خوش آمدید

مدیرکل راه‌آهن کرمان: ۴۵کیلومتر از خط ریلی کرمان - بافق با ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است

مدیرکل راه‌آهن کرمان: ۴۵کیلومتر از خط ریلی کرمان_تاشکن


به گزارش تاشکن

مدیرکل راه‌آهن کرمان بازسازی خط ریلی محور کرمان – بافق را یکی از بزرگترین پروژه‌های بازسازی سرزمین دانست و او گفت: در این پروژه نزدیک به ۴۵ کیلومتر از خط ریلی کرمان – بافق با هزینه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان بازسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید ارجونی قدمت راه‌آهن بافق به کرمان را ۵۰ سال خبرداد و افزود: از سال ۱۳۹۰ بازسازی این مسیر اغاز و تا سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶۶ کیلومتر آن بازسازی شد و از شهریورماه سال قبل تا آخر هفته آینده نزدیک به ۵۳ کیلومتر آن بازسازی خواهد شد.
وی با گفتن این که این پروژه تا ایستگاه کرمان اجرا خواهد شد، در ادامه گفت: شدت قطار قبل از بازسازی نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با بازسازی این خط به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و افزایش ایمنی و زمان سیر سفر نیز افت می‌یابد.
ارجونی فرمود: راه‌آهن، ریل و برخی تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی این خط ریلی را برای پیمانکار تامین کرده و قرارداد راه‌آهن با پیمانکار این خط ۲۸۹ میلیارد تومان و سرجمع هزینۀ راه‌آهن و پیمانکار نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.
وی با گفتن این‌که طول مسیر کرمان – بافق ۲۳۰ کیلومتر است، یادآور شد: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این پروژه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به کرمان است و قسمت دیگر آن را راه‌آهن تامین کرده است.
مدیرکل راه آهن کرمان خاطرنشان کرد: ۱۴ کیلومتر دیگر پروژه را با قرارداد قبلی ادامه خواهیم داد و تلاش داریم تا ایستگاه زرند را تا آخر سال بازسازی کنیم.
وی علت حذف یک روز در بین قطار کرمان – تهران را اجرای بازسازی خط ریلی با شدت بالا خبرداد و او گفت: با وجود حذف چند قطار، اما با دقت به افزایش سالن‌ها در سال قبل، نزدیک به ۹ درصد افزایش مسافر داشتیم.
وی فرمود: بازسازی هر کیلومتر خط ریلی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان است و باید بازسازی خط زرند – کرمان انجام شود.
انتهای مطلب

ادامه مطلب
حملات حزب الله زندگی اسرائیلی ها را مختل کرده است_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع