خوش آمدید

چرا عدم دسترسی به دارو اتفاق می‌افتد/ ماجرای فهرست دارویی کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پیشنهاد به بیماران چند دارویی/ خطرات داروهای خواب آور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، الناز ذوقی افزود: سالمندان نسبت به وقوع عوارض جانبی ناشی از تداخلات دارویی صدمه پذیرتر ند و در این دسته از بیماران به اختصاصی در رابطه داروهایی که علتافت هوشیاری خواهد شد، به علت ریسک سقوط و شکستگی باید در رابطه تداخلات دارویی احتیاط کنند.

او همین طور گفت: تداخلات دارویی به این معنی است که اثرات یک دارو تحت تأثیر یک داروی دیگر، غذا، عوامل شیمیایی یا بیماری‌ها و شرایط عرصه‌ای تحول یابد. به بیمارانی که بیشتر از ۵ دارو در منزل مصرف می‌کنند و این چنین بیماران مسن که به عوارض ناشی از تداخلات دارویی حساس‌تر می باشند، نظر می‌شود در زمان ویزیت پزشک یا در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان کیسه داروهای خود را به همراه داشته باشند و در زمان ترخیص در خصوص ادامه مصرف داروهای قبلی از پزشک یا داروساز سوالات خود را بپرسند.

ادامه مطلب
دانلود بازی موبایلی Slayaway Camp

کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با گفتن این که داروهای خواب آور به طور گسترده برای سالمندان تجویز می‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف چند داروی گوناگون با اثرات آرام قسمت، خواب آور و داروهایی که علتافت هوشیاری، افت سختی خون و افت قند خون خواهد شد امکان پذیر این بیماران را با خطر زمین خوردن و سقوط روبه رو کنند که می‌تواند علتشکستگی، دررفتگی استخوان، ضربه مغزی و ناتوانی بیماران شود که عواقب بسیاری را برای بیمار و سیستم سلامت در پی خواهد داشت.

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چهار دخترقمی در تیم ملی هاکی

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

سلامتی

اخبار تکنولوژی