خوش آمدید

سم آلتمن و ساتیا نادلا

مدیرعامل مایکروسافت نسبت به توافق اپل و OpenAI دلواپس است_تاشکن


به گزارش تاشکن

به‌نظر می‌رسد که اپل و OpenAI به‌تازگی موفق شدند به توافقی جهت منفعت گیری از ابزارها و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌های اپل دست اشکار کنند. انگارً این نوشته چندان برای مایکروسافت خوشایند نبوده و عکس العمل مدیرعامل این شرکت را به‌همراه داشته است.

توافق اپل و OpenAI چه اثری روی مایکروسافت دارد؟

چندی پیش گزارش دادیم که اپل و OpenAI توانسته‌اند برای آوردن قابلیت‌های ChatGPT به آیفون به توافق برسند. اگرچه اپل جزئیاتی درمورد این همکاری انتشار نکرده‌است؛ اما انتظار می‌رود که نوشته فراتر از آیفون و iOS باشد و ناظر منفعت گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی OpenAI در محصولات و سرویس‌های گوناگونی از جمله دستیار صوتی سیری باشیم. اکنون مطابق یک گزارش تازه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در دیدار با سم آلتمن، نگرانی خود را حوالی توافق صورت‌گرفته، ابراز کرده است. از نظر او، همکاری بین این دو شرکت می‌تواند بر آینده محصولات مایکروسافت تأثیر داشته‌باشد.

ادامه مطلب
ایرپاد مکس جدید احتمالاً بدون تغییر بزرگ در 2024 عرضه می‌شود

شایان‌ذکر است که OpenAI تنها شرکتی نبوده است که اپل برای همکاری جهت اراعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سرویس‌های خود، در نظر داشته است؛ بلکه در قبل گزارش‌هایی حوالی مذاکرات اپل و گوگل هم انتشار شده می بود. یقیناً فعلاً خبری از حاصل شدن توافقی با گوگل نیست و انگارً OpenAI بار دیگر توانسته است از رقبای خود سبقت بگیرد؛ چون قیمت قرارداد بین این دو شرکت به گمان زیادً می‌تواند تا چندین میلیارد دلار باشد.

مدیرعامل مایکروسافت نسبت به توافق اپل و OpenAI دلواپس است_تاشکن ۱۴

قراردادها و فعالیت‌های اقتصادی OpenAI در ماه‌های تازه، انتقادات بسیاری را پی داشته است و ساتیا نادلا، اولین نفری نیست که نسبت به آنها اعتراض می‌کند. برای مثال چندی پیش یکی از اعضای اسبق هیئت مدیره این شرکت، سم آلتمن را متهم به دروغگویی و جلوگیری از انتشار کردن اطلاعات مهم کرده می بود. در موردی شبیه فرد دیگر، آلتمن به عدم شفافیت حوالی ساختار مدیریتی شرکت و عدم دقت کافی به ایمنی سرویس‌ها متهم شده می بود.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ_تاشکن
آخرین مطالب

مایکروسافت به‌گفتن بزرگ‌ترین حمایتکننده مالی OpenAI شناخته می‌شود و اعمال سختی از سوی این نهاد می‌تواند حالت را برای OpenAI سخت‌تر از قبل کند. یقیناً کسب توافق با شرکت‌های بزرگی همانند اپل می‌تواند سود سرشاری را برای این نهاد در پی داشته‌باشد که امکان منفعت گیری از آن برای فراهم هزینه پروژه‌ها وجود دارد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
اپل درباره هوش مصنوعی مولد تحقیق می‌کند

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی