خوش آمدید

چگونه استرس را با تغذیه مناسب کنترل کنیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

چطور استرس را با تغذیه مناسب کنترل کنیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان عجمی، با اشاره به این که تغذیه صحیح می‌تواند پشتیبانی مؤثری برای کنترل استرس باشد، اظهار کرد: یک رژیم غذایی درست مبتنی بر سه اصل مهم اعتدال، تنوع و یقیناً میانه روی در دریافت گروه‌های غذایی گوناگون است و علاوه بر مراعات این اصول کلی باید دقت داشت که نوشیدن آب کافی و فعالیت فیزیکی کافی می‌تواند تأثیر بسزایی در افت ابراز استرس داشته باشد.

او گفت: این چنین دریافت منبع های غذایی حاوی ویتامین B۶، B۱۲ و فولات و پرهیز از دریافت منبع های غذایی حاوی کافئین برای افت استرس و اضطراب مهم است.

این متخصص تغذیه با گفتن این که دریافت غذا به طور قولهای منظم و کوچک و با نمایه گلیسمی پایین به ارامش زیاد تر قند خون پشتیبانی می‌کند، اظهار کرد: دقت کنید که اختلالات قند خون و گرسنگی می‌تواند محرک تشکیل استرس و اضطراب باشد و در صورتی که از منبع های غذایی حاوی قند و شکر و یا کربوهیدرات‌های ساده به مقدار زیاد در رژیم غذایی منفعت گیری کنید، قند خون و به جستوجو آن انسولین در خون افزایش اشکار می‌کند و سپس افت اشکار می‌کند.

ادامه مطلب
اختصاصی های رادیو در عید فطر با وجود طنازان «صبح جمعه»_تاشکن

مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی سرزمین گفت: نوسانات سریع قند خون و به جستوجو آن انسولین می‌تواند علتایجاد تغییرات در خلق و خو و حرکت شود و افراد حس کنند که برای افت استرس خود نیاز به شیرینی جات زیاد تر دارند و این سیکل معیوب مرتباً تکرار شود؛ به این علت دریافت فیبر کافی، میوه و سبزیجات به جای قند و شکر و شیرینی جات و این چنین دریافت منبع های حاوی پروتئین و چربی‌های سالم می‌تواند نوسانات قند خون را کمتر کند و به افت حس استرس و اضطراب پشتیبانی بیشتری کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
خدمات بی‌سابقه بیمه‌ای به قهرمانان ورزشی اراعه می‌شود_تاشکن

وی با اشاره به این که مغزها و دانه‌ها، لوبیای سویا، گردو و روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب الزامی برای بدن می باشند، فرمود: دریافت ماهی‌های چرب همانند سالمون و ساردین برای افت افسردگی و استرس می‌تواند سودمند باشد و مصرف آن به اختصاصی در نوجوانی با کارکرد شناختی بهتر مغز در سال‌های بعدی زندگی همراه است.

عجمی با گفتن این که حبوبات از منبع های خوب پروتئین است و در عین حال حاوی ریز مغذی‌های الزامی برای بدن است، گفت: ویتامین D یکی از ویتامی‌های مهم با عملکردهای زیاد در بدن است و افتآن می‌تواند با تغییرات خلق و خو در ربط باشد این چنین این ویتامین نقش مهمی در حفاظت از مغز و کارکرد صحیح ناقل‌های عصبی دارد و حتی به گفتن یک درمان کمکی برای آلزایمر می‌تواند سودمند باشد.

ادامه مطلب
2025 میلادی؛ سال ارتباطات فرهنگی ایران و ترکیه

این متخصص تغذیه اضافه کرد: مصرف جگر، ماهی، شیر و تخم مرغ می‌تواند به دریافت ویتامین D پشتیبانی کند، اما راه مهم فراهم آن سنتز از طریق پوست و قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب است.

مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی سرزمین یادآور شد: بعد به طور کلی برای نگه داری سلامتی و افت استرس و اضطراب تلاش کنید منبع های حاوی قند و شکر همانند انواع شیرینی جات، آب میوه‌های سنتتیک، آب نبات، انواع نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قند و یا شکر را محدود کرده و به جای آن منبع های حاوی فیبر، میوه و سبزی و غلات کامل و سبوسدار منفعت گیری کنید تا نوسانات قند خون که یکی از عوامل تشکیل استرس است را به حداقل برسانید.

وی با گفتن این که تعداد بسیاری از افراد به مصرف قهوه و یا نوشیدنی‌های انرژی زا عادت دارند، متذکر شد: مصرف زیاد کافئین فارغ از این که از چه منبع و یا منابعی باشد می‌تواند علتتغییرات خلق و خو شود و به تشکیل استرس، اضطراب و حتی افسردگی پشتیبانی کند.

ادامه مطلب
اوقات شرعی آبادان و خرمشهر در 28 اسفند ماه ۱۴۰۲ + دعای روز هفتم ماه رمضان_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

عجمی با اشاره به این که برای افت دریافت کافئین، پیشنهاد می‌شود قهوه را با چای سبز جانشین کنید، اشاره کرد: چای سبز علاوه بر کافئین کمتر حاوی اسید آمینه‌ای به نام تیانین است که برای افت استرس و اضطراب سودمند است؛ این چنین دریافت آب کافی و فعالیت فیزیکی روزانه به نگه داری سلامتی و اسایش زیاد تر پشتیبانی می‌کند

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی