خوش آمدید

جنایات رژیم صهیونیستی مغایر با اهداف سازمان های بین المللی است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

جنایات رژیم صهیونیستی مغایر با اهداف سازمان های بین المللی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن


به گزارش تاشکن

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در نشست بازدید حالت بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین ضمن محکومیت عمل های جنایت کارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، این جنایات را مغایر با اهداف و اصول سازمان‌های بین المللی و از جمله سازمان جهانی بهداشت دانست.

وی در جریان هفتاد و هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت در ژنو، با تقدیر از کوششهای مستمر مجمع جهانی سلامت و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای بهبود شرایط بهداشتی در فلسطین، اصرار کرد: گزارش تازه سازمان جهانی بهداشت در ماه می ۲۰۲۴ نشان داد که به حالت وخیم بهداشتی جاری در غزه رسیدگی نمی‌شود.

وزیر بهداشت با گفتن این که سیستم بهداشتی در فلسطین اشغالی زیر آتش است و همه ابعاد زندگی و سلامت مردم مظلوم این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، با انتقاد از عملیات‌های نظامی رژیم جعلی و آپارتاید صهیونیستی، این عمل های را نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست.

ادامه مطلب
۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است - تاشکن

عین اللهی اصرار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در ابعاد جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی، کودک کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری است و نشان دهنده ماهیت مطلقاً رها شده این رژیم جعلی در ارتکاب جنایات است.

وزیر بهداشت با اشاره به ناکامی جامعه بین المللی به اختصاصی شورای امنیت در آخر دادن به اشغال غیرقانونی و وحشی گری های رژیم تحمیلی بر مردم فلسطین، یادآور شد: در مرحله‌ای از تاریخ هستیم که آخر دادن به زندگی افراد مظلوم و بی گناه، ادامه دارد. سکوت و عدم عمل عملی جامعه بین الملل، چراغ سبزی برای تداوم این جنایات است.

ادامه مطلب
درآمد کاشت ناخن زیاد تر از دستمزد جراح زانو است - تاشکن

عین اللهی با اصرار بر این که در شرایط وخیم بهداشتی مردم بی دفاع غزه، بهبود نظام سلامت بدون پشتیبانی‌های سریع بین‌المللی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: تداوم وضع حاضر علتتشدید صدمه پذیری مردم آن منطقه می‌شود. متأسفانه مسیر امدادرسانی و حمایتاز مردم مظلوم فلسطین مسدود شده و گروه‌های صدمه پذیر شامل بیماران، کودکان، زنان و معلولان در معرض خطر شدید قرار گرفته‌اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: جامعه بین المللی باید عمل های حمایتی ملموسی در جهت از بین بردن نیازهای اساسی و الزامی جمعیت صدمه دیده غزه و فلسطین، اراعه پشتیبانی‌های ملزوم برای افت رنج مردم این سرزمین و این چنین هموار کردن مسیری برای آخر نسل کشی را در دستور کار قرار دهد.

عین اللهی، تخریب و صدمه گسترده به زیرساخت‌های سیستم بهداشتی غزه از جمله بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، آمبولانس‌ها، امکانات آموزشی و سیستم آب و فاضلاب را جهت افت دسترسی به خدمات اولیه سلامت دانست و او گفت: حالت جاری غزه و فلسطین، هشدار دهنده است و تهاجم وحشیانه و خلاف قانون، عرف و انسانیت از سوی صهیونیست‌ها به مراکز درمانی و نیروهای حوزه سلامت در آن منطقه، علتتشدید حالت بحرانی می‌شود.

ادامه مطلب
فرش قرمز سویا برای گارسیا_تاشکن

وزیر بهداشت در آخر اصرار کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر که همه انها مغایر با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت می باشند، باید صریحاً محکوم شوند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی