جنگنده جهان قرار ندارند.

سریع ترین جت های جنگنده جهان

با اغاز از شماره ۱۰ و رفتن به سمت شماره یک، فهرستی از سریع ترین جت های جنگنده حال حاضر جهان را تهیه کرده ایم.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۱

۱۰-  F-22 Raptor

جنگنده F-22 رپتور ساخت لاکهید مارتین/بوئینگ در دسامبر ۲۰۰۵ داخل خدمت نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) شد. F-22 که محصول برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته (ATF) نیروی هوایی آمریکاست، طراحی شده می بود تا یک جنگنده رادارگریز برای همه شرایط آب و هوایی باشد. هواپیمای جنگنده F-22 که در ابتدا فقطً یک جنگنده برتری هوایی می بود، قادر به دعوا به اهداف زمینی، جنگ الکترونیک و قابلیت های جاسوسی نیز داشت. F-22 که می تواند با شدت مافوق صوت در حالت کروز پرواز کند و حداکثر شدت آن ۲.۲۵ ماخ است، سریع ترین جت جنگنده جهان نیست، اما به علت چابکی و قابلیت های رادارگریزی، از هر جت جنگنده فرد دیگر در لیست ما بهتر است.

ادامه مطلب
رکورد دست نیافتنی که کریستیانو رونالدو به دست آورد + عکس_تاشکن
سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۲

۹- MiG-29

میگ-۲۹ که در طول جنگ سرد توسط دفتر طراحی میکویان طراحی شد، یک جنگنده برتری هوایی دو موتوره شوروی می بود که برای مقابله با اف-۱۵ ایگل ساخت مک دانل داگلاس و اف-۱۶ فایتینگ فالکون ساخت جنرال داینامیکس گسترش یافت. ناتو نام Fulcrum را برای این جنگنده روسی انتخاب کرد، هواپیمایی که برای اولین بار در اوت ۱۹۸۳ داخل خدمت نیروی هوایی اتحاد جماهیر شوروی شد. این جت جنگنده سبک وزن، قوی و قادر به عملیات از روی باندهای پرواز نامناسب، حداکثر شدت ۲.۳ ماخ را به ثبت رسانده است.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۳

۸- F-14 Tomcat

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

جنگنده F-14 ساخت گرومن که در اواخر دهه ۱۹۵۰ به گفتن یک جنگنده ناونشین قادر به رهگیرهای دوربرد و با استقامت بالا برای دفاع از ناوگروه خود در برابر تهدیدات اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد، برای اولین بار در ۲۱ دسامبر ۱۹۷۰ پرواز کرد. F- 14 تامکت در سال ۱۹۷۴ داخل خدمت نیروی دریایی ایالات متحده شده، به مهم ترین جت جنگنده نیروی دریایی تبدیل شد و جانشین اف-۴ فانتوم II ساخت مک دانل داگلاس گردید. F-14 با حداکثر شدت ۲.۳۴ ماخ در سال ۲۰۰۶ با F/A-18E/F سوپر هورنت ساخت بوئینگ جانشین شد.

ادامه مطلب
رشید مسجدی قهرمان پارادوومیدانی درگذشت_تاشکن
سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۴

۷- MiG-23

MiG-23 ساخت میکویان-گورویچ یک جت جنگنده نسل سوم و اولین هواپیمای شوروی است که قادر به شلیک موشک های خارج از برد بصری است. میگ-۲۳ که پرتولیدترین هواپیمای بال متغیر در تاریخ به حساب می آید، با اسم رمز Flogger در بین کشورهای ناتو، در سال ۱۹۷۰ داخل خدمت نیروی هوایی شوروی شد. زیاد چابک و سریع، با حداکثر شدت ۲.۳۵ ماخ، میگ-۲۳ یک هواپیمای زیاد توانمند و به قدر کافی چابک برای مقابله با جنگنده های دشمن است.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۵

۶- Sukhoi Su-27

سوخوی Su-27، با نام Flanker در ناتو، یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت دو موتوره ساخت شوروی است که توسط سوخو طراحی شده است. این جنگنده برای رقابت با جنگنده های نسل چهارم آمریکایی همانند اف-۱۴ تامکت و اف-۱۵ ایگل ساخته شد. Su-27 با حداکثر شدت ۲.۳۵ ماخ و توانایی صعود به ارتفاع ۱۲ کیلومتر در کمتر از یک دقیقه، تقریباً ۴۰ سال بعد از ورود به نیروی هوایی شوروی در سال ۱۹۸۵ هم چنان در حال ساخت است.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۶

۵- F-15 Eagle

ادامه مطلب
ناکامی سنگین دوربین گلکسی S24 اولترا از آیفون 15 پرو مکس!

اف-۱۵ ایگل ساخت مک دانل داگلاس که به گفتن یک جنگنده اختصاصی برتری هوایی طراحی شده می بود، در ۹ ژانویه ۱۹۷۶ داخل خدمت نیروی هوایی ایالات متحده شد. اگرچه برای یک جنگنده برتری هوایی ساخته شده می بود، اما F-15 دارای قابلیت دعوا به اهداف زمینی نیز می باشد. اف-۱۵ یکی از محبوب ترین جنگنده های آمریکایی در بین خریداران خارجی بوده است. با وجود این که F-15 Eagle نزدیک به ۵۰ سال در خدمت بوده، با حداکثر شدت ۲.۵ ماخ، تا این مدت یکی از سریع ترین جت های جنگنده جهان باقی مانده است.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۷

۴- MiG-31

دفتر طراحی میکویان جنگنده MiG-31، با نام Foxhound در بین کشورهای ناتو، را گسترش داد تا جانشین MiG-25 قبلی نیروی هوایی شوروی شود. MiG-31 که برای کاربرپسند بودن ساخته شده است، اگرچه نسبت به دیگر جت های جنگنده حاضر در لیست قوت مانور کمتری دارد، می تواند سلاح های بسیاری از جمله موشک هایی با برد ۳۲۰ کیلومتر را حمل کند. میگ-۳۱ که اکنون توسط روسیه علیه اوکراین منفعت گیری می شود، دارای حداکثر شدت ۲.۸۳ ماخ است.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۸

۳- MiG-25

جنگنده MiG-25 ساخت میکویان-گورویچ و نام رمزی Foxbat در بین کشورهای عضو ناتو، با وجود اولین پرواز خود در نزدیک به ۶۰ سال پیش، هم چنان یکی از سریع ترین جت های جنگنده جهان با حداکثر شدت ۲.۸۳ ماخ است. از نظر تئوری، این جت جنگنده قادر به پرواز با شدت ۳.۲ ماخ است، اما شدت ثبت شده آن به ۲.۸۳ ماخ محدود شد تا از صدمه به موتورها جلوگیری شود. هنگامی که MiG-25 برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ داخل خدمت نیروی هوایی شوروی شد، علتنگرانی ناتو شده و تبدیل ساخت F-15 Eagle توسط آمریکایی ها شد.

ادامه مطلب
تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات + جدول

میگ-۲۵ در ۶ سپتامبر ۱۹۷۶ خبرساز شد، وقتی که ستوان ویکتور بلنکو، با پرواز MiG-25 خود از ولادیووستوک به فرودگاه هاکوداته در استان هوکایدو در ژاپن به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل گردید.

سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۷۹
سریع ترین هواپیمای حال حاضر جهان کدام است؟
سریع ترین هواپیماهای حال حاضر جهان_تاشکن ۸۰

۲ و ۱- SR-71 و NASA X-43

اگرچه جت های جنگنده نیستند، اما دو هواپیمای سریع ساخته شده تا به حال، SR-71 بلک برد بازنشسته شده ساخت لاکهید و نسخه آزمایشی مافوق صوت بدون سرنشین X-43 ساخت ناسا است که حداکثر شدت اولی ۳.۳ ماخ و حداکثر شدت دومی نیز ۹.۶ ماخ است. اگرچه سریعترین هواپیمای لیست ما از نظر کارکرد و قابلیت شناسایی نشدن توسط رادار نیست، اما لاکهید مارتین/بوئینگ F-22 Raptor تا حد بسیاری تواناترین هواپیمای در حال خدمت جهان اکنون است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی