خوش آمدید

ناگفته‌های هنرمندان از تعامل با شهید رئیسی+ فیلم

ناگفته های هنرمندان از تعامل با شهید رئیسی+ فیلم_تاشکن


به گزارش تاشکن

– مجتبی برزگر: خبر تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان کام همه ملت ایران را تلخ کرد. هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه از همان ساعت‌های ابتدایی که خبر را شنیدند در فضای مجازی عکس العمل‌هایشان را نشان دادند. امروز در تالار وحدت اهالی فرهنگ، رسانه و هنرمندان‌مان گردهم آمدند آنها به خادم ملت شهید رئیسی و همراهانشان ادای احترام کنند.

سپس از یک هفته در اغاز هفتمین روز شهادت رئیس‌‌جمهور کشورمان این بار هنرمندان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت میعادگاه فرهیختگان فرهنگ و هنر دور هم جمع شدند تا از آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان شهیدشان برای سه سال فشرده کار و تلاش تشکر کنند.

او که در آخرین افطاری ماه مبارک رمضان بزرگان عرصه هنر پایِ درد و دل‌ها و دغدغه‌های هنرمندان نشست؛ به تعبیرِ داریوش ارجمند که امروز با عصا و آن حال و هوای این روزهایش که همانندِ‌قبل پرطراوت نیست پا به محل پاسداشت و یادبود شهید رئیسی گذاشت و به ما او گفت “چه مقدار نقدپذیر می بود”. به ما او گفت که چه مقدار برای فرهنگ و هنر کار کرد که آیندگان خواهند دید.

.

جعفر دهقان که سریعتر از همه قبل از اغازِ رسمی برنامه به تالار وحدت آمده می بود. او را جلوی محل یادبودی که محور مهم فتوکال و ورودیه مراسم پیش‌بینی شده می بود، دیدم. زیاد بهت‌زده به تصاویر آیت‌الله رئیسی نگاه می‌کرد. از او سوال کردم برجسته‌ترین کار رئیس‌جمهور شهید در عرصه فرهنگ و هنر چه می بود؛ او گفت تعامل تعامل تعامل.

این مسئله تعداد بسیاری از دیگر بازیگران و شاعران و خوانندگان در مراسم می بود. از تعداد بسیاری شنیدیم. احتمالا وجود حمید ماهی‌صفت هم در نوع خودش دلنشین دقت می بود که از لنز دوربین عکاسان نهان نماند. هرچند که خودش به ما می‌او گفت “همیشه دوست دارم خوشی‌های مردم را مضاعف کنم اما از روز شهادت تا الان نمی‌دانم چطور بخندم و چرا بخندم؛ به واقع یک خادم از بین ما رفت”.

ادامه مطلب
داستانی که نابودی اسرائیل را به عکس می کشد

جلوتر از گیتِ ورودیه که محل نوشتن دفتر یادبود پاسداشت شهید رئیسی می بود بگذریم معاونان و مسئولان و وزیر فرهنگ کنار هم به گفتن صاحبان عزا ایستاده‌اند تا میهمانان را برای ورود به مراسم بدرقه کنند.آقای وزیر که حال و هوایِ قبل را ندارد. ترجیح می‌دهد همانندِ قبل با هنرمندان زیاد لطیف و با محبت برخورد کند اما بغضِ شکسته‌اش بعضی اوقات این اجازه را به او نمی‌دهد.

محمد خزاعی از روز یکشنبه‌ای می‌گوید که دست به دعا برداشت و در محضر امام رضا(ع) می‌خواست خادم ملت را به ملت برگرداند اما دعایش مستجاب نشد. سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ از خدمات و دستاوردهای شهید رئیسی و دولت سیزدهم در سامان‌بخشی و ترقی زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر به ما او گفت.

قدری جلوتر برویم؛ جایگاهی را می‌بینیم که به بزرگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تعلق دارد. ابتدای آن داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون نشسته و کنار او عنایت بخشی و اسماعیل خلج و کیانوش گرامی نشسته‌اند.کیانوش گرامی از لطف و عنایت آقای رئیسی به انجمن صنفی بازیگران سینما و تلویزیون می‌گوید و عنایت بخشی به خانه‌دار کردن هنرمندان پیشکسوتی که سال‌ها از اجاره‌نشینی و مشکلات و مشکلاتهای مالی‌شان می‌انها گفتند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

احتمالا یکی از نکات دلنشین دقت در قسمت‌های جنبی مراسم فارغ از طراحی و نقاشی هنرمندان، اتاقی مجزا برای ثبت‌نام و تکمیل مدارک مربوط به عضویت در صندوق اعتباری هنر باشد که گیتی معینی بازیگر پیشکسوت به آن اشاره کرد. او او گفت: “چه مقدار این دولت با همین صندوق به بیمه و مشکلات پیشکسوتان پشتیبانی کرد. امیدواریم این راه ادامه اشکار کند”.

کوروش زارعی که مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است و در این دولت یک دوره مسئولیت دبیری جشنواره تئاتر فجر را برعهده داشت به ساماندهی حریم تئاتر شهر اشاره کرد که در این دولت با دغدغه‌های آیت‌الله رئیسی و وزیر فرهنگ پیش رفت. جایی که در این چند ساله اصلاً هیچ دولتی به آن دقت نکرد. یقیناً درمورد این مسئله سیدجواد طاهری رئیس تئاتر شهر هم سخن بگویید کرد و از آخرِ ساخت و ساز حریم تئاتر شهر در آخر بهمن‌ماه امسال هم خبر داد.

ادامه مطلب
آخرین آمار ثبت دامنه کشوری ایران_تاشکن

دوربین تسنیم در این بین با برخی از هنرمندان و اهالی فرهنگ حاضر در برنامه او مباحثه کرد که در ادامه می‌بینید و مشروح آن از نظرتان می‌گذرد:

اولین سوال این می بود؛ وقتی که خبر را شنیدید چه حال و هوایی داشتید؟ حسین تبریزی کارگردان ابتدا این‌گونه جواب داد: این خبر را ناگوار حقیقت در سر فیلمبرداری سریال بودیم از همه‌جا بی‌خبر؛ غروب می بود. هنگامی بچه‌ها در گروه این خبر را در فضای مجازی دیدند به همه واقعاً یک حسّ غربت عجیبی دست داد که نمی‌توانم آن را توصیف کنم.

سیدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر: من هنگامی این خبر را شنیدم ابتدا زیاد شوکه شدم و برای من زیاد سوال تشکیل شد. یک کوهی از سؤالات بسیاری که هم چنان باقی است مگر می‌شود!

بهروز افخمی نویسنده و کارگردان: هنگامی حدوداً ساعت ۴ یا ۵ بعدازظهر خبر گم شدن بالگرد را شنیدم نمی توانستم طاقت بیاورم کارم را انجام دهم با این که مدام با خودم می‌گفتم اگر مرگ پیش آمده باشد مقدّر است و کاری نمی‌توان کرد و اجل یک لحظه هم عقب و جلو نمی‌شود. باید کارمان را بکنیم، داشتم فیلمنامه می‌نوشتم. سپس دیدم نمی‌توانم بنویسم مجبورم با تلفن همراهم جستوجو خبرها باشم. تا ساعت ۲ بامداد خوابم برد و تا آن موقع نتوانستم چیزی بنویسم. به روی خودم نیاورم و با خودم می‌گفتم آدم محکمی‌ام و این چیزها را زیاد دیدم. ساعت ۲ خوابم برد ساعت ۴ و نیم بیدار شدم و اخبار را بازدید کردم دیدم خبری نیست. این دفعه ساعت ۵ و نیم خوابم برد و بیدار شدم خبر را شنیدم.

جمال شورجه تهیه‌کننده و کارگردان: زیاد خبر بدی می بود و اتفاق ناگواری برای من و خانواده‌ام می بود. همه انها به ایشان رأی داده بودیم و ایشان به اذن خداوند از ما گرفته شد. آنچه خدا خواست همان می شود/و آنچه دلت خواست نه آن می‌شود.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی: برای من زیاد سخت می بود خاطرات مرور می‌کردم اتفاقاتی در این چند وقته تازه افتاده خصوصاً آخرین افطاری که به همراه اهالی فرهنگ و هنر محضر ایشان بودیم. دعا می‌کردم رفتم حرم امام رضا(ع) با همه وجود خواستم امام رضا(ع) ایشان را به ما و مردم برگرداند که زیاد به ایشان نیاز داریم. 

ادامه مطلب
دروغ هایی از رژیم غاصب صهیونیستی که افشا شد + اینفوگرافیک

عنایت بخشی بازیگر: برای من غیرقابل باور می بود تعارف نیست اصلاً که بخواهم تعارف کنم. چون ایشان واقعاً انسان پرتلاشی می بود.

مجید اخشابی خواننده: زیاد لحظات دلواپس‌کننده‌، نفس‌گیر و سختی می بود. از طرفی یادم است در آن ساعات، دلواپس دو نوشته بودم.  این که این اتفاق افتاده آیا کجا می باشند و برودت هوا و آن شرایطی که آنها آنجا دارند و آیا به موقع تیم‌های در واقع گروه‌های امداد و نجات می‌رسند و آن چه شرایطی را دارند سپری می‌کنند زیاد دلواپس کننده می بود.

احمد نجفی بازیگر: آدم زیاد مهربان، با شخصیت و با سواد و دانشمند می بود. حیف شد زیاد حیف شد. فکر می‌کنم حضورشان برای طبقه فرهنگی به خصوص عزیزانی که در کار سینما و تئاتر فعال می باشند می‌توانست زیاد مثمرثمر باشد و امیدوارم میراث‌داران او اکنون که او پیش خداوند رفت به همین مقدار جدّی باشند و نگاه سالم‌تر و درست‌تری به این جامعه فرهنگی داشته باشند.

سوال بعدی این می بود که کارهای فرهنگی و هنری که آقای رئیسی و دولت ایشان در کارنامه‌شان به ثبت رسیده کدام یک از آنها برجسته‌تر است؟

ابوالفضل همراه بازیگر: من فکر می‌کنم در دوره سه ساله دولت آیت‌الله رئیسی و این چنین عزیزانی که در معاونت‌ها و وزارتخانه‌های گوناگون فعالیت می‌کردند دوره خاصی می بود. امکان پذیر نقدهایی به قسمت‌های مختلفی از سیستم داخل باشد. اما من فکر می‌کنم در حوزه فرهنگ و هنر کارنامه موفقی داشتند زحمات بی‌شماری کشیده شد در او گفت و گو زیرساخت‌ها و پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد در فضای فرهنگی و هنری که خودمان می‌دانیم، در چند سال تازه تحت‌الشعاع یکسری قصه‌هایی قرار گرفت و سلبریتی‌ها عکس العمل هایی نشان دادند. در این سه سال اتفاقات خوبی افتاد می‌توانیم نوید این را بدهیم در دهه‌های آینده ناظر وجود هنرمندان برجسته‌ای باشیم. جای تقدیر و سپاس دارد هم در حزه هنرهای نمایشی و سینما قدم‌های مؤثری برداشته شد و ناظر وجود نیروهای جوان و مستعدی بودیم در دوره‌های قبل کمتر به آنها دقت می‌شد.

ادامه مطلب
نایب قهرمانی ایران در پاراآسیایی هانگژو قطعی است

حسین تبریزی کارگردان: متأسفانه هیچ‌زمان توفیق این را نداشتم از نزدیک ایشان را ببینم. اما تأثیرات وزیران‌شان خصوصاً وزیر ارشاد و سازمان سینمایی تلاش کردند زیاد از فیلم‌هایی که مشکل توقیفی داشند حل شود؛  یقیناً تا این مدت مشکل توقیف فیلم خودم حل نشده است. اقداماتی که بتوانند فضا را یک مقداری بازتر کنند کارهای سینمایی و فیلم‌های اجتماعی زیاد تر به رخ کشیده شوند از منظر درستی پیش رفت.

سیدامیر پروین حسینی تهیه‌کننده: در وزارت ارشاد یک سروسامان و نظمی داده شد که فکر می‌کنم بر پایه مدیریت ایشان بوده است که آن قسمت که به ما ربط داشت فکر می‌کنم یک مقدار اوضاع احوال کارها بهتر شد.هرچه زیاد تر به قسمت خصوصی امور واگذار شود توانایی ثابت کرده است شکل بهتری به خودش می‌گیرد. یک حرکتی اغاز شد در این دولت ادامه اشکار کند صددرصد صنوف مسئولیت کارها را بگیرد به حق‌مان در دولت می‌رسیم.

مجید اخشابی خواننده: این گشودگی که در اجراهای موسیقی دیده می‌شود. من خودم اجرایی نداشتم زیاد خوشحال بودم کنسرت‌ها به راه است تعدد اجراها را می‌دیدم. مجوزها زیاد در واقع طویل نبوده است. یک آسانی حس می‌شد یک هموار بودن و بسترسازی مناسب‌تری محسوس می بود. وزیر فرهنگ واقعاً کوشششان مورد قیمت می بود اهل او گفت‌و‌گو، مماشات و بزرگوارانه چندین دفعه در رسانه‌ها اشکار شد به همه آحاد و جریان‌ها به همه سبک‌ها و فرم‌ها نگاه مثبت داشتند و به نظرمن مسئله با اهمیت و مورد قیمت می بود.

میلاد هارونی خواننده: هنر گفتن زیبایی‌ها است. با هنر و موسیقی زیاد راحت‌تر و صریح‌تر یکسری زیبایی‌ها را می‌توان فرمود. دوران آقای رئیسی یکی از بهترین دوران‌های شکوفایی موسیقی در هر رشته خودش می بود.

میثم ابراهیمی خواننده: اتفاقی که در دوره آقای رئیسی دیدم زیاد دولت همراهی با بچه‌های موسیقی می بود. زیاد بها می‌دادند آن مانع ها را برداشتند و زیاد راحت‌تر می‌توانستیم مدیرکل و دوستان در وزارت ارشاد را ببینیم. رابطه تنگاتنگی داشتیم در پشت در و اتاق نمی‌ماندیم تا سخن‌ها، مشکلات و مطالبات و دغدغه‌هایمان را راحت‌تر پیگیری کنیم.

انوش معظمی:  آقای رئیسی در دیدارهای گوناگون تلاش می‌کردند اقشار و نحله‌های گوناگون فکری از هنرمندان را دعوت کند و تلاش می‌کرد مناسبات و روابط را بین تفکرات گوناگون را تلطیف کند. زیاد روحیه نقدپذیری داشتند به گفتن فردی در رأس هرم دولت و مملکت بودند یک نگاه پدرانه‌ای داشتند نقدهای تیز را می‌پذیرفتند و به حواشی کمتر دامن می‌زدند این صفت‌شان زیاد برجسته و بارز می بود.

ادامه مطلب
اسطوره فوتبال آلمان درگذشت

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی: آقای رئیسی قبل از این که رئیس جمهور شوند در قوه قضائیه و پیش‌تر در آستان قدس رضوی هم به سینما اهمیت می‌دادند و در واقع سینما را پیگیری می‌کردند. در قوه قضائیه دیدار با سینماگران داشتند و فیلم‌ها را می‌دیدند. در سازمان سینمایی سه جلسه به سازمان سینمایی آمدند و فیلم‌ها را دیدند. اهتمام اختصاصی‌ای به فرهنگ و هنر و شناخت کافی و وافی داشتند. در حوزه کادرسازی و او گفت و گو شهرستان‌ها برایشان مهم می بود و عدل فرهنگی یکی از دغدغه‌های‌شان می بود. یکی از دغدغه‌های ایشان علتخیر و برکت برای سینمایی‌ها شد احیای شورای عالی سینما می بود که بی‌اعتنا از کنارش عبور کردند. سریع دستور دادند شورای عالی سینما احیا شود. زیاد از کارهای خوبی که انجام شد به واسطه این شورای عالی سینما اتفاق افتاد که به ریاست آقای مخبر و دستور آقای رئیسی پیش رفت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در طول نزدیک به سه سال اتفاقات مهمی در حوزه فرهنگ و هنر هم به لحاظ اسناد بالادستی و هم به لحاظ زیرساختی و هم به لحاظ تشکیل محتوا اتفاق افتاد و هرکدام فصل جداگانه‌ای است این نبوده است مگر حمایتو حمایتکامل رئیس جمهور شهیدمان واقعاً نسبت به حوزه فرهنگ و هنر یک لطف اختصاصی داشتند. با اهمیت ترین آن زیرساخت‌های مالی و بودجه‌ای می بود نمودش را امسال نشان داد به یک عدد زیاد بالایی رسید. و فضا آماده کار است امیدواریم اصحاب فرهنگ و هنر از بستری که با همت و حمایتو تلاش آقای رئیس‌جمهور شهید فراهم شده برای ترقی تولیدات فرهنگی و هنری‌شان منفعت گیری کنند.

** صداقت، خلوص نیت، خستگی ناپذیری و مردمی بودن جزو ویژگی‌هایی می بود اهالی فرهنگ و هنرمندن در تالار وحدت به آناشاره کردند همه با هم یک مسئله را داشتند دولت آینده و مسئولین آینده به این مسئله دقت کنند سیاست تعامل با هنرمدان و اهالی فرهنگ فراموش نشود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب

کسب وکار

اخبار ورزشی

اخبار اقتصادی

فرهنگ وهنر

سلامتی

اخبار تکنولوژی



منبع