خوش آمدید

افزایش بقا در سرطان پیشرفته روده بزرگ با درمان ترکیبی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افزایش بقا در سرطان پیشرفته روده بزرگ با درمان ترکیبی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، ترکیبی از دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی به همراه شیمی درمانی استاندارد تبدیل میانگین بقای ۱۹.۷ ماهه برای بیماران شد، در قیاس با میانگین ۹.۵ ماه مشاهده شده در بین افرادی که فقط یک درمان موثر به نام regorafenib دریافت کردند.

دکتر «زیو واینبرگ»، نویسنده اول مطالعه از مرکز سرطان دانشگاه کالیفرنیا، او گفت: «این نتایج راه را برای کاوش زیاد تر در این رویکرد درمانی امیدوارکننده هموار می‌کند.»

دو داروی آزمایشی ایمونوتراپی etrumadenant و zimberelimab بودند که سیستم ایمنی را برای مقصد قرار دادن سلول‌های سرطانی فعال می‌کنند.

مطابق گزارش انجمن سرطان آمریکا، این سرطان سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و چهارمین علت مهم در زنان است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
جبلی: شب نامه نویسی علتنمی بشود ما از عهدی که با رهبری و مردم برای تحول بسته ایم مختصر بیاییم

تشخیص زودهنگام هر سرطانی کلید کنترل آن است، چون سرطان‌هایی که گسترش یافته اند درمان زیاد سخت‌تری دارند.

کارآزمایی تازه شامل ۱۱۲ بیمار مبتلا به سرطان کولورکتال متاستاتیک می بود که قبلاً تحت شیمی درمانی (روشهای حاوی اگزالیپلاتین و ایرینوتکان) قرار گرفته بودند.

این بیماران به طور اتفاقی در دو گروه قرار گرفتند. ۷۵ نفر EZFB دریافت کردند: اترومادنانت/زیمبرلیماب به همراه یک شیمی درمانی استاندارد (آنچه پزشکان mFOLFOX-۶ به علاوه بواسیزوماب می‌نامند)، در حالی که ۳۷ نفر دیگر درمان موثر سرطان رگورافنیب را به تنهایی دریافت کردند.

مطابق تحقیقات مرکز سرطان انگلستان، regorafenib یک نوع داروی سرطان موثر به نام مسدود کننده رشد سرطان است. این دارو با قطع سیگنال‌های ملزوم برای رشد سلول‌های سرطانی عمل می‌کند و این چنین از راه اندازی رگ‌های خونی تازه در آن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب
تعلیق قوانین محدودکننده کنترل محتوا در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌یابد_تاشکن

در این مطالعه، درمان ترکیبی تقریباً زمان بقای کلی بیمار را در قیاس با regorafenib به تنهایی دو برابر کرد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

محققان گزارش دادند که بقای بدون پیشرفت با درمان ترکیبی ۶.۲ ماه می بود در قیاس با ۲.۱ ماه برای افرادی که فقط در گروه درمان مقصد قرار داشتند.

در نهایت، مطابق این مطالعه، «درمان با روش ترکیبی تازه، به طور جزئی یا کامل، تومورها را در ۱۷.۳٪ از بیماران کوچک کرد. اما برای بیمارانی که از regorafenib منفعت گیری می‌کنند، ۲.۷٪ کوچک شدن تومور داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که شیوه ترکیبی دارای “پروفایل ایمنی قابل قبول” با عوارض جانبی تقریباً شبیه با عوارض جانبی بیمارانی می بود که شیمی درمانی استاندارد دریافت کردند.

ادامه مطلب
محدودیت های ترافیکی جاده ها تا شنبه ادامه دارد_تاشکن

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی