خوش آمدید

عوارض مصرف بی رویه مکمل‌ها/ انتقاد از تبلیغات بی رویه در رسانه ها - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عوارض مصرف بی رویه مکمل‌ها/ انتقاد از تبلیغات بی رویه در رسانه ها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا جهانگرد اظهار کرد: با دقت به نیاز بدن به ریزمغذی‌ها و با نگاهی به سبد غذایی خانوار و افت سرانه مصرف برخی از اقلام حاوی ریزمغذی‌ها، تجویز به‌صورت شکل دارویی فرآورده مکمل از سوی متخصصین مرتبط صورت می‌گیرد.

او گفت: تجویز مکمل‌ها بر مبنای بار بیماری‌ها و گزارش آزمون‌های کلینیکی و پاراکلینیکی قابل‌پیش‌بینی است.

سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، با اشاره ترویج مصرف بی رویه مکمل‌ها از راه حلهای تبلیغاتی گوناگون در رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و بسترهای دیگر، تصریح کرد: در برخی از موارد و با دقت نگاه انتفاعی و اقتصادی شرکت تولیدکننده به بازار رقابتی مصرف، القا مصرف غیرقابل‌اجتناب به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف هر عنصر، ماده غذایی و یا دارویی بیشتر از حد مجاز تعیین شده در منبع های بین‌المللی برای عموم جامعه و به‌اختصاصی در گروه‌های در معرض خطر کودکان، سالمندان، مادران باردار و شیرده، بیماران صعب‌العلاج یا نقص دستگاه ایمنی، انواع عوارض حاد در مختصر‌زمان، بطئی و یا درازمدت را به جستوجو خواهد داشت.

ادامه مطلب
دو حریف را ناکامی دادیم_تاشکن
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی