خوش آمدید

تولید پروتئین با کمک هوا و باکتری

تشکیل پروتئین با پشتیبانی هوا و باکتری_تاشکن


به گزارش تاشکن

یک شرکت فنلاندی، آزمایشات مربوط به تشکیل یک پروتئین غذایی با منفعت گیری از هوا و باکتری را، با پیروزی به پایان رسانده و قرار است کارخانه تشکیل آن را به‌زودی راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ این پروتئین که سولین (Solein) نام دارد، اساسا از موجودات کوچک تک‌سلولی ساخته شده است که با کشت باکتری‌های اکسیدکننده هیدروژن تشکیل خواهد شد. باکتری‌های مذکور، از هوا تغذیه می‌کنند و با منفعت گیری از فرآیندی موسوم به کموسنتز (Chemosynthesis)، علتخواهد شد مولکول‌های هیدروژن هوا، الکترون‌های خود را از دست دهند و از انرژی آزاد شده در این عکس العمل، برای تثبیت دی‌اکسیدکربن و تبدیل آن به مولکول‌های آلی همانند پروتئین منفعت گیری شود.

 این نوع پروتئین برخلاف تعداد بسیاری از پروتئین‌های دیگر که از باکتری‌ها استخراج خواهد شد، به منبع های بسیاری همانند شکر، آب، کود یا دیگر مواد اولیه جامد و حتی زمین‌های کشاورزی گسترده نیاز ندارد. گفتنی‌ست سولین را می‌توان به‌گفتن جانشین برای پروتئین‌های فرد دیگر همانند گوشت منفعت گیری کرد و بدین‌ترتیب، فرآیند دامداری را که تبدیل انتشار کردن حجم گسترده‌ای از دی‌اکسیدکربن می‌شود، افت داد.

ادامه مطلب
نحوه تعیین «سهمیه مناطق» بر پایه اسبق تحصیلی اظهار شد

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع