خوش آمدید

تلویزیون به جای خود؛ سینما هم برای 15 خرداد وارد میدان شود

تلویزیون به جای خود؛ سینما هم برای ۱۵ خرداد داخل میدان شود_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار فرهنگی ، ساخت فیلم یا سریال با نوشته زندگی رهبران سیاسی بزرگ دنیا، یکی از با اهمیت ترین علایق فیلمسازان و اتفاقاً فرصتی برای نقش‌آفرینی‌های فاخر به بازیگران می‌دهد. چرا که زندگی زیاد تر رهبران بزرگ دنیا آنقدر دراماتیک است که سازنده تاثییر نیازی به درام‌پردازی و تخیّل ندارد و با اندکی تلاش می‌تواند ضمانت‌کننده ساخت اثری موفق و دیدنی باشد و مردم به واسطه تاریخی بودن شخصیت و نوع تفکراتش به این آثار علاقه بسیاری نشان داده‌اند.

محمدرضا ورزی کارگردان سینما و تلویزیون که به ساخت سریال‌ها و فیلم‌های تاریخی و مذهبی ساخته می‌شود امسال با «پروین» راهی جشنواره فیلم فجر شد و توانست با اقبال تعداد بسیاری از سویِ مخاطبان و داوران جشنواره روبرو شود. در کنار جوایزی در قسمت‌های گوناگون، جایزه مهمِ بهترین بازیگر نقش اول زن را به خودش تعلق داد.

ادامه مطلب
خدمات بی‌سابقه بیمه‌ای به قهرمانان ورزشی اراعه می‌شود_تاشکن

ورزی در خصوص اهمیت تبیین و ساخت فیلم و سریال درمورد قیام ۱۵ خرداد یادداشتی را اختصاصی در اختیار خبرنگار تسنیم قرار داد که در ادامه آمده است:

«در مجموعه «معمای شاه» با محوریت کتاب «نهضت امام خمینی(ره)» نوشته سیدحمید روحانی به طور گسترده و عمیق در ربط با قیام ۱۵ خرداد، پرداخته شد. از دلِ این قسمت‌‌های سریال یک فیلم سینمایی تحت گفتن «قیام» برای تلیوزیون تدوین شد که از شبکه اول سیما در چند نوبت پخش شد. من در حد بضاعتم دِینم را به این قسمت از تاریخ ادا کردم اما این که آثار تشکیل شده بعد از تشکیل در سطح گسترده‌ای رسانه‌ای (پروپاگاندا) شود و حوالی آن نقد و بازدید و اشتیاقی دیده شود باید عرض کنم این چنین اتفاقی در سطح قابل قبولی میسر نشد. مشکل این نوع آثار همین است.

ادامه مطلب
پرسپولیس برای صدمه دیدن بیرانوند علیه گروه پزشکی تیم‌ملی بیانیه داد_تاشکن
آخرین مطالب

در قبل مرحوم بهمن زرین‌پور سریالی را به نام «آخر نمایش» با محوریت قیام ۱۵ خرداد تشکیل کرد. چند سال سپس همکار عزیزم سعید سلطانی سریالی را به نام «سال‌های برف و بنفشه» تشکیل کرد که به داستان کشتار کفن‌پوشان ورامین در خرداد سال ۱۳۴۲ می‌پرداخت. خود بنده به همین نوشته در سریالی به نام «پدرخوانده» در سال ۱۳۸۴ در قالب یک داستان پرداختم.

همه این آثار، آثارِ سختی بودند اما همیشه هنگامی نوبت به تشکیل این قسمت از تاریخ می‌رسد همه درهای رسانه‌های دیداری و شنیداری برای پردازش به این نوع آثار بسته می‌شود. بعد اشکال از کجاست؟

ادامه مطلب
۱۰ حرکت افرادی که به طور پنهانی به پیروزی شما حسادت می‌کنند_تاشکن

اخیراً هم فیلم «صبح اعدام» تشکیل شده است که به کارگردانی خالق سریال مورد قیمت و ماندگار «کوچک جنگلی» و فیلم سینمایی «عروس»؛ استادم بهروز افخمی تشکیل شد. که خوشبختانه در جشنواره فیلم فجر این فیلم با اقبال روبه رو شد. اما نوشته مهم اینجاست که باید در زمان اکران به لحاظ تبلیغات برای بهتر دیده شدن، دقت بیشتری شود.

این دقت قاعدتاً باید از سویِ اندوخته‌گذاران صورت پذیرد و نباید با ۱۵ خرداد مناسبتی برخورد کرد.

اما قیام ۱۵ خرداد قسمت زیاد مهمی را در تاریخ معاصر ایران رقم می‌زند. اتفاق‌ای می بود که تبدیل پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ شد. چون اتفاق‌ای است که باید به لحاظ تبیین و تشریح محتوا از طریق سینما، تلویزیون و کتاب عمل جدّی و تأثیرگذاری صورت پذیرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
صداهای ماندگار و فیلمسازان انیمیشن گردهم آمدند- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

نظر من این است تلویزیون به جای خود اما سینما هم باید آثار درخوری را در جهت تبیین قیام ۱۵ خرداد خصوصاً برای نسل جوانِ دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ تشکیل کند. از طرفی کتاب مورد قیمت و ماندگار نهضت امام خمینی(ره) نوشته سیدحمید روحانی که زیاد قلم روان و جذابی دارد نسل جوان را بخوانند و صوتی کنند.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع