خوش آمدید

فتوشاپ چیست

فتوشاپ چیست؟ نرم افزار فتوشاپ (photoshop) به زبان ساده_تاشکن


به گزارش تاشکن

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

فتوشاپ چیست ؟ فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟ آیا یادگیری فتوشاپ آسان است یا برای یادگیری فتوشاپ چه پیش نیازهایی ملزوم است؟ اگر تصمیم ورود به دنیای فتوشاپ را داشته باشید حتماً این سوالات در ذهن شما شکل می گیرد. مقصد از این مقاله این است که به گفتن نقطه اغاز یادگیری نرم افزار فتوشاپ به همه سوالاتی که به گفتن یک تازه کار برای شما تشکیل می شود جواب دهیم تا با دیدی باز و آگاهی کامل آموزش فتوشاپ را اغاز کنید.

یکی از معروف ترین نرم افزار های شرکت ( Adobe ) برنامه فتوشاپ است ، شرکت ادوبی در حوزه گرافیک نرم افزار های متنوعی را اراعه داده است همانند ایلوستریتور . نرم افزار فتوشاپ یک برنامه اختصاصی به ویرایش عکس و طراحی گرافیک میباشد ، فتوشاپ ابزار فوق العاده بسیاری برای ویرایش تصاویر به شما میدهد تا بتوانید طراحی مورد نظر خودتان را داشته باشید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
لیست صندوق‌های سرمایه‌گذاری + بهترین صندوق‌ها

این نرم افزار در صنعت نیز کاربرد تعداد بسیاری دارد وبه یکی از برنامه هایی تبدیل شده است که تعداد بسیاری از افراد یادگیری فتوشاپ را در دستور کار خود برای داخل بازار کار شدن و یا رفع کردن نیاز های شغلی خود دارند. فتوشاپ که از اسم این برنامه هم پیداست نرم افزاری برای ویرایش عکس ، کار های گرافیکی و طراحی آثار هنری میباشد از همانجایی که ابزار های این نرم افزار زیاد زیاد است به طراح این موقعیت را میدهد تا مطرح و ایده ای که در ذهن دارد را راحتتر عملی کند. نرم افزار photoshop دارای قابلیت ساخت لایه را دارد بدین معنی که شما میتوانید به طور مجزا تغییراتی را که میخواهید بر روی هر تکه از طرحتان اعمال کنید و سپس تغییرات را ویرایش نمایید.

تاریخچه فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ در سال ۱۹۸۷ توسط دو برادر توماس و جان نول گسترش یافت که مجوز توزیع را به Adobe Systems Incorporated در سال ۱۹۸۸ فروختند. توماس نول، دکترای دانشجویی دانشگاه میشیگان، اغاز به نوشتن برنامه ای در مکینتاش پلاس خود کرد تا تصاویر در مقیاس خاکستری را روی یک صفحه نمایش تک رنگ نمایش دهد. این برنامه دقت برادرش جان، کارمند Industrial Light & Magic را به خود جلب کرد و او به توماس پیشنهاد کرد که آن را به یک برنامه ویرایش عکس کامل تبدیل کند. توماس در سال ۱۹۸۸ برای همکاری با برادرش در این برنامه شش ماه از تحصیل خود استعفا داد. توماس نام برنامه را ImagePro تحول داد، اما نام آن قبلا گرفته شده می بود.

ادامه مطلب
«پسر کنکورد»؛ با سریعترین هواپیمای مسافربری جهان آشنا شوید + ویدیو

بعداً در همان سال، توماس نام برنامه خود را به Photoshop تحول داد و قراردادی مختصر زمان با سازنده اسکنر Barneyscan برای توزیع کپی‌هایی از برنامه با اسکنر اسلاید تشکیل کرد. در کل نزدیک به ۲۰۰ نسخه از فتوشاپ به این روش تشکیل شد. در طول این زمان جان در طی سفر ، نمایشی از برنامه را به مهندسان اپل کامپیوتر و راسل براون، مدیر هنری ادوبی اراعه کرد. برای یادگیری و حرفه ای شدن در نرم افزار فتوشاپ می توانید به دوره آموزش فتوشاپ مهندس فاضلی در این لینک مراجعه کنید.

فتوشاپ چیست؟ نرم افزار فتوشاپ (photoshop) به زبان ساده_تاشکن ۱۹

هر دو نمایش پیروزی آمیز می بود و Adobe تصمیم گرفت مجوز توزیع را در سپتامبر ۱۹۸۸ خریداری کند. وقتی که جان در کالیفرنیا روی پلاگین‌ها کار می‌کرد، توماس در Ann Arbor نوشتن کد باقی ماند. فتوشاپ ۱.۰ در ۱۹ فوریه ۱۹۹۰ به طور انحصاری برای مکینتاش انتشار شد. نسخه Barneyscan شامل ویژگی های پیشرفته ویرایش رنگ می بود که از اولین نسخه اراعه شده Adobe حذف شد. مدیریت رنگ به آرامی با هر نسخه از Adobe و Photoshop بهبود یافت و به شدت به استاندارد صنعتی در ویرایش رنگ دیجیتال تبدیل شد. بد نیست بدانید شما این امکان را دارید که به روش یکباره حتی جدول ها را نیز از نرم افزار اکسل به فتوشاپ داخل کنید ، اینکار را در دوره آموزش اکسل مهندس فاضلی به شما آموزش داده ایم.

ادامه مطلب
معرفی ترسناک ترین اتاق فرار های تهران و کرج

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فتوشاپ چیست
فتوشاپ چیست؟ نرم افزار فتوشاپ (photoshop) به زبان ساده_تاشکن ۲۰

در سال ۱۹۹۳، Setharaman Narayanan، معمار ارشد Adobe ، فتوشاپ را به مایکروسافت ویندوز منتقل کرد. پورت ویندوز تبدیل دسترسی فتوشاپ به مخاطبان گسترده تری در بازار شد چون دسترسی جهانی مایکروسافت در چند سال آینده گسترش یافت. در ۳۱ مارس ۱۹۹۵، Adobe حقوق فتوشاپ را از توماس و جان نول به قیمت ۳۴.۵ میلیون دلار خریداری کرد تا دیگر نیازی به پرداخت حق امتیاز برای هر نسخه فروخته شده نداشته باشد.

انواع فرمت فایل های فتوشاپ چیست؟

پسوند فایل ها در نرم افزار فتوشاپ به طور پیش فکر PSD میباشد که مخفف photoshop document است که فایل طراحی شده را با همه تنظیمات و جزئیات ذخیره میکند همه تنظیمات منظور همه لایه ها و متن ها و رنگ ها و … میباشد فرمت psd برخلاف زیاد تر فرمت های خروجی همانند jpg که محتوای مطرح را محدود میکنند حال احتمالا سوال پیش بیاید که چرا از فرمت هایی همانند TIF در این نرم افزار منفعت گیری نمیشود که علت آن این است که زیاد تر فایل ها از PSD کوچک تر می باشند و ویژگی مهم ویرایش را ندارند حال یک فرمت دیگر در فتوشاپ وجود دارد اکسل چیست بنام PSB که مخفف photoshop big میباشد و برای فایل ها و مطرح های گسترده منفعت گیری میشود که ارتفاع و عرض مطرح ۳۰۰۰۰۰ پیکسل است و طول یا حجم فایل را به ۴ اگزابایت افزایش میدهد. فرمت فایل PSD را می توان از دیگر برنامه های Adobe همانند Adobe Illustrator، Adobe Premiere و After Effects تشکیل کرد. برای یادگیری فتوشاپ ، یادگیری ورد الزامیست ، برای یادگیری نرم افزار ورد می توانید به دوره آموزش ورد مهندس فاضلی در این لینک مراجعه کنید.

ادامه مطلب
همین الان بلیط قطارت رو رزرو کن

کاربردهای فتوشاپ چیست؟

کاربرد های بسیاری برای نرم افزار فتوشاپ میتوان نام برد که در این قسمت از مقاله فتوشاپ چیست به تعدادی از آنها اشاره می کنیم :

  • تشکیل محتوا : نرم افزار فتوشاپ برای طراحی محتوای سایت و یا فضای اجتماعی کاربرد بسیاری دارد ، تعداد بسیاری از افراد همه محتوای صفحات خود را با منفعت گیری از این نرم افزار قوی طراحی میکنند.
  • اجرا و ساخت لوگو : نرم افزار photoshop یک برنامه ی عالی برای طراحی لوگو میباشد چون قابلیت لایه بندی در برنامه به شما پشتیبانی میکند تا ایده خود را به راحتی و به طور کامل در این برنامه پیاده سازی کنید.
  • طراحی اتود وب سایت : با منفعت گیری از فتوشاپ میتوانید مطرح اولیه وب سایت خودتان را اجرا کنید تا چیزی که در ذهنتان است را به برنامه نویس و یا طراح سایت بدهید که برایتان کدنویسی را انجام دهد.طراحی نمونه های گوناگون از بسته بندی : وقتی که شما میخواهید طراحی برای بسته بندی و یا محصولاتتان را اجرا کنید فتوشاپ است که سخن های بسیاری برای گفتن دارد و با این نرم افزار میتوانید ایده های ذهنی خود را به مشتری هایتان اراعه دهید.
  • طراحی اپلیکیشن : اگر شما یک طراح هستید میتوانید با منفعت گیری از فتوشاپ طراحی قابل توجهی داشته باشید چون فتوشاپ نرم افزاری است که با همه برنامه های ساخت شرکت ادوبی تعامل دارد.
  • طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی : یکی از قابلیت هایی که در طراحی بنر و پوستر حائز اهمیت است ترکیب عکس و نوشته میباشد بدین صورت که شما میتوانید متن مورد نظر را به روی عکس خود بنویسید و در لایه های مجزتا در فتوشاپ ویرایش کنید.
ادامه مطلب
ایکس می‌خواهد برای تعدیل محتوا، یک دفتر مرکزی تازه راه‌اندازی کند

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی